- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vartotojų teisių apsaugos tarnybai užkliuvo Vilniuje veikianti įmonė, kurios internetiniame puslapyje – vien teigiami atsiliepimai. Todėl įmonė privalėjo tarnybai pateikti raštus, įrodančius, kad atsiliepimai tikri. Įmonės vadovas tokių institucijos veiksmų sako nesuprantantis, o tarnyba aiškina, kad tai – normali praktika, praneša Info diena.
Per geri atsiliepimai
Verslininkas Laurynas prieš savaitę susidūrė su kurioziška situacija – į jį kreipėsi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba. Iš kelių šimtų atsiliepimų automobiliais prekiaujanti įmonė neturėjo beveik nė vieno neigiamo komentaro. Sulaukęs tokio tarnybų dėmesio, sako pirmiausia net nežinojęs, ką atsakyti.
„Iš tikrųjų tai utopinė situacija, kai tave tarkuoja už tai, kad tavo klientų atsiliepimai yra per geri. Buvo ganėtinai linksma“, – sako Laurynas.
Tik, pasak Lauryno, keisčiausia tai, kad visi komentarai, pateikti internetiniame puslapyje, laisvai prieinami ir socialiniuose tinkluose, todėl tarnyba galėjo ir neatakuoti raštais. „Žmonėms, kurie rašė komentarus prieš kelerius metus, parašėm ir paprašėm parašyti oficialų laišką tai tarnybai, kad jų komentaras yra paliktas laisva valia, geranoriškai“, – aiškina įmonės savininkas.
Laurynas/Stop kadras
Nuostabą kelia tai, kad, nusiuntus įrodymus, kad klientų atsiliepimai tikri, atsakymo taip ir nesulaukė. Ar problema išspręsta, Laurynas iki šiol nežino: „Ties čia komunikacija ir baigėsi. Mes atsakėme į klausimus, o daugiau nieko mums nepasakė“.
Tokia praktika – nesuvokiama
„Tarnyba nori įrodyt, kad ji labai sunkiai dirba“, – sako apžvalgininkas Andrius Užkalnis. Jis mano, kad tarnyboms greičiausiai sunku patikėti, kad apie įmonę galima atsiliepti tik teigiamai. „Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės. Iš tiesų, nedaug juk tikriausiai yra žmonių, kurie rašytų padėkos ir susižavėjimo laišką į Valstybinę mokesčių inspekciją arba į „Sodrą““, – sako A. Užkalnis
Tačiau, pasak A. Užkalnio, tokia praktika yra paprasčiausiai nesuvokiama. Esą, ne įmonės reikalas aiškintis, kodėl apie ją klientai galvoja gerai.
Viskas, su kuo jie dirba gyvenime, yra skundai, nepatenkinti žmonės.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) aiškina, kad praktika tikrinti atsiliepimus apie įmonę yra normali ir tai vyksta nuolat. Tarnyba atsitiktine tvarka atrenka dešimtis verslų ir tikrina jų veiklą.
VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė teigia, kad „tai tikrai nereiškia, kad viena ar kita įmonė galimai mums kelia kažkokių įtarimų. Mes norime žinoti bendrą būklę, atlikti tam tikrą stebėseną, išsiaiškinti, kokia yra situacija rinkoje ir paprašėme tiesiog įprastos informacijos, kuri mus domina.“
Per vaizdingas prekių aprašymas
Jei įvykį dėl per gerų atsiliepimų dar galima pavadinti nesusipratimu, vaikišką maistą gaminančios įmonės situacija yra kur kas rimtesnė. Jos direktorius kovai su tarnybomis pasitelkė net teisininkus. Į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą (VMVT) kelius teko minti dėl to, kad, reklamuodamas savo produktus juos pernelyg vaizdingai aprašė.
„Šiais laikais neužtenka pagaminti gero produkto. Reikia dar ir šitoje visko perpildytoje rinkoje įtikinti pirkėjus pirkti tavo produktą. Tu turi pasakyti kažką gero apie savo produktą. Tai yra normalu. Kodėl jūs stengiatės besąlygiškai to neleisti, trukdyti žmonėms?“ –piktinasi vaikišką maistą gaminančios įmonės direktorius.
Kol valdiškos tarnybos uoliai kabinėjasi prie verslininkų, apgavikus randa ir demaskuoja socialinių tinklų gyventojai. Štai vaizdo tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis rengdamas laidą atrado nelegaliai veikiančią įmonę, kurią nusprendė paviešinti. „Padariau tokią apžvalgą vienos veiklos, kuri nebuvo legali. Ta veikla buvo tiesiog prisikūrusi fiktyvių atsiliepimų apie save“, – sako tinklaraštininkas.
Loterijas rengiančios įmonės „Facebook“ puslapyje klientai džiaugėsi laimėjimais, kvietė įsitraukti kitus, pervesti pinigus, netgi žadėjo sėkmę. Tačiau atlikus trumpą analizę paaiškėjo, kad kai kurie iš šių žmonių net neegzistuoja.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Ekspress Grupp“ ir „Lryto“ sandoris – vėl ant Konkurencijos tarybos stalo
Konkurencijos taryba pradeda nagrinėti „Delfi“ naujienų portalus Baltijos šalyse valdančios Estijos žiniasklaidos grupės „Ekspress Grupp“ pateiktą informaciją dėl įmonės „Lrytas“ įsigijimo, jai tinkamai pat...
-
Sustabdyta duonos kepyklėlės veikla Kelmės rajone – inspektorius šokiravo grubūs higienos pažeidimai2
Praėjusią savaitę, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) Šiaulių apygardos priežiūros skyrius atliko planinį patikrinimą duonos kepyklėlėje, esančioje Kelmės rajone. Patikrinimo metu nustatyti grubūs higienos, maisto laikymo ...
-
Liepos 12-ąją Kaunas švęs aludarių dieną: ribotos pasiūlos gėrimai ir ekskursijos po bravorą2
Liepos 12 d. kauniečiams ir miesto svečiams tikrai neteks sukti galvos dėl laiko praleidimo – „Volfas Engelman“ iniciatyva 2018-aisiais užgimusi šventė jau septintą kartą iš eilės kviečia paminėti Tarptautinę alu...
-
Kaune – 250 naujų darbo vietų: ypač ieško vienos specialybės atstovų, priima ir studentus10
Į Kauno oro uostą pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ investavo per 20 mln. Karmėlavoje esančiame oro uoste įsikūrusi orlaivių techninio aptarnavimo bazė padidėjo dvigubai, atsirado perpus trečio šimto naujų darbo vietų, tačia...
-
Nepasimaukite: sukčiai Lietuvos gyventojus vėl bando apgauti apsimesdami populiaria siuntų platforma3
Gali būti, kad jūsų el. pašto dėžutėje yra tiksinti bomba. Ypač akyliems reikėtų būti tiems, kurie apsiperka internetu ir naudojasi siuntų paslaugomis – Lietuvoje plinta kibernetinė ataka, imituojanti populiarios siuntų paslaugos inte...
-
VPT žada įvertinti pokyčius Nacionalinio stadiono projekte per 1–2 savaites
Vilniaus savivaldybės tarybai dar kartą pritarus pokyčiams daugiafunkcio komplekso, į kuri įeina Nacionalinis stadionas, projekte, Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) planuoja vertinimą pateikti per vieną arba dvi savaites. Išankstinės pozic...
-
Dariaus ir Girėno stadione atidaryta nauja „Žalgirio“ atributikos parduotuvė
Dariaus ir Girėno stadionui tampant vis didesne traukos vieta, čia atsidarė ir nuolat veiksianti „Žalgiris Shop“ parduotuvė. Didžiausiame Lietuvos stadione, visai šalia Kauno sporto halės, įsikūrusi parduotuvė penktadienį oficiali...
-
Kauną pasiekė didžioji dalis unikalios „Mokslo salos“ ekspozicijos: prasideda montavimo darbai4
Šią savaitę Nemuno salos prieigose pasirodė pirmieji vilkikai iš Lenkijos, atgabenę dalį mokslo ir inovacijų centro ilgalaikės ekspozicijos. Įrengimo darbai „Mokslo salos“ erdvėse prasidės jau netrukus ir turėtų būti baig...
-
„SBA Urban“ pradeda „Vėjo miestelio“ Svencelėje statybas4
Klaipėdos rajone Svencelėje, pradedamos unikalaus „SBA Urban“ projekto „Vėjo miestelis“, skirto gyvenimui ir aktyviam laisvalaikiui Kuršių marių pašonėje, statybos. Pirmojo etapo, į kurį ketinama investuoti daugiau...
-
„Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – vėl pigiausias: žemų kainų lyderystę išlaiko jau septintą mėnesį17
Naujausio rinkos tyrimų įmonės „SeeNext“ slapto pirkėjo tyrimo duomenimis, žemų kainų prekybos tinklo „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias tarp penkių didžiausių šalies prekybos tinklų. G...