Pereiti į pagrindinį turinį

Traukinio bilietai tampa deficitu

2018-07-12 10:31

Keliauti traukiniais įpratę žmonės vis dažniau patiria nemalonumų dėl valstybės valdomos bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" teikiamų paslaugų. Ir dėl bilietų trūkumo, ir dėl traukinių vėlavimo.

Situacija: iš anksto nerezervavus, gauti vietą traukinyje, vykstančiame maršrutu Klaipėda–Vilnius, būtų sudėtinga.
Situacija: iš anksto nerezervavus, gauti vietą traukinyje, vykstančiame maršrutu Klaipėda–Vilnius, būtų sudėtinga. / Vytauto Petriko nuotr.

Neliko prieš dvi dienas

Praėjusį penktadienį iš Radviliškio į Klaipėdą aplankyti giminaičių susiruošusi Lina pasidžiaugė, kad traukinio bilietu pradėjo rūpintis dar trečiadienį. Kitu atveju moteriai būtų reikėję atsisakyti visų savo planų.

"Jau turėjau karčios patirties, kai šeštadienį nuėjusi į stotį iš kasininkės sužinojau, kad į Klaipėdą traukinio maršrutu Vilnius–Klaipėda nebėra nė vieno bilieto. Šįsyk pradėjau rūpintis anksčiau, bet vis dėlto likau nieko nepešusi", – skėsčiojo rankomis pašnekovė.

Trečiadienį panaršius traukinio bilietų pardavimo platformoje Linai vėl teko nusivilti – bilietų penktadienio reisui jau nebuvo likę.

"Nesuprantu, kodėl? Negi sunku prikabinti daugiau vagonų? Ką turėjo daryti tie žmonės, kurie nesitikėdami blogiausio bandė įsigyti bilietą tą pačią dieną. Laimė, radau vieną vietą iš Šiaulių, kitaip būčiau rimtai sunerimusi. Kelionė iš Klaipėdos į Radviliškį autobusu trunka apie keturias valandas ir ilgiau, tai irgi nėra išeitis", – guodėsi moteris.

Vėlavo pusvalandį

Priekaištų "Lietuvos geležinkeliams" Lina turi dar ir dėl to, kad nebuvo įspėta dėl vėlavimų.

"Sekmadienį maršrutu Klaipėda–Vilnius traukinys gerokai vėlavo. Turėjau lipti Radviliškyje, tačiau tik Šiauliuose palydovė užsiminė, kad vėluojame apie 25–30 min. Ar tai normalu? Anksčiau traukiniai važiuodavo sekundžių tikslumu, turėdavo atsitikti kažkas labai baisaus, kad pavėluotų. O dabar..." – nutylėjo moteris.

Tiesa, tai ne pirmas toks atvejis, kai žmonės skundžiasi vietų traukinyje trūkumu.

Vienas klaipėdietis dienraščio žurnalistams irgi atskleidė, kad,  savaitgalį suplanavęs iš Klaipėdos į Vilnių važiuoti traukiniu, turėjo keisti savo planus. Vyras traukinių stoties kasoje išgirdo, jog į reisą nebėra bilietų.

Žmonės svarstė, ar tikrai yra toks važiuojančiųjų bumas, o gal tiesiog trūksta vagonų?

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė tąkart aiškino, kad problema susijusi su kelio remontu. Ir šįsyk atstovė kartojo tą patį.

"Šiuo metu ruože Telšiai–Lieplaukė vykdomi dideli infrastruktūros remonto darbai – tiesiamas dvikelis. Šie darbai yra būtini, norint užtikrinti greitas ir patogias keliones traukiniais – nutiesus dvikelį, ruožu galės važiuoti daugiau traukinių, eismo organizavimas taps paprastesnis. Tad naudą pajus tiek keleiviai, tiek verslo klientai", – komentavo N.Aleksejevaitė.

Veža nuostolingai?

Esą įvertinus keleivių poreikius ir keliavimo įpročius, populiariausių reisų traukiniai Vilnius–Klaipėda kursuoja ir šiandien, dalies jų sąstatai padidinti, tai yra vagonų daugiau nei įprastai.

"Tačiau vis dėlto šiuo metu traukinių užimtumas Vilnius–Klaipėda yra išaugęs – tiek dėl vasaros sezono, tiek dėl sumažėjusio traukinių reisų per dieną skaičiaus. Dėl šios priežasties traukinių bilietus keleiviams reikia įsigyti iš anksto, nes atvykus į stotį prieš reisą gauti vietą traukinyje bus sunku", – sakė N.Aleksejevaitė.

Bendrovės atstovė pridūrė, kad vykstant remontui dalyje ruožų ribojamas traukinių greitis, todėl traukiniai gali vėluoti. Ji pažadėjo, kad keleiviai nuo šiol apie tai bus informuojami ne tik interneto svetainėje, bet ir prie kasų.

Dar vasarį premjeras Saulius Skvernelis viešai pareiškė, kad keleivių vežimas "Lietuvos geležinkeliams" yra nuostolingas. Todėl valstybė nuo šių metų bendrovei turėtų kompensuoti keleivių vežimo nuostolius, tačiau dotacijos suma priklausys nuo įmonės dividendų.

Esą bendrovė iš keleivių vežimo veiklos 2016 m. patyrė 36,5 mln. nuostolių, o per šešis praėjusių metų mėnesius – 16,8 mln. eurų, arba 6,1 proc. mažiau nei užpernai tuo pačiu metu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų