Jeigu Europos Komisija nuspręstų, kad „Lietuvos geležinkeliai“ išmontuodami ruožą į Latviją, ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje, Lietuva svarstytų galimybę jį atstatyti arba kreiptųsi į Europos Sąjungos Teisingumo Teismą, teigia susisiekimo ministras.
„Jeigu matysime, kad mūsų argumentai nepakankami, spręstume, ar eiti į Teisingumo Teismą, ar atstatyti tą ruožą“, - BNS sakė Rimantas Sinkevičius.
Jis teigė, kad kol EK nepriėmė sprendimo, Lietuva diskutuos su Komisija dėl konkurencijos ribojimo.
R.Sinkevičius BNS sakė, kad, jo nuomone, ruožas Bugeniai-Rengė nėra reikalingas naftos perdirbimo gamyklai „Orlen Lietuva“, jo nori Latvija, nes tikisi per jį dalies krovinių.
„Mano supratimu, „Orlen“ nelabai reikia to ruožo, bet latviai tikisi, kad gal dalį krovinių iš savo uosto per jį galės vežti“, - tikino ministras.
Geležinkelio ruožo atstatymas, ministerijos skaičiavimu, kainuotų apie 40 mln. litų.
„Norint atstatyti ruožą, reikia žiūrėti, kiek tai naudinga ekonomiškai bendrovei ir valstybei. Ruožas buvo išmontuotas 2008 metais, po to atėjo krizė. Investicijoms skirtos lėšos skiriamos tarptautiniams projektams, tiems, kurie neša realią naudą“, - BNS aiškino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas Vidmantas Gudas.
Anot jo, atsakymus Komisijai dėl Rengės ruožo bendrovė pateiks per 8 savaites.
„Mes turime aštuonias savaites atsakymams pateikti. Tiksliau pasakyti, per kiek laiko juos pateiksime, kol kas sunku, nes reikia įsigilinti ir į visus dokumentus, žiūrėti, galbūt papildomas studijas padaryti“, - BNS sakė geležinkelių atstovas.
EK pirmadienį pranešė, kad „Lietuvos geležinkeliams“ nusiuntė prieštaravimo pranešimą (angl. statement of objection). Anot Komisijos,įmonė galbūt ribojo konkurenciją geležinkelių rinkoje Lietuvoje ir Latvijoje, kai 2008 metais nusprendė išmontuoti ruožo į Latviją Bugeniai-Rengė bėgius.
Prieštaravimo pareiškimas yra formalus žingsnis, Komisijai atliekant antimonopolinius tyrimus, kai ji informuoja tyrimo dalyvius apie jiems keliamus įtarimus. Gavusi atsakymus, EK sprendžia dėl tyrimo metu nustatytų faktų atitikties ES teisei. Pabrėžiama, kad toks pareiškimas automatiškai nereiškia galimos tyrimo baigties.
Oficialų tyrimą dėl „Lietuvos geležinkelių“ veiklos EK pradėjo 2013-ųjų kovą. Skundą dėl ruožo išmontavimo 2011 metais jai pateikė Lenkijos naftos koncernas „Orlen“.
Pasak EK pranešimo, 2008 metų rugsėjį „Lietuvos geležinkeliai“ sustabdė eismą tarp Lietuvos ir Latvijos, o po mėnesio išmontavo bėgius, kurie iki šiol neatstatyti. Tuo būdu buvo apribotos galimybės geležinkeliais vežti krovinius tarp Lietuvos ir Latvijos.
Naujausi komentarai