Pereiti į pagrindinį turinį

Vyriausybė – už jungimąsi prie kitų ES šalių bylų prieš Mobilumo paketą

2021-03-10 14:59
BNS inf.

Vyriausybė trečiadienį pasitarime pritarė siūlymui prisijungti prie kitų šalių bylų Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) prieš vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, susijusias su privalomu vilkikų grąžinimu į registracijos šalį ir kabotažo ribojimais.

Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / K. Vanago / Fotobanko nuotr.

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, Europos Komisijos (EK) neseniai atliktas vertinimas rodo, kad minėtos nuostatos prieštarauja Žaliojo kurso ir vieningos rinkos tikslams.

„Sunku suprasti, kaip iš vienos pusės mes deklaruojame, ir visos valstybės narės, apie vieningos rinkos svarbą, Žaliojo kurso tikslus ir jų svarbą, o kitais žingsniais kartais priimame tokius sprendimus, kurie prieštarauja šitiems tikslams (...) Komisijos skaičiai rodo, kad realiai priverstinis vilkiko grąžinimas vien tiktai sugeneruos Europos Sąjungoje tiek taršos, kiek visas Estijos transporto sektorius per metus“, – pasitarime kalbėjo ministras.

Ministrų kabinetas anksčiau šį klausimą jau aptarė neformaliai. Siūloma, kad Lietuva prisijungtų prie Lenkijos, Kipro, Maltos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos ieškinių.

Teisingumo ministerijos parengtame projekte nurodoma, kad terminas prisijungti prie šių šalių ieškinių ESTT yra iki šio ketvirtadienio.

Pati Lietuva kai kurias Mobilumo paketo nuostatas ESTT apskundė spalį, skundui paramą išsakė Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis (Mateušas Moravieckis), tačiau lenkai pateikė atskirą ieškinį.

Susisiekimo ministras Marius Skuodis praėjusį mėnesį tvirtino, kad Lietuva pasisako už darbuotojų sąlygas gerinančias teisės akto nuostatas, tačiau prieštarauja įpareigojimui vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą. Paketą daugiausiai palaiko senosios Europos Sąjungos narė, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia dar neįsigaliojusi nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

EK vasarį suteikė vilties Lietuvos vežėjams, sukritikuodama naujas taisykles ir pareikšdama, kad jos didintų taršą ir pakenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų