Pereiti į pagrindinį turinį

Kapitoną iš Klaipėdos džiugina išskirtinis laivas

2013-08-12 18:05

Kaip sumanūs ir atsakingi pasaulyje vertinami Lietuvos jūrininkai vis dažniau suranda darbą įdomiuose specializuotuose laivuose.

Viktoras Pozonkevičius Viktoras Pozonkevičius Viktoras Pozonkevičius

Kaip sumanūs ir atsakingi pasaulyje vertinami Lietuvos jūrininkai vis dažniau suranda darbą įdomiuose specializuotuose laivuose.

Energiją taupantis laivas

Specialiai "Jūrai" iš Brazilijos parašė klaipėdietis jūrų kapitonas Viktoras Pozonkevičius. Jis buvo išrinktas kandidatu tapti "Metų jūrininku", kurį renka dienraščio "Klaipėda" skaitytojai.
V.Pozonkevičius yra laivo "Vectis Falcon", kuris plaukioja su Didžiosios Britanijos vėliava, kapitonas. Laivas priklauso šios šalies kompanijai "Carisbrooke Shipping". Tai yra beveik naujas, 2012 metais statytas specializuotas laivas, skirtas gabenti sunkiasvorius nestandartinius krovinius.

"Norėčiau atkreipti dėmesį į šio laivo priekio dizainą, angliškai vadinamą "Groot cross-bow". Laivo priekis sukonstruotas taip, kad kirstų bangas blogomis oro sąlygomis. Audros iki 8 balų metu kirsdamas priešingas bangas laivas nedaug praranda greičio, degalų sąnaudos beveik nepadidėja, faktiškai nėra slemingo (hidrodinaminių priešingų bangų smūgių į laivo korpusą). Dėl tokio laivo priekio jame sumontuotas pagrindinis šešių cilindrų MAK variklis yra tik 2400 kilovatų galios. Jis mažina sąnaudas, kurios yra iki 10 tonų sunkaus kuro per parą. Dirbdamas taupiu režimu, 6190 "grostonažo" (GT) laivas išvysto iki 12 mazgų greitį", – rašė V.Pozonkevičius.

Anot jo, Vokietijos registras (Germanisher Lloyd) šiam laivui išdavė Energijos taupumo indekso sertifikatą (Energy Efficiency Index Design Certificate). "Vectis Falcon" navigaciniame tiltelyje yra įrengta degalų sąnaudų stebėjimo (monitoringo) sistema. Laivo kapitonas tiltelyje gali nuolat stebėti degalų sąnaudas ir, keičiantis vėjo kryptims ir jo stiprumui, rinktis palankiausią sąnaudų, skaičiuojant vienai jūrmylei, režimą.

Ir europiečiai, ir filipiniečiai

Kompanija "Carisbrooke Shipping" (www.carisbrookeshipping.net) valdo 71 laivą nuo 5 tūkst. iki 19, 5 tūkst. tonų dedveito. Tos klasės laivų kompanija turi 8. Visi jie yra vadinamosios žaliosios klasės – aplinkai palankūs laivai.

"Vectis Falcon" V.Pozonkevičius dirba du mėnesius. Laive yra 14 įgulos narių. Visi eiliniai jūreiviai – filipiniečiai, vadovaujantys jūrininkai – europiečiai. Vyriausiasis mechanikas – iš Kroatijos, vyriausiasis kapitono padėjėjas – iš Rusijos, antrasis kapitono padėjėjas ir antrasis mechanikas – iš Rumunijos. Anot V.Pozonkevičiaus, laivybos kompanija skiria didelį dėmesį savo kadrų ruošimui. Visuose laivuose yra praktikantų, laive "Vectis Falcon" – du denio ir vienas mašinų skyriaus praktikantas. Į kompanijos laivus atlikti praktiką priimami ir jūrų kadetai nuo 16 metų.

V.Pozonkevičius girdėjo, kad "Carisbrooke Shipping" kompanijos laivuose dirba ir daugiau Lietuvos piliečių, tačiau pats jų nesutiko.

Sudėtingos krovos operacijos

Brazilijos Santos uoste pasikrovęs vėjo jėgainių menčių šiuo metu "Vectis Falcon" plaukia į Rumunijos Midia uostą. Jame bus rugpjūčio pabaigoje. Reisas, įskaitant degalų papildymą Kanarų salų Las Palmo uoste, trunka 25 paras.

Pirmą kartą tokio tipo laivais plaukiantis V.Pozonkevičius džiaugėsi jo manevringumu ir galimybėmis.

Laivas turi du po 80 tonų keliamosios galios kranus (keltuvus), todėl uostuose gali pats pasikrauti ar iškrauti krovinius. Anot V.Pozonkevičiaus, krovos operacijos yra sudėtingos, krovinio tvirtinimo procesas labai atsakingas, krovinys – brangus. Iš Brazilijos į Europą "Vectis Falcon" gabena 30 vėjo jėgainių menčių – po 15 triume ir ant denio.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų