Reikšmingiausi bendrovės istorijos faktai
Paprašytas prisiminti, nuo ko viskas prasidėjo 1996-ųjų pradžioje, vienas iš įmonės įkūrėjų, valdybos pirmininkas Vladas Stončius pasakoja, kad nuo vieno vilkiko paieškų: „Anuomet, kaip ir daugelį lengvųjų automobilių, taip ir sunkvežimius teko gabentis iš Vokietijos. Po kelių savaičių intensyvių paieškų buvo įsigytas pirmasis „KamAZ“ markės sunkvežimis, kuriuo ir pervežti pirmieji kroviniai. Netrukus sunkvežimių jau buvo keturi, dešimt, o dabar jau – 1 500.“
Iš pradžių pagrindinė krovinių arterija driekėsi į Rytus, vėliau kryptys plėtėsi į Centrinę Europą ir Skandinaviją, o jau 2010-aisiais kompanija pelnė geriausio metų Europos vežėjo nominaciją, kuria nominuota buvo net šešerius metus. Bendrovė toliau plėtė veiklą ir jau 2013 m. atidarė naujus akcizinių prekių, muitinės sandėlius.
Praėjusiais metais, nepaisant COVID-19 negandų, įmonės istorija papildyta reikšmingais darbais. Visai šalia Klaipėdos jūrų uosto, prie pagrindinės šalies transporto arterijos greitkelio, jungiančio uostamiestį su sostine, vyko „Vlantanos“ logistikos centro plėtra (statybos visiškai baigtos 2021-ųjų pradžioje). Vien modernių sandėlių plotai padidėjo pustrečio karto, žymiai išsiplėtė paslaugų spektras. Dabar sandėliavimo plotai sieks 55 tūkst. kv. m, tad tai bus didžiausias logistikos centras Klaipėdos rajone ir Vakarų Lietuvoje.
Tvarumas neatsiejama dalis
„Vlantanos“ komanda akcentuoja, kad įmonės plėtra visada vyko nepamirštant atsakingo požiūrio į aplinką ir tvarumą.
„Gerbdami mus supančią aplinką siekiame mažinti jai daromą žalingą poveikį, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius T.Stonys. – Transporto priemonės yra nuolat atnaujinamos arba keičiamos į mažiau taršius degalus naudojančias, o jų techninės savybės prisideda prie aplinkos taršos mažinimo; naudodamiesi traukinių ir keltų pervežimo paslauga siekiame mažinti išmetamo CO2 kiekį – pernai intermodalinėmis linijomis gabendami daugiau nei 30 proc. visų savo krovinių į aplinką neišmetėmė per 35 tūkst. t CO2. Nuolat domimės ir savo veikloje pritaikome technologijas, mažiausiai žalingas aplinkai, siekiame taršos prevencijos ir nuolatinio aplinkos būklės gerinimo. Įmonė dalyvauja naujų technologijų vystymosi programose ir siekia pirmoji diegti ekologiškas priemones savo veikloje.“
2017-aisiais jau visi įmonės vilkikai atitiko EURO VI standartus, o vos po metų ji pradėjo testuoti pirmąjį šalyje suslėgtomis gamtinėmis dujomis (angl. CNG) varomą sunkvežimį. 2019–2020 m. buvo atliekamas dar ekologiškesnio krovininio transporto, varomo suskystintomis gamtinėmis dujomis (angl. LNG), testavimas – šie vilkikai į aplinką išmetė apie 20 proc. mažiau CO2. Pirmasis įmonei priklausantis ekologiškais degalais varomas vilkikas į suplanuotą maršrutą išvyko dar 2020 m. rudenį, šiuo metu „Vlantana“ valdo vieną didžiausių alternatyviais degalais varomų transporto priemonių parkų ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Įmonės atstovų teigimu, tokių aplinką tausojančių sunkiasvorių automobilių, naudojančių suskystintas gamtines ir biometano dujas (SGD ir SBD), skaičius įmonėje šiais metais turėtų dar gerokai augti. Tiesa, kol kas naujieji vilkikai dirbs užsienio rinkose, kur geriausiai išvystytas SGD ir SBD degalinių tinklas.
Nuolatinis siekis tobulėti
Bendrovės vadovas, paklaustas, kokių tikslų įmonė sieks ateityje, pirmiausia paminėjo inovacijų diegimą.
„Per pastaruosius kelis dešimtmečius krovinių pervežimo verslas pasikeitė iš esmės ir tam didžiausią įtaką turėjo sparti skaitmeninių technologijų raida, kuri itin greitai keičia logistikos sektoriaus veidą. Ateityje naujovių atsiradimo ir diegimo procesas tik intensyvės, todėl, norėdami išlikti konkurencingi rinkoje, itin daug dėmesio planuojame skirti skaitmenizacijai ir inovacijoms“, – akcentavo T.Stonys.
Antra, kas svarbiausia, pasak generalinio direktoriaus, darbo vietų kūrimas. „Vlantana“ vienas didžiausių darbdavių šalyje, atidarius naują sandėlį artimiausiu metu bus sukurta apie 60 naujų darbo vietų (įmonėje dirba apie 2 500 darbuotojų).
„Bendrovės veiklos vizija paremta pagarba šeimai, kolegoms, aplinkai, visuomenei“, – kalbėjo „Vlantanos“ vadovas. – „Pagarba – viena kertinių įmonės vertybių, todėl vadovaujamės ja tiek kasdienėje veikloje, tiek komunikacijoje ir elgesyje. Organizacijoje užtikrinamas orus ir pagarbus elgesys, gerbiamos kiekvieno žmogaus teisės.
Bendrovės darbuotojų santykiai įmonės veikloje ir bendradarbiaujant su partneriais, įvairių institucijų, įstaigų atstovais grindžiami tarpusavio pagarba, sąžiningumu ir pasitikėjimu. Mūsų partneriai vertina tokias pat ar panašias vertybes, domisi inovacijomis, yra savo srities lyderiai ir profesionalai, vertinantys kokybę, tvarumo principus ir atsakingą verslą. Įmonė vertina abipusę pagarbą ir visavertį bendradarbiavimą. Visa tai atsispindi įmonės Etikos kodekse.“
Be abejo, T.Stonio teigimu, ir toliau bus skiriamas itin didelis dėmesys aplinkai. Daugelis ES šalių remia ir plečia biometano gamybos iniciatyvas. Lietuva taip pat yra patvirtinusi strateginį tikslą ir sąlygas, skatinančias kompanijas įsigyti suskystintomis dujomis varomų vilkikų bei įrengti dujų pildymo stočių.
„Mūsų šalyje kol kas nėra nė vienos degalinės, kurioje vilkikai būtų pildomi LNG degalais. Ilgalaikėje bendrovės veiklos strategijoje ekologiniam aspektui skiriamas didelis dėmesys, todėl mūsų įmonės teritorijoje greta Klaipėdos, ties pagrindine šalies automagistrale A1, planuojame įrengti LNG ir CNG dujų pildymo stotį. Šiuo metu šalia veikiančios mūsų degalinės yra numatyta konkreti vieta ir esame parengę projektą. Taip pat artimiausiuose planuose – įrengti saulės elektrinę ant sandėlių stogų, siekiant gauti 100 proc. atsinaujinančią energiją“, – teigė T.Stonys.
Tomas Stonys
Skaitmenizacijos svarba
UAB „Vlantana“ vadovas be skaitmenizacijos neįsivaizduoja ateities. Ji neatsiejama nuo kasdienės kompanijos veiklos, kone visi procesai įmonėje skaitmenizuoti arba šiuo metu pereinama prie jos, siekiant palengvinti verslo procesus, sumažinti paslaugų kaštus, aplinkos taršą ir prisidėti prie efektyvesnio darbo.
„Siekiant užtikrinti saugų transportavimo procesą naudojama telematika – transporto borto kompiuterio aptarnavimo informacijos integracija į įmonės kasdienius procesus ir planavimą, – paaiškino T.Stonys. – Skaitmenizuojami transporto priemonių techniniai duomenys, vairuotojų užduotys valdomos naudojantis profesionalia transporto valdymo sistema. Sandėlių veiklos ir darbo procesų valdymas taip pat neįsivaizduojamas be skaitmenizuoto procesų valdymo programų integracijos. Šiuo metu verslo procesų valdymas perkeliamas į profesionalią pasaulinio lygio Verslo valdymo sistemą, pradedamas infrastruktūros, kiemo valdymo procesų skaitmeninimas. Sandėlių, transporto valdymo, užsakymų įvedimo sistemos padeda darbuotojams priimti racionalius sprendimus, tinkamai atlikti analizę ir planuoti.“
Procesams optimizuoti ir darbuotojų veiklai palengvinti naudojamasi dirbtiniu intelektu. Krovinių ir užsakymo valdymo sistema leidžia tiek darbuotojams, tiek klientams realiu laiku stebėti visus krovinius, padeda optimizuoti vilkikų maršrutus, operatyviai stebėti situaciją ir reaguoti į iškilusias problemas. Ji supaprastina ir automatizuoja valdymo procesus, palengvina darbuotojams tenkantį krūvį, taip pat padeda efektyviau valdyti klientų užklausas ir užtikrinti kokybišką aptarnavimą. Kasdienėje veikloje dažnai naudojamasi RPA (angl. Robotic process automation) dokumentams užpildyti ir pateikti įvairioms institucijoms, tai padeda taupyti laiką ir resursus.
Beje, pernai įmonė „Vlantana“ sukūrė ir patentavo e.spyną. Kam kilo mintis tokią sukurti?
„Šios e.spynos sumanytojas ir išradėjas – Vladas Stončius, valdybos pirmininkas ir akcininkas, kuris neatsiejama įmonės dalis yra jau nuo pirmųjų dienų, – pasakojo bendrovės generalinis direktorius. – Nuo pat įkūrimo didelis dėmesys buvo skiriamas ne tik aplinkosaugai, bet ir logistikos inovacijų vystymui, gabenamų krovinių saugumo užtikrinimui. 2017 m., svarstant įvairias idėjas, kaip geriau ir efektyviau apsaugot krovinius, kilo mintis sukurti e.spyną. Buvo suprojektuotas naujas spynos modelis, kuris po kelių tobulinimų buvo pagamintas ir pritaikytas nuosavo parko vilkikams. Šio įrenginio privalumas, kad ji atrakinama tik atsakingo asmens (vadybininko) įsitikinus, kad krovinys saugiai pristatytas ir yra suplanuotoje vietoje.“
Šias e.spynas įmonė montuoja visoms savo parko priekaboms-šaldytuvams ir jau siūlo šių spynų įsigyti kitiems transporto naudotojams. Ją įmonė nuolat tobulina ir ateityje tai darys atsižvelgdama į atsinaujinančias technologijas ir galimybes.
Naujausi komentarai