Projektas yra dalis Vilniaus–Klaipėdos geležinkelio elektrifikavimo projekto. Skirstykla ir naujos elektros linijos iš Žeimių traukos pastotės į Žeimių ir Kėdainių transformatorių pastotes užtikrins elektros tiekimą traukiniams.
„Šis projektas prisideda prie valstybei svarbaus tikslo – elektrifikuoti pagrindinę Lietuvos geležinkelių arteriją nuo Vilniaus iki Klaipėdos, o su šio ir kitų traukos pastočių bei susijusių infrastruktūros projektų įgyvendinimu sudarome sąlygas keleivių ir krovinių pervežimui naudoti elektros energiją“, – pranešime sakė „Litgrid“ Strateginės infrastruktūros departamento vadovas Karolis Sabaliauskas.
Darbus atliks „Litgrid“ akcininkės „Epso-G“ grupės energetikos infrastruktūros statybos bendrovė „Tetas“, laimėjusi „Litgrid“ atranką – su ja birželį pasirašyta sutartis.
„Litgrid“ jau pastatė tokią pat traukos pastotę Lentvaryje – į tinklą ji bus įjungta dar šiemet, o iki 2028 metų bus pastatytos dar 4 tokios pastotės Linkaičiuose Radviliškio rajone, Tarvainiuose Plungės rajone, Kretingoje ir Žasliuose Kaišiadorių rajone.
Įgyvendinant visą elektrifikavimo projektą bus įrengtas 368 km ilgio kontaktinis tinklas, bus pastatytos 6 traukos pastočių skirstyklos bei 8 autotransformatoriai, užtikrinantys elektros įtampos stabilumą tinkle. Visus šiuos energetikos objektus įrengs „Litgrid“.
Vilnius–Klaipėda yra intensyviausiai naudojamas geležinkelio ruožas šalyje – pernai ja pervežta apie 40 proc. visų LTG krovinių ir 16 proc. keleivių srauto.
Naujausi komentarai