Mildos Plepytės-Rainienės, Lietuvos turizmo asociacijos vykdomosios direktorės, teigimu, keliautojams dažnai pritrūksta laiko pasidomėti kelionių organizatorių registracijos šalimi, jų turima prievolių įvykdymo užtikrinimo suma, o tai turėtų būti aktuali informacija kiekvienam keliaujančiajam.
„Lietuvos turimo asociacijos pristatoma naujoji programa atlieka namų darbus už juos. Pamatęs šį ženklą kelionių organizatoriaus internetiniame puslapyje ar ant organizuotos turistinės kelionės sutarties, asmuo bus ramus, jog keliauja su patikimu kelionių organizatoriumi, kuris atitinka turizmo įstatymo keliamus reikalavimus“, – sakė M. Plepytė-Rainienė.
Naujasis kokybės ženklas patvirtina, kad prie programos prisijungę kelionių teikėjai yra registruoti Lietuvoje, neturi įsiskolinimų valstybinėms institucijoms, o jų prisiimti įsipareigojimai klientams yra 100 proc. užtikrinami prievolių įvykdymo draudimu bei skiria daug dėmesio darbuotojų tobulėjimui.
Jungiasi rinkos senbuviai
Nors projektas „Keliauju patikimai“ žengia tik pirmuosius žingsnius, prie iniciatyvos jau yra prisijungęs ne vienas rinkos senbuvis: „West Express“, „Baltic Clipper“, „Tez Tour“, „Coral Travel“.
Pamatęs šį ženklą kelionių organizatoriaus internetiniame puslapyje ar ant organizuotos turistinės kelionės sutarties, asmuo bus ramus, jog keliauja su patikimu kelionių organizatoriumi.
„Laimingi keliautojai ir aukščiausios kokybės paslaugos – mūsų veiklos prioritetas, tad nedvejodami prisijungėme prie šios prasmingos asociacijos iniciatyvos. Ir toliau ne mažiau dėmesio skirsime klientų lūkesčių atliepimui, tvarumo įsipareigojimams, gerinsime paslaugų kokybę, efektyvindami verslo procesus, investuosime į darbuotojų augimą ir tobulėjimą“, – komentavo Inga Aukštuolytė, „Tez Tour“ ryšių su visuomene ir rinkodaros skyriaus vadovė.
Anot M. Plepytės-Rainienės, programos narių sąrašas ateityje plėsis ir toliau, tad tikima, kad artimoje ateityje prie „Keliauju patikimai“ iniciatyvos prisijungs ir kiti kelionių organizatoriai.
Iniciatyvą paskatino neigiamos keliautojų patirtys
Lietuvos turizmo asociacijos atstovės teigimu, naujosios iniciatyvos būtinybė kilo stebint įvairias keliautojų patirtis.
„Tik labai maža dalis keliautojų žino, jog keliaujant su ne Lietuvos Respublikoje registruotais kelionių organizatoriais, kurie atitinka ne Lietuvos turizmo įstatymo nuostatas, jų teisių negina mūsų šalies Valstybinė vartotojų teisių tarnyba, o reikia kreiptis į Europos vartotojų centrą, o tai apsunkina proceso eigą“, – sakė M. Plepytė-Rainienė.
Ji prisimena kiek daugiau nei poros metų senumo istoriją, kuomet Lietuvoje veikusiam, tačiau ne Lietuvoje registruotam kelionių organizatoriui SIA „TUI Baltics“ teko stabdyti veiklą dėl paskelbtų sankcijų akcininkui.
„Dalis Lietuvos keliautojų, įsigijusių keliones iš šio organizatoriaus, dar ir šiandien nėra atgavę sumokėtų pinigų už neįvykusias keliones, o ir Lietuvos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba negali pagelbėti, nes kelionių organizatorius buvo registruotas ne Lietuvoje“, – kalbėjo Lietuvos turizmo asociacijos vadovė.
Tokiu atveju nukentėjusieji turi kreiptis į tos šalies, kurioje buvo registruotas kelionių organizatorius, turizmo paslaugų teikėjų priežiūrą vykdančią instituciją.
„Vis dėlto gindami savo interesus vartotojai gali susidurti su tam tikrais sunkumais. Pavyzdžiui, gali tekti į šalies valstybinę kalbą versti dokumentus, komunikuoti su užsienio šalies institucijomis ar patirti kitų neatlygintinų administracinių išlaidų“, – teigė kelionių organizatorių veiklos priežiūrą Lietuvoje vykdančios Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Turizmo rinkos priežiūros skyriaus atstovai.
Ragina sąmoningiau rinktis
Pasak M. Plepytės-Rainienės, „Keliauju patikimai“ kokybės ženklas yra orientuotas į vartotojų švietimą, jų dėmesingumo bei sąmoningumo skatinimą.
„Raginame keliautojus domėtis, kas yra jų norimos įsigyti kelionės organizatorius, ar tai yra Lietuvoje registruotas kelionių organizatorius, ar šis kelionių organizatorius yra įtrauktas į Valstybinės vartotojų apsaugos tarnybos licencijuotų kelionių organizatorių sąrašą. Nuo šiol taip pat verta pasidomėti, ar kelionių organizatorius turi „Keliauju patikimai“ kokybės ženklą, ir taip užsitikrinti, jog planuojama keliauti patikimai“, – apibendrino M. Plepytė-Rainienė.
Ji taip pat įsitikinusi, kad naujasis ženklas prisidės prie kelionių organizatorių ir kelionių pardavimo agentų veiklos kokybės, skatins tvarų kelionių rinkos vystymąsi, didins investicijas į turizmo sektoriaus darbuotojų tobulėjimą.
Naujausi komentarai