Pereiti į pagrindinį turinį

„Airbnb“ iš Europos Komisijos – kritikos pliūpsnis

2018-07-16 11:18

Europos Komisija (EK) pažėrė virtinę reikalavimų ir nurodymų, kaip JAV bendrovė „Airbnb“, internete leidžianti žmonėms siūlyti nuosavo būsto trumpalaikę nuomą, turėtų elgtis ES rinkoje.

Scanpix nuotr.

EK ragina „Airbnb“ „pateikti išsamius sprendimus“, o jeigu bendrovės pasiūlymai pasirodys nepriimtini - grasina“ imtis teisės aktų vykdymo užtikrinimo priemonių“.

EK ir ES vartotojų apsaugos institucijos ragina „Airbnb“ savo sutarčių sąlygas suderinti su ES vartotojų apsaugos taisyklėmis ir skaidriai pateikti informaciją apie kainas, pranešė EK atstovybė Lietuvoje.

Tai, kaip šiuo metu „Airbnb“ nurodo kainas, taip pat dalis sutarčių sąlygų pažeidžia Nesąžiningos komercinės veiklos direktyvos, Nesąžiningų sutarčių sąlygų direktyvos ir Reglamento dėl teismo sprendimų pripažinimo ir vykdymo nuostatas, teigia EK.

EK pozicija, „Airbnb“ turėtų iš dalies pakeisti tai, kaip pateikus pirminius paieškos rezultatus interneto svetainėje pateikiama informacija apie kainą, kad visais atvejais vartotojui būtų pateikta visa kaina su visais privalomais mokesčiais ir rinkliavomis, pavyzdžiui, už aptarnavimą ir valymą, arba, jei galutinės kainos apskaičiuoti iš anksto neįmanoma, vartotoją reikia aiškiai informuoti apie galimus papildomus mokesčius.

Taip pat, anot EK, „Airbnb“ turėtų aiškiai nurodyti, ar pasiūlymą teikia privatus, ar profesionaliai tuo užsiimantis asmuo, kadangi šiais atvejais skiriasi vartotojų apsaugos taisyklės.

Anot EK, bendrovė neturėtų klaidinti vartotojų kreipdamasi į teismą šalyje, kuri nėra vartotojų gyvenamosios vietos valstybė narė. Taip pat, EK teigimu, „Airbnb“ negali vienašališkai ir be jokio pagrindimo nuspręsti, kurios sąlygos bus taikomos nutraukus sutartį.

„Airbnb“, anot EK, negali iš vartotojų atimti pagrindinės teisės paduoti šeimininką į teismą, jei jis padarė asmeninės ar kitokios žalos.

„Airbnb“, pasak EK, negali vienašališkai keisti sutarčių sąlygų prieš tai iš anksto aiškiai neinformavę vartotojų ir nesuteikę jiems galimybės nutraukti sutartį.

Paslaugų teikimo sąlygomis, anot EK, negalima suteikti „Airbnb“ neribotos diskrecinės teisės pašalinti tam tikrą turinį.

Nutraukti arba sustabdyti sutartį „Airbnb“, paaiškinęs padėtį klientams, galėtų tik laikydamasi pagrįstų ir aiškiai apibrėžtų taisyklių, teigia EK. Įmonė, pasak EK, neturėtų iš vartotojų atimti teisės į tinkamą kompensaciją arba teisės pateikti skundą.

„Airbnb“ pinigų grąžinimo, kompensacijos ir reikalavimo atlyginti žalą principai turėtų būti aiškiai apibrėžti ir neturėtų iš vartotojų atimti teisės pasinaudoti esamomis teisių gynimo priemonėmis, pabrėžia EK.

„Airbnb“, savo interneto svetainėje turėtų pateikti lengvai pasiekiamą nuorodą į elektroninio ginčų sprendimo platformą bei visą būtiną informaciją apie ginčų sprendimą, pažymi EK.

„Airbnb“ iki rugpjūčio pabaigos turi pateikti išsamius sprendimus dėl to, kaip ji užtikrins savo veiksmų atitiktį ES vartotojų apsaugos teisės aktams, teigiama EK išplatintoje pozicijoje. Prireikus, rugsėjį EK ir vartotojų apsaugos institucijų atstovai susitiks su „Airbnb“ atstovais, kad būtų sprendžiamos likusios problemos.

Anot EK, jeigu bendrovės pasiūlymai pasirodys nepriimtini, vartotojų apsaugos institucijos galės priimti sprendimą imtis teisės aktų vykdymo užtikrinimo priemonių.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų