Dėl rangovo neveikimo aštuoniuose Lietuvos rajonuose liko neišasfaltuoti 27 žvyrkelių ruožai, kurių bendras ilgis – apie 54,5 km.
„Susisiekimo sektoriuje pirmą kartą susiduriame su rangovu, visiškai nesilaikančiu nei darbų terminų, nei kokybės reikalavimų. Apmaudu, kad dėl to nukenčia gyventojai, kurie jau turėjo važinėti asfaltuotais keliais.
Kokios bebūtų neįvykdytų ar netinkamai vykdomų įsipareigojimų priežastys, iš kaltininkų bus pareikalauta atsakomybės“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos ir UAB „Kamesta“ sutartys dėl žvyrkelių asfaltavimo buvo pasirašytos 2016 m. liepos 26 d. ir 2016 m. rugpjūčio 8 d. Bendra sutarčių vertė – 11,26 mln. eurų.
Pagal šias sutartis rangovas įsipareigojo išasfaltuoti 10 ruožų (iš viso 22,8 km) Tauragės, Pagėgių, Šilalės ir Jurbarko rajonuose bei 17 ruožų (iš viso 31,7 km) Elektrėnų, Jonavos, Kaišiadorių ir Kėdainių rajonuose.
Darbai turėjo būti baigti atitinkamai iki šių metų balandžio 26 d. ir gegužės 8 d., tačiau jie neatlikti iki šiol. Kelių direkcija jau pradėjo sutarčių nutraukimo procedūras.
Kelių direkcijos duomenimis, daugelyje minėtų žvyrkelių ruožų darbai iki šiol net neprasidėjo, dalis ruožų yra tik pradėti asfaltuoti. Nutraukus neįvykdytas sutartis, bus skelbiami nauji viešieji pirkimai numatytiems žvyrkelių ruožams asfaltuoti.
UAB „Kamesta“ prasta darbo kokybė tapo ryškiausiu neatsakingo darbo pavyzdžiu, kai šių metų pradžioje paaiškėjo Susisiekimo ministerijos 2017 m. inicijuoto kelių kokybės audito rezultatai.
Būtent šio rangovo rekonstruotame kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože nuo 0,00 iki 8,67 km buvo nustatyta daugiausia įvairių pažeidimų, kelyje matomi akivaizdūs defektai, o darbai buvo vykdomi dvigubai ilgiau nei numatyta sutartyje.
Ekspertų vertinimu, šio kelio ruožo defektams ištaisyti reikės pakloti papildomą 3,5 cm storio asfaltbetonio sluoksnį, kas rangovui gali kainuoti apie 250 tūkst. eurų.
Naujausi komentarai