Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijos (LTPA) narių pardavimai (be PVM) 2013 metais išaugo 8,1 proc. iki 136 mln. litų (nuo 125,85 mln. Lt 2012 m.). Tuo tarpu tiesioginės prekybos versle dalyvaujančių asmenų skaičius padidėjo beveik 2 proc. ir siekė 49 tūkst. Lietuvos gyventojų.
„Tiesioginės prekybos rinka ir toliau atsigauna sparčiau nei šalies ekonomika ir mažmeninės prekybos rinka. Nors tiesioginės prekybos augimas mažesnis nei 2012 m. (tada jis siekė 16 proc.), tačiau atsižvelgus, kad praeitas metais Lietuvos ekonomika augo 3,4 proc., o bendras mažmeninės prekybos augimas siekė 4,5 proc., tai daugiau nei 8 procentais vidutiniškai išaugę pardavimai tikrai geras rezultatas tiesioginės prekybos įmonėms“, – sako LTPA Generalinis sekretorius Gintautas Zaleckas.
Pagal G. Zalecko, ženklus pardavimų augimas rodo, kad tiesioginė prekyba nepraranda patrauklumo kaip savitas apsipirkimo būdas, kurio metu kiekvienas klientas gali gauti individualų aptarnavimą ir patarimą iš tiesioginio pardavėjo (konsultanto) bei įsigyti aukštos kokybės produktų. G. Zaleckas atkreipia dėmesį, kad tiesioginiai pardavėjai vis aktyviau naudojasi internetu, siekdami valdyti ir plėtoti verslą bei efektyviau pasiekti ir aptarnauti savo klientus, tačiau čia dar daug neišnaudotų galimybių, tad tiesioginės prekybos verslo augimo potencialas išlieka didelis.
Lyginant Baltijos šalis, 2013 m. tiesioginės prekybos apimtys Latvijoje augo sparčiausiai – net 12 proc., tuo tarpu Estijoje – 6 proc. ir siekė atitinkamai 100,5 mln. ir 108,8 mln. litų. Tiesioginių pardavėjų skaičius Latvijoje išaugo 4 proc. iki 42,5 tūkst., o Estijoje 3 proc. iki 34 tūkst. gyventojų.
Skaičiai ir faktai
Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijų narių verslo apimtys 2013 m. siekė daugiau nei 345 mln. litų, tuo tarpu tiesioginių pardavėjų skaičius viršijo 125 tūkst. gyventojų.
Europos tiesioginės prekybos asociacijos-Seldia (Seldia) duomenimis, 2012 m. tiesioginės prekybos apimtys (be PVM) ES šalyse sudarė beveik 14,9 milijardų eurų (51,4 mlrd. litų), o tiesioginės prekybos bendrovės suteikė papildomo uždarbio galimybę daugiau kaip 4,8 mln. žmonių.
Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) duomenimis, federacijai priklausančių tiesioginės prekybos bendrovių apimtys (be PVM) sudarė 166,9 mlrd. USD (417 mlrd. litų), o tiesioginių pardavėjų skaičius siekė 89 mln. žmonių.
Net 85 procentams tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių tai papildomos pajamų šaltinis ir daugiau nei 80 proc. šiame versle dalyvaujančių atstovų yra moterys.
Tiesioginė prekyba – tai vartotojui skirtų prekių ir paslaugų pardavimas tiesiogiai vartotojui, paprastai vykdomas vartotojų namuose, jų darbovietėse bei kitose vietose, esančiose ne prekybai skirtose patalpose.
Lietuvos tiesioginės prekybos asociacija įsteigta 2002 m., ji yra Europos tiesioginės prekybos asociacijos (Seldia) ir Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijos (WFDSA) narė. Asociacija vienija didžiausias regione veikiančias tiesioginės prekybos įmones: „Avon Cosmetics“, „Amway“, „GNLD International“, „Herbalife“, „Lux“, „Mary Kay“, „Morinda“, „NL International“, „Oriflame kosmetika“ ir „Zinzino“.
Naujausi komentarai