Sertifikatus teikiantis nepriklausomas Nyderlandų institutas „Top Employers Institute“ kasmet vertina darbdavius pagal geriausias ir naujausias žmogiškųjų išteklių tendencijas. „TOP Employers Institute“ tyrimas išsamiai apima tokias sritis kaip žmogiškųjų išteklių strategija, komandos formavimas, darbo aplinka, talentų pritraukimas, tobulėjimas ir karjeros valdymas, įvairovė, lygybė ir įtraukimas, gerovė ir daugelis kitų kt. Viso tyrimas apima apie 350 įvairios apimties procesų ir procedūrų organizacijoje.
„Pagal tyrimo rezultatus, esame įvertinti aukščiau už daugelį kitų tyrime dalyvavusių įmonių, o kai kuriose srityse – netgi ženkliai aukščiau. Ypatingai didžiuojamės istoriškai aukštu ir kiekvienais metais gerėjančiu rezultatu darbo aplinkos bei darbuotojų įtraukimo kategorijose. Toks įvertinimas leidžia užtikrintai jaustis įgyvendinant tokias iniciatyvas, kaip hibridinį darbo modelį, su darbuotojų emocine sveikata susijusias programas, stiprinant darbuotojų įtraukimą į iniciatyvų kūrimą ir įgyvendinimą“, – sakė S. Daukšienė.
Geriausi darbdaviai ypatingai rūpinasi darbuotojų gerove, psichologine sveikata bei konkurencingo atlygio ar kitokių finansinių paskatų užtikrinimu.
Jau tris dešimtmečius Lietuvoje veikiančioms „Philip Morris“ įmonėms „TOP Employer“ sertifikas suteiktas jau devintą kartą iš eilės. Kaip pasakoja S. Daukšienė, žmogiškųjų išteklių strategijoms pasaulyje pastaraisiais metais įtakos turėjo pandemijos pasekmės, karas Ukrainoje bei kintanti ekonominė situacija. Tai lėmė, kad tiek Lietuvos, tiek daugelio kitų šalių darbuotojai vėl susiduria su nerimo ir finansinio nesaugumo rizika.
„Geriausi darbdaviai ypatingai rūpinasi darbuotojų gerove, psichologine sveikata bei konkurencingo atlygio ar kitokių finansinių paskatų užtikrinimu. Pavyzdžiui, mes dar pandemijos pradžioje suteikėme savo darbuotojams ir jų šeimos nariams galimybę gauti savalaikę psichologinę pagalbą. O pernai, norėdami palengvinti darbuotojams tenkančią vartojimo kainų naštą, atlyginimus kėlėme net du kartus“, – sakė „Philip Morris Baltic“ Žmonių ir kultūros vadovė.
Motyvuoja įmonės misija
Pastaraisiais metais „Philip Morris“ keičiasi itin dideliu greičiu, keisdama ir pačią industriją. Anot S. Daukšienės, didžiausias kompanijos istorijoje vykstantis pokytis yra didelis iššūkis esamiems ir naujiems darbuotojams.
„Mūsų darbuotojai vertina tai, kad šiuo metu „Philip Morris“ globaliu mastu vykdo transformaciją ir siekia sukurti pasaulyje bedūmę ateitį, kurioje nebeliks cigarečių. Tokia ambicinga misija prisideda prie darbuotojų motyvacijos ir padeda pritraukti naujų talentų. Besikeisdami mes siekiame pritraukti naujų kompetencijų ir augti kartu, todėl nuolatos investuojame į darbuotojus, kuriame aplinką, kur kiekvienas komandos narys turėtų vienodas galimybes augti, mokytis ir siekti karjeros“, – sakė S. Daukšienė.
S. Daukšienė pažymi, kad konkurencingiausi darbdaviai itin daug dėmesio skiria ir socialinei atsakomybei. Tai svarbu ne tik dėl noro prisidėti prie pozityvių visuomenės pokyčių, bet ir siekiant pritraukti bei išlaikyti darbuotojus. Pavyzdžiui, augant klimato kaitos problemai, kyla ir žmonių susidomėjimas jų darbdavio įtaka gamtai.
„Klaipėdoje esančiam mūsų fabrikui pasiekus neutralumą sukuriamo CO2 atžvilgiu, išaugo darbuotojų lojalumas bei pasididžiavimas. Be to, mūsų darbuotojai noriai vadovaujasi įmonės „Nulis nuostolių“ filosofija, kuria siekiame sumažinti įmonės atliekų susidarymą, taršą ir žalą gamtai. Pastaruoju metu įsibėgėjusi ir savanorystės programa, pagal kurią kiekvienam darbuotojui suteikiame laisvo laiko užsiimti savanoriška veikla“, – sakė S. Daukšienė.
Sandra Daukšienė/Pranešimo autorių nuotr.
Garantuoja lygias galimybes
„TOP Employer Institute“ kasmet atidžiai tiria, kaip darbdaviai atsižvelgia į komandos narių įtrauktį bei įvairovę. Pasak S. Daukšienės, įtvirtindami lygias galimybes darbdaviai kuria naudą tiek darbuotojams, tiek sau.
„Mes jau daug metų naikiname vyraujančius stereotipus ir kiekviename darbo ciklo etape užtikriname lygias galimybes visiems, nepaisant jų amžiaus, lyties, tautybės, seksualinės orientacijos, negalios, šeiminės padėties. Be to, esame prisijungę prie Įvairovės Chartijos, kuri vienija organizacijas, siekiančias kurti atvirą ir įtraukią darbo aplinką bei stiprinti savo socialinę atsakomybę“, – sakė S. Daukšienė.
Besirūpindamos vaikus auginančiais darbuotojais, „Philip Morris“ įmonės po vaiko priežiūros atostogų grįžusiems tėvams pirmą mėnesį suteikia galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku ir tik pusę darbo laiko, palikdamos visą darbo užmokestį. Be to, nuo šių metų pirmus vaiko priežiūros atostogų mėnesius įmonės užtikrina tėvams įprasto dydžio pajamas.
„Philip Morris International“, kurios dvi įmonės veikia Lietuvoje, taip pat yra viena iš 15 tarptautinių organizacijų, kurioms suteiktas šių metų „Global Top Employer“ sertifikatas.
„Philip Morris Lietuva“ – pirmasis užsienio investuotojas Lietuvoje. Nuo 1993-ųjų Lietuvoje veikianti įmonė yra ir viena didžiausių šalies mokesčių mokėtojų. Per pastarąjį dešimtmetį bendrovės „Philip Morris Lietuva“ ir „Philip Morris Baltic“ į Lietuvos valstybės biudžetą sumokėjo daugiau kaip du milijardus eurų įvairių mokesčių. „Philip Morris Lietuva“ dirba 575 darbuotojai, o „Philip Morris Baltic“ – beveik 120 žmonių.
Naujausi komentarai