Pereiti į pagrindinį turinį

Vilioja jūrininkus į Kipro laivus

2014-05-19 11:30
Veikla: "Interorient" parenka ir keičia įgulą netgi kruiziniame laive "Deutschland".
Veikla: "Interorient" parenka ir keičia įgulą netgi kruiziniame laive "Deutschland". / "Thamesvessels.com" nuotr.

Klaipėdietis jūrų kapitonas tapo vienos didesnių tanklaivių laivybos kompanijos laivyno personalo atstovu. Dabar jis kaip darbdavio atstovas gali sudaryti sąlygas įsidarbinti laivuose ir jūrininkams iš Lietuvos.

Keičia įgulas

Vos prieš pusmetį jūrų kapitonas Viktoras Pozonkevičius pranešė apie savo reisą specialiosios paskirties laivu "Vectis Falcon", kuris gabeno sunkiasvorius nestandartinius krovinius.

Dabar V.Pozonkevičius jau tapo Kipre, Limasolyje, esančios tanklaivių laivybos kompanijos "Interorient" laivyno personalo superintendantu.

"20 metų plaukiojau į jūrą, nuo 2005 metų – jūrų kapitonu. Nudžiugau gavęs kompanijos "Interorient" pasiūlymą. Sėkmingai praėjau jų patikrinimą, psichologinį testą", – pasakojo V.Pozonkevičius.

Kompanija patikėjo jam vieną sudėtingesnių funkcijų – vykdyti laivų įgulų keitimus. Patikrinęs kandidatų atitikimą dirbti kompanijos laivuose jis tvirtina įgulos keitimą ir su tuo susijusias išlaidas.

"Darbas įdomus ir jis man labai patinka. Jis tiesiogiai susijęs su žmonėmis, taip pat jūrinėmis konvencijomis, kaip Tarptautinė konvencija dėl jūrininkų rengimo, atestavimo ir budėjimo normatyvu (STCW), bei Tarptautinės darbo organizacijos Darbo jūroje konvencija (MLC 2006)" – aiškino V.Pozonkevičius.

Limasolis – laivybos Meka

V.Pozonkevičius teigimu, kompanija "Interorient" valdo per 100 prekybinių laivų. Tarp jų – 45 naftos ir chemijos tanklaiviai, kurių dydis nuo 20 iki 120 tūkst. tonų dedveito.
Kompanija valdo ir 19 sausakrūvių balkerinių laivų nuo 30 iki 115 tūkst. tonų dedveito. Yra ir du konteinervežiai – atitinkamai 1 100 ir 2 500 TEU talpos.

Atskirą grupę sudaro 52 kitų kompanijų laivai. Su jų savininkais pasirašytos sutartys – jiems įgulas formuoja ir techninį aprūpinimą vykdo "Interorient".
Tarp tokių laivų – ir kruizinis laineris "Deutschland".

"Pagrindiniame kompanijos biure Limasolyje dirba 170 specialistų. Aš vienintelis esu iš Lietuvos. Sutikau latvių, daug vokiečių", – vardino V.Pozonkevičius.

"Interorient" turi savo atstovybę Rygoje, Sankt Peterburge, Maniloje (Filipinai) ir Hamburge (Vokietija).
"Interorient" kompanija Kipre yra vienintelė, kurios savininkai – Kipro salos gyventojai. Kitų Kipro laivybos kompanijų savininkai dažniausiai yra Vokietijos piliečiai.

Laivybos meka vadinamoje nedidelėje Kipro valstybėje "Interorient" yra viena didžiausių laivybos kompanijų. Be jos čia registruotos didelės ir žinomos laivybos kompanijos "Columbia Shipmanagament ", "Bernhard Schulte Shipmanagement", "V-Ships".

Pasigedo jūrininkų iš Lietuvos

"Interorient" pradėjęs dirbti V.Pozonkevičius sakė pamatęs, kad kompanijos laivuose daug mechanikų, šturmanų, kapitonų iš Latvijos.

Tai suprantama, nes Latvijoje buvo didžiulė laivininkystė, turėjo tanklaivių laivyną – yra daug jūrininkų, išmanančių tanklaivius.

"Interorient" laivuose nemažai jūrininkų yra iš Rusijos, Ukrainos, eilinių jūreivių – iš Filipinų.

V.Pozonkevičius nustebo, kad nėra jūrininkų iš Lietuvos. Jis ragino juos būti aktyvesnius ir ieškoti laivų, kuriuose atlyginimai yra geresni. Norintys daugiau sužinoti gali kreiptis teisiogiai į V.Pozonkevičių ([email protected].)

Paklaustas apie jūrininkų atlyginimus "Interorient" kompanijoje, V.Pozonkevičius teigė, kad jie labai skiriasi priklausomai nuo laivo paskirties, tonažo, jūrininko patirties. Todėl atlyginimo dydis su kiekvienu aptariamas individualiai.

Tanklaiviuose atlyginimai yra didesni nei sausakrūviuose laivuose. Tačiau ir reikalavimai aukštesni.
Netgi eiliniai jūreiviai privalo žinoti įvadinį tanklaivių kursą (tanker familiarization course). Tokį kursą galima baigti ir Klaipėdoje.

Tačiau tanklaivių laivų vadovų kursų pagal STCW konvencijos reikalavimus Klaipėdoje nėra. Juos išlaikyti galima tik Rygoje.

Anot V.Pozonkevičiaus, "Interorient" į savo laivus mielai priima ir gabius jūreivystės studijų studentus, tačiau pagal atskirą statusą (Apprentice Officer). Tereikia kompanijai parašyti prašymą, ir ji nagrinėja kiekvieną atvejį. Gavus gerus atsiliepimus po studijų, yra puikios galimybės įsidarbinti Kipro kompanijos laivuose.

V.Pozonkevičiaus teigimu, dirbti Kipre ir vystyti laivybą ypač palankios mokestinės sąlygos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų