Mitybą be mėsos pasirenkančių žmonių daugėja ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. Prekybininkų teigimu, vegetariška ir veganiška mityba kiekvienais metais tampa vis populiaresnė, todėl sparčiai plečiasi ir jai pritaikytų maisto produktų pasiūla.
Vegetariška mityba nėra brangi
Prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovės Bertos Čaikauskaitės teigimu, Lietuvoje dar neretai tenka girdėti mitą, jog būti vegetaru yra brangu, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo priešingai. Anot B. Čaikauskaitės, maisto produktų – tiek mėsos, tiek vegetariškų – kainos gali būti pačios įvairiausios, priklausomai nuo žmogaus pasirinkimo ir produkcijos asortimento. Be to, pasak prekybos tinklo atstovės, tokios mitybos kainą gali lemti ne patys produktai, o įvairių pusgaminių atsisakymas ar maisto gaminimas namuose.
„Turbūt visi tarp pažįstamų turi bent po vieną vegetarą, veganą arba žaliavalgį, kurie pasirinko kitokią, kitiems kartais kiek neįprastą, mitybą dėl pačių įvairiausių priežasčių. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai tikrai dažniau domisi produktų sudėtimi, kilme ir kokybe, atidžiau analizuoja etiketes ir vis dažniau renkasi sveikesnius, ekologiškesnius ir negyvūninės kilmės maisto produktus“, – sako B. Čaikauskaitė.
Prekybos tinklo atstovė atskleidžia, kad vis daugiau perkama ne tik specialiai vegetarams ar veganams skirtų gaminių, tokių kaip sojų dešrelės ar kviečių kepsneliai, bet ir praktiškai visų daržovių, žalumynų, kruopų, riešutų, grybų, augalinių alternatyvų pienui. Europinės tendencijos, kurios rodo, kad sveikuoliškų produktų rinka per pastarąjį penkmetį išsiplėtė dvigubai, neaplenkia ir Lietuvos, todėl gyventojai domisi ir sveikomis kitų maisto produktų alternatyvomis – auga alternatyvių pieno, desertų ir sūrių produktų paklausa
Itališko skonio gerbėjams – vegetariškas karpačas
Pastaraisiais metais į kintančius pirkėjų poreikius prekybininkai reaguoja sparčiai plėsdami veganiškai ir vegetariškai mitybai pritaikytų produktų asortimentą. B. Čaikauskaitės teigimu, vien augalinių alternatyvų pienui pasiūla per paskutinius keletą metų išaugo maždaug trečdaliu.
„Nors vegetariškai ir veganiškai mitybai pritaikytų maisto produktų galima rasti visose mūsų parduotuvėse, tačiau kai kuriose iš jų esame įrengę ir atskirus veganiškų produktų skyrelius. Juose galima rasti įvairią produkciją – pradedant tofu sūriu ir humusu, baigiant mėsos alternatyvos iš sojų. Neseniai papildėme ir greitų vegetariškų užkandžių asortimentą, įtraukdami salotas su tofu sūriu ir spanguolėmis, falafeliais ar daržovėmis ir džiovintais vaisiais. Be šių užkandžių, mūsų konditerijos darbuotojai specialiai veganams bei vegetarams gamina įvairius gurmaniškus patiekalus, pavyzdžiui, keptų morkų karpačą su avinžirniais ir apelsinais“, – pasakoja B. Čaikauskaitė.
Tiesa, jau minėtus užkandžius neretai renkasi ir visavalgiai pirkėjai, todėl specialiai veganams skirti produktai – įvairios užtepėlės, augalinės alternatyvos mėsai – dar išlieka pakankamai nišiniai. Vis tik, anot B. Čaikauskaitės, veganiškai mitybai sparčiai populiarėjant, o lietuviams skiriant daugiau dėmesio savo maisto racionui, artimiausiu metu tai dar pasikeis.
Naujausi komentarai