Bendrovė apskundė Tarnybos nutarimą Vilniaus apygardos administraciniam teismui, motyvuodama tuo, kad vartotojų suklaidinimo atvejai yra mažareikšmiai, nesukėlę vartotojams reikšmingos žalos ir padaryti dėl žmogiškosios klaidos, neturint tikslo ir ketinimo klaidinti vartotojus.
Vilniaus apygardos administracinis teismas konstatavo, kad vertinant bendrovės veiklą nesąžiningos komercinės veiklos požiūriu, svarbus susiklosčiusių aplinkybių poveikis kitiems vartotojams, o vartotojų suklaidinimai skirtinguose Lietuvos miestuose esančiose bendrovės parduotuvėse negalėjo būti vertinami kaip pavienės, trumpalaikės situacijos. Nesąžininga veikla apima ne tik jau konkrečiai įvykusį vartotojo suklaidinimo faktą, bet ir tokio suklaidinimo galimybę. Tokiu būdu klaidingos informacijos apie parduodamų prekių kainas bei joms taikomas nuolaidas pateikimas, galėjo iškreipti ir kitų vartotojų ekonominius interesus, taip paskatinant priimti sprendimą dėl sandorio, kurio vartotojai kitomis aplinkybėmis nebūtų priėmę. Įvertinus tai, kad bendrovės veikla laikytina pasikartojančia, vykdoma skirtingose tinklo parduotuvėse, ši veikla vertinama kaip neatitinkanti profesinio atidumo reikalavimų ir daro lemiamą įtaką vartotojo apsisprendimui sudaryti sandorį.
Atsižvelgiant į tai, kas nurodyta aukščiau, 2017 m. sausio 30 d. Vilniaus apygardos teismas bendrovės skundą atmetė. Bendrovė šį sprendimą dar gali apskųsti Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
Komentuoja Renata Dantė, „Maxima LT“ komunikacijos vadovė
Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą esame gavę, tačiau jį dar analizuojame. Teismo sprendimas dar neįsiteisėjęs, tad gali būti peržiūrėtas apeliacine tvarka. Ar šia galimybe naudosimės, spręsime išsamiai įvertinę sprendimo motyvus.
Byloje nagrinėti kelių pirkėjų pavieniai skundai (dėl 6 čekių iš 2016 m.), pateikti minėtai tarnybai, dėl prekės kainos etiketėje ir kasos čekyje neatitikimo ar skelbtos akcijos konkrečiai prekei nepritaikymo. Mes pripažįstame šias pavienes klaidas, apgailestaujame ir darome viską, kad jų būtų kuo mažiau. Visgi manome, kad aptariamoje byloje Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba netinkamai įvertino pažeidimo mastą ir trukmę. Dėl šios priežasties ir kreipėmės į teismą, prašydami Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimą peržiūrėti.
Įvairioms prekių grupėms bei kategorijoms dažnai taikome akcines nuolaidas. Pavyzdžiui, akcinė nuolaida tam tikrai prekei taikoma vieną savaitę ir prekė yra parduodama pigiau. Po savaitės prekės kaina vėl tampa tokia, kokia buvo prieš prasidedant akcijai. Visus šiuos kainų pasikeitimus atlieka mūsų darbuotojai. Nutarime įvardintais atvejais pirkėjai skundėsi, jog prekės kaina nurodyta ant etiketės ar lentynoje skyrėsi nuo kainos nurodytos kasos čekyje. Užtikriname, kad šie pavieniai atvejai įvyko dėl netyčinės žmogiškos klaidos – akcijai pasibaigus mūsų darbuotojai tiesiog nepakeitė prekių kainos ant etiketės ar lentynoje. Pirkėjus, susidūrusius su kainos neatitikimu etiketėje ir kasos čekyje, nuoširdžiai prašome kreiptis į informacinės kasos darbuotojus. Tokiais atvejais visada grąžiname kainos neatitikimo skirtumą grynais pinigais ir pridedame dviejų eurų čekį arba kainos skirtumą pervedame į „Ačiū“ kortelės sąskaitą. Savo pirkėjus gerbiame ir dėl nesklandumų nuoširdžiai atsiprašome.
Naujausi komentarai