Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – rugpjūčio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje padidėjo 3,4 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Per pirmus aštuonis šių metų mėnesius reklamos apimtys augo radijo, interneto, kino ir TV kanaluose.
„Lyderio pozicijas labiausiai reklamuojamų produktų grupėse visus šiuos metus išlaiko prekybos tinklai, greitieji kreditai ir mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės. Didžiausių reklamuotojų trejetuke išlieka telekomunikacijų bendrovė Tele2, kompanijos „Studio Moderna“ bei „Procter&Gamble”, – sakė TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Šių metų sausio – rugpjūčio mėnesiais TV reklamos augimas siekė 3,3 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,3 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 843 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys sumažėjo 6,7 proc. Laikraščiuose reklamos ploto krito 8,4 proc., žurnaluose – 3,2 proc. Iš viso laikraščiuose per šiuos metus buvo išspausdinta 8 mln. 495 tūkst., žurnaluose – 4 mln. 229 tūkst. kv.cm. reklamos.
Per pirmus aštuonis mėnesius buvo ištransliuota 4 mln. 357 tūkst. radijo sekundžių reklamos, kas yra 39,2 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 24,5 proc.
Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 15,9 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-rugpjūtį. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 2 mln. 909 tūkst. reklamos vienetų.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų duomenis, krito 20,7 proc. Šiam rodikliui įtakos turėjo nebeteikiami lauko reklamos agentūros „Audora“ reklamos apimčių duomenys. Šios agentūros reklamos plotas praėjusiais metais sudarė 18 proc. viso lauko reklamos ploto. Be šios agentūros duomenų, pirmąjį šių metų pusmetį lauko reklamos rinka išliko stabili.
„Šiemet lauko reklamoje labiausiai paaugo degalinių, putojančio vyno, lengvųjų automobilių reklamos plotai. Tuo metu lauko reklamos stenduose daugiausiai reklamavosi statybinių medžiagų ir įrankių, turto ir nuosavybės draudimo paslaugos, kurių reklamos tuo pačiu laiku 2012-aisiais metais nebuvo“, – sakė G. Juronienė.
Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 2 mln. 341 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusių metų analogišku laikotarpiu, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 14,9 proc.
Toliau smunka, iki 28,5 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus aštuonis šių metų mėnesius 29 tūkst. reklaminių lipdukų.
Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-rugpjūčio mėnesių duomenis, mažėjimas siekė 15,4 proc.
Šiemet vieną didžiausių augimo tempą išlaikanti kino reklama augo 23,8 proc. Iš viso šių metų sausio – liepos mėnesiais buvo parodyta 174 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-rugpjūčio mėnesių rezultatus.
Reklamos apimčių pokytis
Žiniasklaida | Reklamos apimtys | Pokytis, proc. |
TV | sekundės | 3,3 |
LAIKRAŠČIAI | cm² | -8,4 |
ŽURNALAI | cm² | -3,2 |
RADIJAS | sekundės | 39,2 |
INTERNETAS | kartai | 15,9 |
LAUKO STATINĖ REKLAMA | m² | -20,7 |
LAUKO VIDEO REKLAMA | sekundės | -14,9 |
FILLBOARD | kartai | -28,2 |
VIDAUS TV REKLAMA | kartai | -15,4 |
KINO REKLAMA | kartai | 23,8 |
TOP 10 reklamuotojų
TELE2
STUDIO MODERNA
PROCTER&GAMBLE
MAXIMA LT
OMNITEL
HENKEL
BITĖ
PALINK
4FINANCE
UNILEVER
Produktų grupė, TOP 10
PREKYBOS TINKLAI
GREITASIS KREDITAS
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS
VAISTINĖS
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA
PREKYBOS CENTRAI
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI,FESTIVALIAI
LOTERIJOS
ALUS
Produktų grupių pokytis
Produktų grupė | 2013-01-08 | 2012-01-08 |
PREKYBOS TINKLAI | 1 | 1 |
GREITASIS KREDITAS | 2 | 5 |
MOBILAUS RYŠIO IŠANKSTINIO MOKĖJIMO KORTELĖS | 3 | 2 |
VAISTINĖS | 4 | 7 |
MOBILAUS RYŠIO TELEFONAI - PREKYBA | 5 | 3 |
PREKYBOS CENTRAI | 6 | 6 |
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI | 7 | 4 |
POPULIARIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI | 8 | 10 |
LOTERIJOS | 9 | 13 |
ALUS | 10 | 8 |
Televizijoje, radijuje ir lauko video reklamoje yra skaičiuojamas reklamos laikas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, internete, vidaus TV, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 99 proc., spauda – 90 proc., radijas – 90 proc., lauko reklama – 90 proc., lauko video reklama – 90 proc., kino reklama – 85 proc., interneto banerinė reklama 80 proc., fillboard reklama – 100 proc., vidaus tv reklama – 80 proc. reklamos rinkos apimties.
TNS LT priklauso tarptautinei tyrimų kompanijai TNS, kuri turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. TNS atstovybės yra įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ – viena didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių, priklausanti komunikacijos paslaugų grupei WPP. Vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, grupė siekia teikti išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei ir būti lyderiu šioje srityje. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams
Naujausi komentarai