Pereiti į pagrindinį turinį

„Maxima grupės“ pajamos per pirmąjį 2024 metų pusmetį paaugo 4,7 proc.

2024-09-06 00:31
ELTOS inf.

Mažmeninės prekybos grupės „Maxima grupė“ konsoliduotosios pajamos per pirmąjį 2024 metų pusmetį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, paaugo 4,7 proc. ir pasiekė 3 mlrd. Eur.

„Maxima grupės“ pajamos per pirmąjį 2024 metų pusmetį paaugo 4,7 proc.
„Maxima grupės“ pajamos per pirmąjį 2024 metų pusmetį paaugo 4,7 proc. / Ž.Gedvilos/BNS nuotr.

Kaip ketvirtadienį pranešė grupė, didžiausią įtaką šiam augimui turėjo tęsiama plėtra Lenkijoje ir Bulgarijoje bei išaugę pardavimai Lietuvoje ir Latvijoje.

Grupės teigimu, bendras pajamų augimas šių metų pirmąjį pusmetį buvo mažesnis nei pernai. Teigiama, kad tai labiausiai lėmė sulėtėjęs vartojimo ir sumažėjusi infliacija. Taip pat įtakos turėjo „Barboros“ veiklos nutraukimo Lenkijoje.

Išplatintoje statistikoje teigiama, kad didžiausią pajamų augimo dalį sudarė pajamos Lenkijoje, kur vykdyta aktyviausia parduotuvių tinklo plėtra, čia pajamos augo 11,2 proc. ir perkopė 920 mln. Eur.

„Nors „Stokrotka“ ir „T Market“ tinklų pajamos fiksavo stabilų augimą, stipri konkurencija ir mažesnės prekių pardavimo kainos lėmė tik nežymų LFL parduotuvių apyvartos augimą. Baltijos šalyse LFL parduotuvių pajamų augimas viršijo arba buvo lygus rinkos augimo tempui, o Lietuvoje fiksuotas didžiausias LFL augimas, siekiantis 4,7 proc.“ – teigia Grupė.

**EBITDA krito beveik 11 proc.

Teigiama, kad grupės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją  (EBITDA) sudarė 209 mln. Eur ir per pirmąjį 2024 metų pusmetį sumažėjo 10,8 proc., palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu. „Pelningumo sumažėjimą daugiausia lėmė suintensyvėjusi konkurencija bei augantis darbo užmokestis, kuris turėjo reikšmingos įtakos veiklos sąnaudoms“, – teigia Grupė.

Informuojama, kad palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, bendros e. komercijos segmento pajamos pirmąjį 2024 m. pusmetį dėl kovo mėn. nutrauktos veiklos Lenkijoje buvo 8 mln. Eur mažesnės, tačiau prekių pardavimai „Barboros“ el. parduotuvėse Baltijos šalyse paaugo 4 mln. Eur, taip pat augo ir aktyvių „Barboros“ pirkėjų skaičius.

Savo ruožtu iunvesticijos į ilgalaikį turtą 2024 m. pirmąjį pusmetį siekė 109 mln. Eur, t.y. 53 mln. Eur daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Kaip tvirtina grupė, investicijos reikšmingai išaugo dėl „Maximos“ logistikos centro statybų Lietuvoje, veiklą pradėjusio birželio mėn., taip pat didesnio ploto parduotuvių atnaujinimo bei nekilnojamojo turto, kuriame veikia Grupės valdomų tinklų parduotuvės, įsigijimų. Per pirmąjį 2024 metų pusmetį atidarytos 24 naujos parduotuvės, iš kurių 16 Lenkijoje, 5 Bulgarijoje, 2 Lietuvoje ir 1 Latvijoje.

Grynoji Grupės skola, palyginti su 2023 metų pirmuoju pusmečiu, išaugo ir pusmečio pabaigoje sudarė 1,16 mlrd. Eur, o finansinio sverto rodiklis padidėjo iki 2,6x. Šį pokytį labiausiai lėmė išaugę nuomos įsipareigojimai dėl kilusių nuomos kainų ir didėjusio parduotuvių skaičiaus Lenkijoje.

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų