Kiekviena SGD talpa dėl jų nestandartinio dydžio buvo transportuojama atskirai. Vienos SGD talpos perkėlimo ir transportavimo darbai iš statyklos iki Elbės upėje esančios transportavimo baržos truko apie 16 val. Trijų talpų gabenimo darbai truko apie tris paras. Šiuo metu specialia transportavimo barža kiekviena SGD talpa gabenama į Hamburgo uostą, kur jas perkrovus į krovininį jūrinį laivą bus plukdomos Baltijos jūra į Klaipėdos uostą.
Planuojama, jog trys iš penkių SGD talpų Klaipėdos uostą pasieks kovo viduryje. Likusios dvi iš Čekijos tuo pačiu logistiniu keliu turėtų būti transportuojamos vasaros pradžioje.
„Stebėdami sudėtingą perkrovos procedūrą įsitikinome, jog pirmosios SGD talpos sėkmingai ir laiku perkrautos ant transportavimo laivo, tai reiškia, jog projektas įgyvendinamas pagal planą. Labai svarbu paminėti, jog vykdomame projekte dalyvauja pasaulyje lyderiaujanti SGD technologinių įrenginių gamybos kompanija „Chart Ferox, a.s“, o tai faktorius, kuris užtikrina, kad SGD talpyklos pagamintos kokybiškai, patikimai ir bus laiku pristatytos į Klaipėdos uostą. SGD stočiai pradėjus veiklą, Klaipėdos uostas taps antžeminio SGD paskirstymo centru (hub’u) Baltijos šalims ir Šiaurės rytų Lenkijai“, - komentuoja KN l.e. generalinio direktoriaus pareigas Marius Pulkauninkas.
SGD talpų transportavimo procese užtikrinant saugumą ir kokybę dalyvavo KN inžinieriai, nes bendrovės tikslas yra įgyvendinti projektą kokybiškai.
Vienos SGD talpos gamybai supjauta ir panaudota apie 250 tonų plieno, kas reiškia, jog talpyklos svoris panašus panaudoto plieno svoriui. Dalis technologinės įrangos jau yra sumontuota ant transportuojamų SGD talpų. Prieš transportavimo etapą buvo atlikti specialūs SGD talpyklų hidrauliniai, technologiniai bandymai.
Įrenginių bandymai vykdomi tuomet, kai po visų inžinerinių, statybos ir gamybos darbų būtina patikrinti talpyklų kokybę prieš perduodant juos užsakovui.
„SGD talpų gamyba yra svarbus etapas mūsų bendradarbiavimo projekte. Dėl talpų negabaritinio dydžio transportavimo procesas yra didelis iššūkis visiems projekto partneriams. Be galo svarbu yra milžiniškos pastangos profesionaliai sukoordinuoti technologijų gamybos, tiekimo ir nuolatinio darbų progreso statybų aikštelėje Klaipėdoje darbus. Mes didžiuojamės, kad reikiamos dokumentų gavimo fazės buvo baigtos laiku, kas leido užtikrinti savalaikį SGD paskirstymo stoties pamatų įrengimą, kurie yra būtini norint sėkmingai sumontuoti talpas aikštelėje Klaipėdoje“, - sakė Peteris Legleris, „PPS Pipeline Systems GmbH“ generalinis direktorius.
SGD paskirstymo stoties tikslas – sukurti mažos apimties SGD veiklos infrastruktūrą ir plėtoti SGD rinką Baltijos jūros regione. Antžeminė SGD paskirstymo stotis – tai iš viso 5000 kub. m SGD talpyklos, į kurias dujos iš SGD terminalo „Independence“ bus pristatomos dujovežiu ir paskirstomos antžeminiu transportu (autodujovežiais) arba laivais. Ateityje numatyta galimybė plėsti stoties pajėgumus iki 10 000 kub. m. Šioje stotyje bus įrengtos dvi SGD automobilinių dujovežių pripylimo aikštelės, taip pat bus sudarytos sąlygos SGD perpilti į laivus-dujovežius.
Naujausi komentarai