„Eurovaistinė“ nuo 2017 m. kovo iki 2018 m. rugpjūčio 25-ose ligoninėse gimdžiusioms moterims išdalijo 50 400 reklaminių skrajučių, kuriose nurodė, kad aktyvavus skrajutėje nurodytą kodą, vienerius metus perkant su „Eurovaistinės“ lojalumo kortele mamos ir kūdikio būtiniausioms prekėms taikoma 20 proc. nuolaida. Skrajutėse taip pat buvo pateikta informacija, kad ši nuolaida nėra taikoma sauskelnėms, pradinio maitinimo kūdikių mišiniams ir prekėms, įsigyjamoms su kompensuojamųjų vaistų pasu.
Tyrimą dėl minėtose skrajutėse pateiktos reklamos Konkurencijos taryba pradėjo sulaukusi skundo iš vartotojos, kuri teigė negavusi „Eurovaistinėje“ žadėtos nuolaidos kelioms prekėms, tarp jų – maisto papildams.
Konkurencijos taryba nustatė, kad „Eurovaistinė“ klaidino vartotojus, nes skrajutėse nurodyta 20 proc. nuolaida nebuvo taikyta dviejų kategorijų prekėms – vaistams ir maisto papildams. Tikėtina, kad vartotojai, žinodami teisingą informaciją, t. y. jog „Eurovaistinė“ vaistinėse pateikus lojalumo kortelę vaistams bei maisto papildams nėra taikoma minėta nuolaida, būtų galėję pasirinkti kitą vaistinę.
Konkurencijos taryba, skirdama „Eurovaistinei“ 6 500 Eur baudą, įvertino, kad klaidinanti reklama apie nuolaidas buvo adresuota pažeidžiamai vartotojų grupei – ką tik pagimdžiusioms moterims, tačiau atsižvelgė į lengvinančias aplinkybes, jog bendrovė pripažino pažeidimą ir jį nutraukė.
Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.
Nuo 2019 m. gegužės 1 d., įsigaliojus Reklamos įstatymo pataisoms, Konkurencijos tarybos vykdytas klaidinančios reklamos ir lyginamosios reklamos priežiūros funkcijas perėmė Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, tačiau iki tol pradėtus tyrimus baigs Konkurencijos taryba.
Neklaidiname vartotojų, buvo tik žmogiška klaida
„Eurovaistinės“ atstovai pabrėžia, kad tai buvo tik žmogiška klaida, o ne sąmoningas vartotojų klaidinimas apie mamos ir kūdikių prekėms taikomas nuolaidas.
„Gerbiame Konkurencijos tarnybos sprendimą ir apgailestaujame, jeigu šis mūsų pasiūlymas suklaidino klientą. Per žmogišką klaidą sistemoje nebuvo pritaikyta būtent ši nuolaida ir tik gavę Tarybos paklausimą sužinojome, kad tokia klaida yra. Reagavome nedelsiant, visus skrajutes užregistravusius vartotojus trumpąja žinute informavome apie situaciją ir pataisę klaidą dar metams pratęsėme nuolaidos galiojimą jau įtraukę nuolaidą ir maisto papildams, ir nereceptiniams vaistams. Šiuo metu šiuo pasiūlymu naudojasi beveik 5000 klientų.
Bendradarbiavome su institucija viso tyrimo metu bei skubiai ėmėmės visų galimų aktyvių veiksmų. Norime tik užtikrinti, kad „Eurovaistinė“ neklaidina vartotojų“, – sako „Eurovaistinės“ komunikacijos vadovė Laura Bielskė.
Naujausi komentarai