„Mes nemanome, kad iš VPT gautos pastabos galėtų būti priežastis, dėl ko nevykdyti šio projekto. Nėra pastabų, dėl kurių reikėtų atsisakyti ir nedaryti šio projekto“, – Eltai teigė A. Avulis.
„Mes žiūrime į VPT pastabas kaip į pasiūlymus, jas vertiname. Sutarėme su VPT, kad susitiksime kitą savaitę ir pratęsime dialogą prie apskrito stalo, kur ieškosime tokio susitarimo, kuris tiktų visoms pusėms“, – pridūrė jis.
Visgi, „Hanner“ valdybos pirmininkas neslepia, kad tiek VPT, tiek Europos Komisijos (EK) pritarimo laukimas vilkina darbų pradžią. O tai, pažymi A. Avulis, didina riziką, kad projekto kaina augs.
„Laikas bėga, darbai nevyksta, tad projektas brangsta. Kai vyksta darbai, projekto kaina neauga. Vykdant statybas labai greitai net galima padaryti pigiau. Žinoma, kuo ilgiau statai, tuo brangiau. Čia panašu į taksi – kuo ilgiau važiuoji, tuo brangiau susimoki. Čia didžiausias iššūkis ir problema“, – tvirtino jis.
„Jeigu tos diskusijos su VPT ar Europos Komisija užsitęs savaites ar mėnesius, tikrai nėra gerai. Tas projektas yra pakankamai sudėtingas ir rizikingas. Rizikingas ta prasme, kad kaina, dėl kurios susitarta, beveik nepalieka rezervų. Ir suprantame, kad niekam nesinori dirbti su nuostoliais“, – paaiškino jis.
Sutarties sąlygos ar teisės aktai nebuvo pažeisti
A. Avulis teigė, kad ketvirtadienį pateiktas pastabas jis aptarė ne tik su savivaldybe ir VPT vadovu Dariumi Vedricku. Situacija aptarta ir su teisininkais.
„Jie pažeidimų nerado“, – teigė A. Avulis, primindamas, kad ir VPT vadovas jokių pažeidimų nefiksavo.
„VPT išvadose pareikšta tik nuomonė. Jie sako, kad mes nepažeidėme sutarties sąlygų, mes nepažeidėme teisės aktų. Tiesiog, jeigu žmonių kalba pasakyti, VPT atrodo, jog galėjo savivaldybė susitarti ir geriau“, – komentavo jis.
A. Avulis įsitikinęs, kad VPT nevisai įvertino derybų tarp savivaldybės ir „Hanner“ pasiekimus.
„Į išvadą iš vienos pusės turime atsižvelgti, bet turime labai stiprių argumentų prieš VPT, nes kai kurios jų pastabos nėra stipriai pagrįstos ir argumentuotos“, – sakė jis.
Vis dar pasiruošęs atiduoti projektą, jeigu kažkas gali pastatyti pigiau
Po VPT išvados visuomenėje vėl iškilus klausimui, ar Nacionalinio stadiono projektas nėra per brangus, A. Avulis teigia, kad, remiantis institucijų informacija, tai pigiausias įmanomas variantas. Jeigu egzistuotų kompanijų, galinčių pastatyti šį projektą pigiau, A. Avulis tikina, kad tokiu atveju stadiono statybas bemat perduotų.
„Mes visada kalbamės su ekspertais ir vadovaujamės statistikos departamento informacija. Tai jeigu tikėti statistikos departamentu, mes ketiname pastatyti pigiau, nei tokie darbai šiuo metu, išaugus kainoms, daromi. Taip pat jau ne kartą visiems kartoju – prašome, ateikite ir pastatykite, jeigu galite pigiau. Mes tikrai nesiveržiame, nelipame per kitų galvas, tiesiog norime padėti užbaigti gėdingą trijų dešimtmečių projektą“, – komentavo jis.
Tai jeigu tikėti statistikos departamentu, mes ketiname pastatyti pigiau, nei tokie darbai šiuo metu, išaugus kainoms, daromi.
„Galėčiau tai pasakyti tiek Blinkevičiūtei, tiek kitiems kritikuojantiems. Jeigu jūs manote, kad yra, kas gali padaryti – pasakykite kas. O jeigu nežinote, prašau taip nekalbėti“, – teigė jis, reaguodamas į penktadienį išsakytus socialdemokratų lyderės komentarus.
ELTA primena, kad vasario pabaigoje Vilniaus miesto savivaldybės taryba pritarė pokyčiams, numatytiems sostinės daugiafunkciame projekte.
VPT ketvirtadienį pranešė, kad nėra aišku, kodėl stadiono kainų padidėjimo rizika nėra dalijamasi tarp visų šalių, o atsakomybė visiškai perkeliama Vilniaus savivaldybei ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai (ŠMSM).
Kaip po VPT vertinimo teigė Vilniaus meras Valdas Benkunskas, po indeksavimo Nacionalinis stadionas su visu daugiafunkciu kompleksu turėtų kainuoti maždaug 1,2 mln. eurų daugiau nei planuota anksčiau, t. y. 157,2 mln. eurų. Skaičiuojama, kad statybos darbai pabrango 27,1 mln. eurų, dar prisidėtų naujų darbų (3 tūkst. papildomų vietų stadione ir universali arena), t. y. 13 mln. eurų. Tačiau teigiama, kad 38,1 mln. eurų būtų galima sutaupyti skolinantis tik 2 m., o ne 22 m., kaip planuota anksčiau.
Nacionalinio stadiono projektą Vilniuje iš kapitalo fondų valdytojos „BaltCap“ ketina perimti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Hanner“. Jos savininkas Arvydas Avulis nurodo, kad stadiono statybas galėtų užbaigti iki 2026 metų pabaigos. Pasak sostinės mero Valdo Benkunsko, vien faktinė statybų kaina nuo 2020 m. pradžios iki 2022 m. vidurio padidėjo 40 proc.
Visą daugiafunkcį kompleksą sudaro Nacionalinis stadionas su sporto muziejumi viduje, sporto centras su krepšinio, rankinio, gimnastikos, bokso salėmis, trys futbolo treniruočių aikštės, tarptautinės kategorijos lengvosios atletikos stadionas su futbolo aikšte, lengvosios atletikos apšilimo zona su mėtymo sektoriais, kultūros centras su biblioteka ir 300 vietų vaikų darželis.
Prieš statybų atnaujinimą savivaldybei dar reikės sulaukti teigiamų Europos Komisijos išvadų.
Naujausi komentarai