Ruošėsi iš anksto
Kaip ir daugelis įmonių, uostamiesčio pašonėje įsikūrusi bendrovė "Vlantana" karantino metu dirba ekstremalių sąlygų ritmu.
Tačiau įvertinant vienos didžiausių šalies logistikos įmonių veiklos ir personalo mastą – šiuo metu čia dirba beveik pustrečio tūkstančio darbuotojų – kompanijai teko spręsti nemenkus iššūkius.
Kaip pripažino bendrovės "Vlantana" generalinis direktorius Tomas Stonys, bene svarbiausias veiksnys, lėmęs sklandžią veiklą karantino metu, – greita reakcija į koronaviruso (COVID-19) plitimo tendencijas.
"Dar vasarį, kai didelis susirgimų skaičius buvo fiksuojamas ne tik Kinijoje – vis labiau virusas plito ir Europoje, buvo akivaizdu, kad mūsų darbuotojams važinėjant po įvairias šalis galime prisišaukti bėdų, jei nebus tinkamai kontroliuojami parvykstančiųjų srautai, nesilaikoma higienos reikalavimų", – prisiminė kompanijos vadovas.
Daugeliui tokio masto epidemija ir jos diktuojamos sąlygos – ganėtinai nauja situacija, tačiau, pasak pašnekovo, bendrovės vadovų komandos patirtis suteikė galimybę iš smulkių detalių sudėlioti tikėtinus krizės epizodus bei prevenciškai kiek įmanoma geriau jai pasirengti.
Pokyčiai – nuo vilkiko iki biuro
Tad nors šalyje karantinas įsigaliojo kovo 16-ąją, jau mėnesio pradžioje įmonėje buvo inicijuotas vadinamasis krizių valdymo komitetas ir nedelsiant imtasi tam tikrų procesų pakeitimų: uždarytas biuras, palikus įėjimą tik per vienas duris – nuo tol vairuotojai į jį nebepatenka, o reikalinga dokumentacija biurą pasiekia tik vokuose, kurie dezinfekuojami priėmimo punkte.
Siekiant kritiniu atveju administracijoje apsaugoti specialistų resursus, nuspręsta, kad didžioji dalis žmonių turi dirbti nuotoliniu būdu – šiuo metu iš kiekvieno padalinio biure darbuojasi 20–30 proc. darbuotojų.
"Grįžusiems vairuotojams iš karto pradėta matuoti temperatūra, pastebėjus atitinkamų simptomų, darbuotojams net nebuvo leidžiama išlipti iš vilkiko. Žmonės buvo persiunčiami į kitą aikštelę, jiems patiekiamas maistas, stebima situacija, tariamasi su karštosios linijos konsultantais", – pasakojo įmonės vadovas ir pasidžiaugė, kad iki šiol koronaviruso pavyko išvengti.
Esant poreikiui, puikios saviizoliacijos sąlygos darbuotojams gali būti suteiktos ir kompanijos komplekse įkurtame motelyje – čia užtikrinama ne tik patogi gyvenimo buitis, bet ir maisto tiekimas iš šalia esančios kavinės.
Tomas Stonys: Kai tik vienas Italijos regionų buvo visiškai uždarytas, jame dviem savaitėms buvo įstrigę penki mūsų vairuotojai. Stengėmės bent per atstumą nuolatos palaikyti kontaktą su žmonėmis, praskaidrinti jų nuotaiką.
Lūžis jau įvyko
"Vlantanos" vadovo T.Stonio pastebėjimu, bene didžiausias iššūkis, su kuriuo teko susidurti pirminiu permainų etapu, – žmonių reakcijos.
"Žinoma, daugeliui buvo sudėtinga persiorientuoti, ypač vairuotojams, kuriems teko susilaikyti viename taške, nesibūriuoti, dėvėti apsaugines kaukes bei paisyti kitų reikalavimų. Kai kurie vengė vykti pro užkrato krečiamas šalis, tačiau tai buvo tik pačioje pradžioje ir pavieniai atvejai. Dabar lūžis jau įvykęs, sakyčiau, įsivažiavome į tam tikrą režimą, dirbame toliau, tik šiek tiek kitaip nei anksčiau", – kalbėjo pašnekovas.
Darbuotojai aprūpinami visomis būtinosiomis saugos priemonėmis, pradedant veido kaukėmis, vienkartinėmis pirštinėmis ir baigiant dezinfekciniais skysčiais, taip pat vairuotojams pateiktos išsamios instrukcijos, kaip elgtis grįžus į įmonės teritoriją, kaip pateikti dokumentaciją, pasiimti transporto priemonę, kaip elgtis reise, degalinėse, atvykus pas klientą.
T.Stonys neneigė, kad bendrovei taip pat teko susidurti su laikinais saugos priemonių tiekimo nesklandumais, tad atitinkamu metu reikėjo operatyviai reaguoti ir improvizuoti: "Vienu metu stigo pusės litro ar litro tūrio dezinfekcinio skysčio priemonių, skirtų vilkikų vairuotojams. Mes suradome jo labai dideliais tūriais, atskirai įsigijome nedideles talpyklas ir patys išpilstėme. Pritrūkę respiratorių ir medicininių kaukių, užsisakėme daugkartinio naudojimo medžiagines."
Tačiau, kaip pripažino T.Stonys, žmonėms ne mažiau nei fizinis svarbus emocinis saugumas.
"Pats kiekvieną dieną po kelis kartus visą organizaciją elektroniniais laiškais informuoju apie aktualiausias naujienas, pokyčius, kad darbuotojai jaustų tą pulsą, rūpestį jais. Kai tik vienas Italijos regionų buvo visiškai uždarytas, jame dviem savaitėms buvo įstrigę penki mūsų vairuotojai. Stengėmės bent per atstumą nuolatos palaikyti kontaktą su žmonėmis, praskaidrinti jų nuotaiką", – prisiminė įmonės vadovas.
Solidarus sprendimas
Kaip pastebėjo bendrovės "Vlantana" transporto ir logistikos direktoriaus pavaduotojas Tadas Grybinas, šiandienos darbuotojų nuotaika – ko gero, patikimiausias barometras, patvirtinantis, kad įmonės strategija imtis visų įmanomų saugos priemonių nedelsiant pasiteisino.
"Mūsų bazė – ne tik Lietuvoje, tad iškart persiorientavome į visas bazes, buvo sudėliota logistika, organizuotas nuolatinis apsaugos priemonių tiekimas. Tai buvo gana greiti procesai, susiję veikiau ne su kažkokiu stresu, o tiesiog su pokyčių, naujos informacijos įsisavinimo momentais. Juo labiau kad informacija įmonėje periodiškai atnaujinama, palaikoma nuolatinė komunikacija su vairuotojais dėl rekomendacijų, kokios tvarkos privalu laikytis iškraunant ir pakraunant krovinius bei pan. Mano nuomone, teisinga komunikacija, pozityvus požiūris į darbuotoją automatiškai leidžia jam jaustis užtikrintai ir saugiai, jis jaučia, kad juo realiai rūpinamasi", – teigė pats vilkiko vairuotojo darbo patirties turintis ir pradedančius transporto vadybininkus kuruojantis darbuotojas.
Maža to, karantino metu drastiškai išaugus nedarbui, bendrovė "Vlantana" ėmėsi nestandartinės strategijos.
"Vadovų komandoje priėmėme susitarimą, kad šiuo sunkiu metu stengsimės atsakingai bendruomenės, kurios gyventojai dirba mūsų įmonėje, atžvilgiu ir išsaugosime kiekvieną darbuotoją. Išskyrus vairuotojus, visi kiti solidariai, be jokio priverstinio spaudimo, su darbdaviu pasirašė individualius susitarimus, jei to prireiks, terminuotam laikotarpiui 20 proc. susimažinti atlyginimus. Mano žiniomis, tai padarė 95 proc. administracijos, logistikos centro darbuotojų, kurių įmonėje yra apie 300", – svarbius pokyčių meto sprendimus įvardijo kompanijos generalinis direktorius T.Stonys.
Naujausi komentarai