Pereiti į pagrindinį turinį

„Viada“ pardavimo pajamos pernai augo 43 proc.

2023-05-25 08:07
DMN inf.

Plačiausią degalinių tinklą Lietuvoje valdančios bendrovės „Viada LT“ pardavimo pajamos praėjusiais metais siekė 981,5 mln. eurų ir buvo 43 proc. didesnės nei 2021-aisiais. 63,38 proc. augo ir grynasis pelnas, kuris, lyginant su 2021 metais, pernai siekė 11,9 mln. eurų.

Linas Vytautas Karlavičius
Linas Vytautas Karlavičius / Įmonės nuotr.

Rezultatus gerino keli veiksniai

Bendrovės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius teigė, kad geresnius 2022-ųjų veiklos rezultatus nulėmė kelios priežastys. Viena jų – augusi didmeninė prekyba degalais, kuri sudaro kiek daugiau nei 33 proc. visų pardavimo pajamų.

„Vertinant praėjusių metų finansinius rezultatus gali atrodyti, kad įvyko spartus augimas, tačiau reikėtų prisiminti kontekstą. Pirmiausia, 2022-ųjų pirmąjį pusmetį baigėsi visi pandemijos ribojimai ir laisvai galėjome vykdyti savo veiklą.

Taip pat praėjusiais metais vasario 24 dieną prasidėjo karas Ukrainoje, kas turėjo ženklios įtakos ne tik staigiam naftos, degalų ir kitų energetinių resursų kainų šuoliui, bet ir vartotojų elgsenai. Gyventojai, siekdami saugumo, ėmė kaupti degalų atsargas“, – aiškino L.V. Karlavičius.

Prie augusių pardavimų pajamų prisidėjo ir bendrovės investicijos į degalinių atnaujinimą – iš viso 2022 metais buvo atnaujintos 24 degalines Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Rokiškyje ir Vievyje. Bendros bendrovės investicijos siekė 13,8 mln. Eur.

Degalinėse išplėtė asortimentą

Ne tik rekonstruotose, bet ir didžiojoje dalyje degalinių pernai buvo visiškai atnaujinti kavos aparatai, kurie gerokai praplėtė kavos gėrimų asortimentą – klientai degalinėse gali pasigaminti ne tik tradicinius karštus gėrimus, bet ir kavos gėrimų su pienu be laktozės. Į kavos aparatus, šaldytų limonadų, šerbetų, plaktos grietinėlės aparatus ir ledukų generatorių aparatus investuota daugiau nei 3 mln. Eur.

Siekiame visapusiškai gerinti klientų patirti „Viada“ degalinėse, todėl investuojame ne tik į degalinių atnaujinimą, bet ir asortimento didinimą.

„Siekiame visapusiškai gerinti klientų patirti „Viada“ degalinėse, todėl investuojame ne tik į degalinių atnaujinimą, bet ir asortimento didinimą. Pastaraisiais metais ypatingai stiprinome šviežiai ruošiamo maisto pasiūlą: asortimente atsirado šaltų kavų, šerbetų, glotnučių, daugėja degalinių kepančių įvairių skonių bandeles, savo klientams siūlome vietoje ruošiamų sumuštinių, salotų ir kt. patiekalų”, – kalbėjome įmonės vadovas.

Pasak L. V. Karlavičiaus, investicijos į parduotuvių rekonstrukcijas ir asortimento plėtrą taip pat ženkliai prisidėjo prie didesnių pardavimo pajamų praėjusiais metais, todėl įmonės tikslas išlieka ir ateityje stiprinti pozicijas maisto ir gėrimų dalyje.

Tapo elektrą gaminančiu vartotoju

Viena iš strateginių įmonės krypčių ir toliau išliks tvarumas bei siekis tapti klimatui neutraliai bendrove. Pasak L. V. Karlavičiaus, „Viada“ degalinių tinklas per mėnesį sunaudoja vidutiniškai 1,3 mln. KWh, tad 2022 m. buvo išsikeltas tikslas sumažinti elektros energijos suvartojimą bei pirkti tik Lietuvoje pagamintą žaliąją elektros energiją.

„Šiemet energiją mums jau pradėjo tiekti Lietuvoje veikiančios mažosios hidroelektrinės. Dalį numatytų investicijų skyrėme saulės parkams ir saulės elektrinėms degalinėse įrengti. Pastarosios jau veikia dešimtyje degalinių, o „Viada“ tapo elektrą gaminančiu vartotoju. Tikimės, kad investicijos atsipirks per artimiausius kelerius metus, o degalinių tinklas pilnai apsirūpins elektros energija“, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius.

Pirmąsias saulės elektrines bendrovė įrengė degalinėse, esančiose Širvintose bei Molėtų r. Gojaus kaime. Jose suprojektuotas išmanusis LED apšvietimas su nauja valdymo sistema, atnaujinta resursų kontrolės sistema. Pagal šį modelį atnaujinamos ir kitos degalinės. 2023 metais suplanuota pastatyti dar du saulės parkus bei ant degalinių stogų įrengti bent 10 saulės elektrinių.

L. V. Karlavičiaus teigimu, šiemet bendrovė dar daugiau dėmesio skirs tvarumo iniciatyvoms įgyvendinti: mažinti CO2 pėdsaką, rinktis tvarias pakuotes, toliau investuoti į žaliąją energetiką bei didinti paslaugų prieinamumą visoje Lietuvoje.

Apie „Viada LT“

„Viada“ – 131 degalinę Lietuvoje bei 101 degalinių Latvijoje jungiantis degalinių tinklas, vykdantis ne tik mažmeninę, bet ir didmeninę prekybą degalais. „Viada LT“ yra Lietuvos akcininkų valdoma bendrovė. Bendrovė patenka į 500 didžiausių ir pajėgiausių Vidurio ir Rytų Europos įmonių sąrašą (278 vieta), kurį sudaro verslo rizikos valdymo bendrovė „Coface“. 2021 m. „Viada“ apyvarta siekė daugiau kaip 830 mln. Eur. 2022 m. bendrovė dirbo 1137 darbuotojų.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų