Šiais metais kompanijos specialistai savo jėgomis sukūrė bei pagamino geležinkelio vagonų patraukimo robotą ROB-45. Tai pirmasis autonominis įrenginys Klaipėdos jūrų uoste, skirtas atlikti vagonų traukimo funkciją ir, kitaip nei tradiciniai šilumvežiai, tam naudojantis ne dyzelinį ar kitos rūšies kurą, o elektros energiją. Tai leidžia ne tik ženkliai taupyti energetinius resursus, bet ir užtikrinti aplinkos apsaugą, darbo sąlygų gerinimą.
Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse „Lietuvos metų gaminys 2016“ kompanijos BEGA sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtas aukso medalis.
BEGA kasmet iškrauna arba pakrauna apie 50-55 tūkst. geležinkelio vagonų, gabenančių krovinius į ir iš jūrų uosto.
BEGA yra viena iš nedaugelio Klaipėdos uosto įmonių, turinčių Geležinkelio tarnybą bei nuosavomis pajėgomis įgyvendinančių vagonų manevravimo funkciją. Kompanija eksploatuoja 7 nuosavus lokomotyvus.
Pagrindinė problema vagonų iškrovimo ar pakrovimo procese yra ta, kad šilumvežiai dirba nepakankamai efektyviai, t.y. didžiąją laiko dalį yra laukiama, kol vagonai bus iškrauti ar pakrauti, tuo metu deginamas kuras. Šios problemos sprendimui BEGA ėmėsi lokomotyvų modernizavimo programos įgyvendinimo, šilumvežius su vidaus degimo varikliais keičiant elektriniais įrenginiais, kurie energiją naudotų tik vagonų traukimo metu.
Šiemet kompanijoje BEGA buvo sukonstruotas pirmasis vagonų pratraukimo robotas, kuriam duotas pavadinimas ROB-45 (45 kW – elektros variklio galingumas). Šis įrenginys yra valdomas nuotoliniu būdu. Kitaip nei dirbant tradiciniu šilumvežiu, kur reikalingi du specialią kvalifikaciją turintys žmonės, t.y. mašinistas ir traukinių derintojas, vagonų pratraukimo robotą ROB-45 gali valdyti vienas asmuo. Be to, robotas yra programuojamas taip, kad savarankiškai atliktų vagonų traukimo, sustojimo nustatytoje vietoje bei kitus manevrus be papildomo valdymo bei siųstų duomenis į centrinę dispečerinę.
ROB-45 pajėgus traukti 22 pilnai pakrautus vagonus. Šis įrenginys yra aprūpintas pažangia ratų antipraslydimo sistema, ko neturi tradiciniai šilumvežiai. Darant manevrą, įrenginys efektyviai paskirsto galią taip, kad jos būtų naudojama tiksliai tiek, kiek tam manevrui yra reikalinga.
Pradėjus eksploatuoti vagonų pratraukimo robotą ROB-45, kompanijos BEGA vidaus geležinkelio vagonų iškrovimo ir pakrovimo postuose, įmonės energetinių resursų sąnaudų apskaitoje fiksuojama ženkli ekonomija. Vertinant ekologiniu požiūriu, tai leido visiškai eliminuoti sudeginamo kuro emisijas į aplinką, ženkliai mažesni yra ir šio įrenginio skleidžiamo triukšmo parametrai, lyginant su šilumvežiais, kas ypač aktualu vertinant Klaipėdos uosto terminalų gretimybę su Klaipėdos miesto gyvenamaisiais kvartalais.
Šiuo metu įmonėje yra konstruojami dar du panašūs elektriniai vagonų patraukimo robotai, o ateityje kompanijos BEGA veikoje jie visiškai pakeis tradicinius lokomotyvus.
Naujausi komentarai