„Šiuo metu nenumatoma krauti“, – BNS perduotame komentare sakė „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.
Jis patvirtino, kad bendrovė teismui apskundė Aplinkos apsaugos departamento (AAD) privalomąjį nurodymą, pagal kurį pernai spalį jai uždrausta krauti rūdą.
„Dėl to, kad „Klasco“ nepažeidė normatyvų, kurie nustatyti taršos leidime ir kietųjų dalelių normatyvai aplinkos ore bendrovės teritorijoje nebuvo viršyti nė vieną parą Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų instituto tyrimo atlikimo laikotarpiu“, – aiškino įmonės vadovas.
Šie tyrimai atlikti praėjusių metų gegužės-liepos mėnesiais.
Klasco“ sausakrūvio uosto teritorijoje visa palaidos geležies rūda pakrauta ir išgabenta.
„Tai patvirtino ir geležies rūdos likučio išvežimas, kuris vyko naudojant tas pačias technologijas, o procesą prižiūrėję aplinkosaugos specialistai patvirtino jo atitikimą aplinkosaugos normatyvams“, – komentare sakė V. Štumbergas.
AAD ketvirtadienį pranešė, kad prižiūrint aplinkosaugininkams „Klasco“ iš savo teritorijos išgabeno anksčiau sukauptą 4 tūkst. tonų palaidą geležies rūdą.
„Klasco“ sausakrūvio uosto teritorijoje visa palaidos geležies rūda pakrauta ir išgabenta“, – pranešime sakė AAD direktorius Raimondas Sakalauskas.
Rūdos krova praėjusį rudenį sustabdyta nustačius, kad kraunamų birių krovinių dulkės patenka už įmonės teritorijos ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių, o kai kur net apie pusę tokios taršos sudarė būtent „Klasco“ krovinių dulkės.
Aplinkosaugininkai sako, kad geležies rūdos krova gali būti atnaujinta, tačiau tik tada, kai „Klasco“ įvykdys AAD privalomajame nurodyme nustatytas sąlygas.
„Kol vyksta teisminiai ginčai, konkrečių sąlygų, nurodytų privalomajame nurodyme, įvardinti negalime“, – BNS sakė AAD Komunikacijos skyrius.
Pasak jo, „Klasco“ geležies rūdos krovos darbus galės atnaujinti, tik kai užtikrins, jog ji nepateks už terminalo teritorijos ribų.
Tarša iš bendrovės anksčiau skundėsi Klaipėdos gyventojai, įsikūrę netoli bendrovės teritorijos.
Geležies rūda, kaip skelbė LRT, į Klaipėdą keliavo iš Rusijos metalurgijos gamyklos „Metalloinvest“.
Be geležies rūdos, „Klasco“ krauna ro-ro krovinius, birias ir skystas trąšas, grūdus, metalo produkciją.
Naujausi komentarai