Kolekcionuok ne monetas, o „Žiogus“
Ne visi žino, kad kolekcionuoti galima ne tik suvenyrus, monetas ar pašto ženklus – „Kauno autobusai“ keleivius kviečia kolekcionuoti korteles „Žiogas“, kurių nuo šiol yra net penkios rūšys.
Pirmasis „Žiogas“ – standartinė žalios spalvos kortelė, kurią įsigyti gali kiekvienas keleivis, kuriam nėra taikoma arba taikoma 50 ar 80 proc. viešojo transporto lengvata. Vaikams ir senjorams, turintiems teisę į lengvatą, kuri suteikia galimybę įsigyti 3 metų e. bilietą už 3 eurus, išduodamos personalizuotos kortelės, kurios išsiskiria spalvų gama ir keleivio nuotrauka kitoje pusėje.
Partnerio nuotr.
Tačiau tai – tik dalis „Žiogų“. 2022 m. Kaunui tapus Europos kultūros sostine, buvo sukurtos riboto leidimo viešojo transporto kortelės, kuriose pavaizduotas projekto „Kaunas 2022“ simbolis. Šios kortelės sulaukė didelio kauniečių ir miesto svečių iš užsienio valstybių susidomėjimo, jų parduota 2 tūkst. vienetų.
Partnerio nuotr.
„Sakoma, kad nepažinsi miesto, jei nekeliausi viešuoju transportu. Kodėl? Nes viešasis transportas yra miesto istorijos ir kultūros dalis. „Kaunas 2022“ viešojo transporto kortelė atspindi svarbų įvykį Kauno miesto istorijoje, kuris, tikiu, ilgai išliks turinčių šią kortelę atmintyje“, – dėstė M. Tarasevičius.
Naujas eksponatas tavo kolekcijoje – istorinė „Žiogo“ kortelė
Šių metų vasario 8-ąją „Kauno autobusai“ minėjo garbingą 90-ojo jubiliejaus sukaktį ir šiai progai sukūrė riboto leidimo istorinę „Žiogo“ kortelę.
Partnerio nuotr.
„Naujoje „Žiogo“ kortelėje vaizduojamas vienas svarbiausių bendrovės istorinių momentų. Kauno rotušės fone 1934-aisiais Rotušė–Aukštoji Panemunė maršrutu kursavęs „Büssing NAG“ autobusas, tapęs ne tik viešojo transporto, bet ir miesto simboliu“, – kortelės dizaino idėją aiškino rinkodaros direktorius M. Tarasevičius.
Partnerio nuotr.
Anot rinkodaros direktoriaus, šios kortelės dizaino žinutė skirta susimąstyti apie tai, nuo ko viskas prasidėjo ir koks viešasis transportas buvo tada.
Dar XX a. pradžioje perėjus nuo konkės prie motorizuoto miesto transporto, keleivius vežė keleiviniai automobiliai. Kiek vėliau, kai Kaunas tapo laikinąja sostine, buvo siekiama gerinti susisiekimą ir užtikrinti keleivių vežimą autobusais. Pasiūlymus teikė įvairios įmonės ir asmenys, o 1926-aisiais pradėta svarstyti apie savarankišką miesto susisiekimo organizavimą. Kol ši idėja buvo svarstoma, miesto taryba leido vežti keleivius visiems, kas nori, be jokių apribojimų, o svarbiausiu viešojo transporto maršrutu tapo Rotušė–Aukštoji Panemunė.
„Kadangi miesto valdžia nebuvo patenkinta privačių vežėjų darbu, šį darbą į savo rankas perėmė miesto savivaldybė ir 1934 m. įsteigė autobusų įmonę, kuri šiandien žinoma „Kauno autobusų“ pavadinimu“, – pasakojo M. Tarasevičius.
Kaip įsigyti?
Istorinių kortelių kiekis – ribotas, o norintys ją įsigyti, tą padaryti gali Keleivių aptarnavimo centre (Laisvės al. 114) arba „Kauno spaudos“ kioskuose. Šių „Žiogo“ kortelių, kaip ir įprastų viešojo transporto kortelių, kaina – 1,50 euro ir su jomis galima atsiskaityti keliaujant miesto autobusais ir troleibusais.
Nuo konkės iki vieno jauniausių transporto parkų šalyje
Viena seniausių Lietuvoje viešojo transporto įmonių „Kauno autobusai“ per ilgus gyvavimo metus išgyveno daugybę pokyčių – nuo 1934-ųjų tobulėjo transporto priemonės, bilietų ir maršrutų sistema, darbo organizavimas, pasikeitė kelios darbuotojų ir keleivių kartos.
Šiandien transporto priemonių vidutinis amžius siekia vos šešerius metus, o daugiau kaip 160 tūkst. kauniečių ir miesto svečių kiekvieną darbo dieną keliauja moderniomis transporto priemonėmis.
Partnerio nuotr.
2018 m. prasidėjo esminis transporto priemonių atnaujinimas – nupirkta 25 nauji žemagrindžiai „Temsa“ autobusai, 30 „MB Sprinter“ mažos talpos autobusų, 85 nauji „Solaris Trollino 12“ žemagrindžiai troleibusai. 2020 m. įsigyta 100 naujų hibridinių autobusų, o pernai įsigyti dar 64 hibridiniai autobusai, tarp kurių ir 18 m ilgio autobusai – pirmieji nauji tokio ilgio autobusai Kaune!
Atnaujinamos ne tik transporto priemonės. 2016 m. buvo sukurta mobilioji aplikacija regos negalią turintiems žmonėms – „Transporto balsas“. 2018 m. sukurta bilietų žymėjimo programėlė „Žiogas“, o 2021 m. pristatyta visiškai atnaujinta bilietų sistema. Keliaujant su „Žiogu“ ir pasiekus maksimalią kaupiamojo e. bilieto sumą (28; 14 ar 5,6 euro), likusias kalendorines dienas keleivis gali keliauti nemokamai, o pirmasis persėdimas per 30 minučių – nemokamas.
Dar 2021 m. atidarytas naujas Keleivių aptarnavimo centras, 2023 m. pradėti naudoti STOP mygtukai ir praplėstos paslaugų apimtys į tolimesnes rajono vietoves.
Visa tai – įrodymas, kodėl Kauno viešąjį transportą šiandien galime vadinti moderniausiu, patogiausiu ir naujausiu per daugiau nei devynis dešimtmečius.
Naujausi komentarai