Už tokias Kelių įstatymo pataisas ketvirtadienį balsavo 74 Seimo nariai, prieš balsavusių ir susilaikiusių nebuvo.
Pataisos priimtos valdančiųjų ir kelių liberalų balsais, o joms nepritarianti opozicijos dauguma balsavime nedalyvavo.
Už pataisas balsavo 49 „valstiečiai“, aštuoni Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcijos nariai, septyni socialdarbiečiai, po keturis Mišrios Seimo narių grupės narius ir liberalsąjūdiečius, vienas socialdemokratas ir jokiai frakcijai nepriklausantis Seimo pirmininkas.
Prieš balsavimą premjeras Saulius Skvernelis ragino Kelių direkcijos reformos nesieti su artėjančiais rinkimais.
„Jeigu kas ieško sąmokslų teorijų, tai čia tikrai nereikia ieškoti“, – teigė jis.
Pasak premjero, pataisomis norima įgyvendinti atstuminės apmokestinimo sistemos projektą, kai rinkliavos dydis siejamas ne su laiku, o nuvažiuotu atstumu: „Kad būtų už kelius realiai renkami mokesčiai, už tai kas kiek pravažiavo, kas kaip sugadino realiu metu“.
Tuo tarpu Ekonomikos komiteto narys liberalas Eugenijus Gentvilas teigė, kad opozicija pataisoms priešinasi ne todėl, kad iš esmės nepritaria direkcijos pertvarkymui, o dėl to, kad trūksta skaidrumo.
Opozicija teigia, kad direkciją norima paversti „lesyklėle“ kadenciją baigiantiems politikams ar politinio pasitikėjimo pareigūnams. Tuo tarpu valdantieji sako, kad pertvarkyta direkcija galės pritraukti gerų specialistų ir jiems mokėti didesnius atlyginimus, įstaigai atsiras galimybė skolintis.
Kelių direkciją pertvarkyti norima nuo šių metų rugsėjo, daugiau nei pusė jos valdybos narių būtų valstybės atstovai. Tai nepatiko opozicijai. Ji reikalavo, kad reoganizacija būtų bent nuo kitų metų, o valdyba būtų formuojama iš pusės nepriklausomų narių.
Ateityje Kelių direkciją ketina reorganizuoti į akcinę bendrovę.
Naujausi komentarai