Pereiti į pagrindinį turinį

„Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ skųs skirtą baudą: tai diskriminacija

2019-12-11 13:33

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (NTAKD) dėl daug visuomenės dėmesio sulaukusio gėrimo „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ gamybos ir reklamos AB „Vilniaus degtinė“ skyrė 5792 eurų baudą, kurią bendrovės atstovai ketina apskųsti teismui per įstatymais numatytą terminą.

"Facebook" nuotr.

„Esame nubausti už tai, ką kiti alkoholinių gėrimų gamintojai daro jau daug metų. Manome, kad tai aiški diskriminacija. Lietuvoje nėra jokių teisės aktų, reglamentuojančių nealkoholinių gėrimų gamybą ir reklamą, kuriais šiuo atveju galėtume vadovautis, tad tiesiog vadovavomės per dvejus metus susiklosčiusia praktika ir nelabai suprantame, kodėl vieniems galima reklamuoti gėrimus, kurių pavadinimai ir tara panašūs į alkoholinių, kitiems ne. Kodėl vieniems ant etiketės galima nurodyti interneto svetainės adresą, o mums ne“, – sako „Vilniaus degtinės“ teisininkas Kęstutis Dapkevičius.

„Vilniaus degtinei“ bauda paskirta už tai, kad esą gamindama ir reklamuodama nealkoholinį gėrimą „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ bendrovė realiai reklamavo alkoholinį gėrimą „Čepkelių trauktinė“. Taip pat ant gėrimų etikečių buvo nurodytas įmonės interneto svetainės adresas, kuriame reklamuojami ir alkoholiniai gėrimai.

„Nuorodą į interneto puslapį, kuriame pristatomi ir alkoholiniai gėrimai, gėrimų etiketėse nurodo beveik visi gamintojai, kurie gamina abiejų rūšių gėrimus. Dabar neaišku, ar šis nurodymas galioja tik mums, ar etiketes turės keisti visi gamintojai. Ir tai tik vienas klausimas, kuris kyla po šio NTAKD sprendimo“, – sako K. Dapkevičius.

Pavyzdžiui, anksčiau iškilus analogiškiems klausimams NTAKD yra viešai pareiškusi, kad kai vartotojai atskiria, kad reklamuojamas nealkoholinis gėrimas, reklama galima, pasiskundus vartotojams jiems atsakydavo, kad pagrindo kelti bylą nėra.

„Šiuo atveju „Vilniaus degtinė“ pateikė argumentus, kad vartotojui aišku, jog reklamuojamas nealkoholinis gėrimas, tarp jų interneto komentatorių pasisakymus, bet NTAKD pareiškė, kad tai nėra visuomenės nuomonė. Tai vienais atvejais be jokio tyrimo nustatoma, kad visuomenei aišku, kitais atvejais taip pat nustatoma, kad neaišku, nors pateikiami tos visuomenės atstovų pasisakymai, kad jiems viskas aišku“, – stebisi K. Dapkevičius.

Teisininko teigimu, taip pat neaišku, kodėl kilus neaiškumams reikėjo iš pradžių uždrausti gėrimo gamybą, ir tik paskui kelti bylą, jei paprastai veikla uždraudžiama įrodžius, kad ji yra netinkama.

„Mūsų nuomone, rinkoje būtinos aiškios alkoholio reguliavimo taisyklės, nes šiandien visiškai neaišku, nei ką baudžia, nei už ką baudžia, nei kaip atsirenka, ką bausti. Pripažįstame faktus, kad gaminom ir pardavėm didmeninėje prekyboje nealkoholinį gėrimą, kad užsakėme nealkoholinio gėrimo reklamą. Mes jau seniau deklaravome, kad eisime į nealkoholinių gėrimų rinką. Bet mes nesuprantame, kuo skiriamės nuo kitų gamintojų, kurie beveik dvejus metus vykdė identiškas reklamines kampanijas ir rinkoje iki šiol platina analogiškus produktus“, – sako „Vilniaus degtinės“ vadovas Rokas Mituzas.

Taip pat „Vilniaus degtinės“ vadovas atkreipė dėmesį, kad NTAKD nekomentuoja ir nepaaiškina, kas galima, o ko negalima.

„Tiesiog baudžia ir draudžia. Laikykite mane nepataisomu optimistu, bet aš tikiu, kad vieną dieną NTAKD pradės dirbti civilizuotai – padės verslui ir žmonėms, patars, konsultuos“, – sako R. Mituzas.

„Vilniaus degtinė“ spalio pradžioje pradėjo prekiauti nealkoholiniu gėrimu „Čepkelių nealkoholinė netrauktinė“ ir jį reklamuoti, tačiau pačią pirmą dieną NTAKD uždraudė ne tik reklamą, bet ir gėrimo gamybą.

K. Dapkevičiaus teigimu, šiuo metu bendrovė nagrinėja NTAKD pateiktus dokumentus ir neabejotinai apskųs šį nutarimą teismui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų