Pereiti į pagrindinį turinį

Žiemiški išbandymai vairuotojams dar nesibaigė

2016-02-05 07:01

Atslūgus šalčiams ir ištirpus sniegui, automobilių vairuotojai neturėtų atsipalaiduoti. Pavojų kelia permainingi orai. Dėl drėgmės ir iš žemės nepasitraukusio įšalo susiformuoja vadinamasis juodas ledas, kurio nesimato. Šis reiškinys gali tapti tragedijos kelyje priežastimi.

Tyko nematomas pavojus

Pastarosiomis dienomis Vakarų Lietuvoje vyrauja permainingi orai. Dažnai lyja, lietų keičia šlapdriba ar sniegas, tvyro rūkas. Kelių dangos būna drėgnos ar šlapios, o žemė dar įšalusi, todėl naktimis ir paryčiais jos apledėja.

Valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas įspėjo, kad esant tokioms sąlygoms kelio danga gali apledėti ir dieną, kai termometro stulpeliai siekia 5 laipsnius šilumos.

„Jei orai apniukę, tokio apledėjimo tikimybė yra mažesnė, bet, pašvietus saulei ir pradėjus šilti kelio dangai, ant pastarosios pradeda formuotis „juodasis“ ledas. Jis pavojingas, nes gali susidaryti labai greitai ir būna trumpalaikis“, – pasakojo vyresnysis specialistas.

G.Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad ant švarios, juodos asfalto dangos susidaręs plonytis ledo sluoksnis vairuotojams yra labai sunkiai pastebimas. Tad jie dažnai neįvertina situacijos, važiuoja kaip važiavę ir pajunta, kad automobilis pradėjo slysti.

„Juoda danga iš pažiūros atrodo neslidi, o iš tikrųjų jau tyko pavojus. Tokia situacija tęsis, kol iš žemės neišeis pašalas“, – įspėjo vyresnysis specialistas.

Apledėjusių ruožų "nesugaudysi"

Kelių dangos apledėja ne visame kelyje, o tik kai kuriuose ruožuose. Pastarieji gali būti įvairaus ilgio – tęstis kelis šimtus metrų ar kelis kilometrus.

„Nežinosi, kada įvažiuosi į apledėjusį kelio ruožą. Tokius staigius apledėjimus "sugaudyti" sunku ir kelininkams“, – tvirtino vyresnysis specialistas.

Pasak G.Ramanausko, eismo sąlygos labai priklauso nuo vietovės.

Miškingose vietose, kur patenka mažai saulės spindulių, ant tiltų, viadukų dangos visada yra drėgnesnės, todėl ir slidumas šiuose ruožuose atsiranda pirmiausia.

Vyresniojo specialisto teigimu, kai kuriuos kelius dar ir dabar dengia ledas, nors sniegas beveik visur nutirpęs.

„Rajoniniai keliai, kuriuose eismo intensyvumas mažesnis nei tūkstantis automobilių per parą, nėra barstomi, o tik valomi. Transporto priemonės juose sniegą suvažinėjo ir šis virto ledu. Atšilus orams tokiuose keliuose yra labai slidu. Jie yra šiurkštinami greideriais su specialiais skydais. Tai vienintelė galimybė pagerinti eismo sąlygas“, – aiškino vyresnysis specialistas.

Svarbiausia – saugus greitis

Kadangi vyrauja permainingi orai, G.Ramanauskas vairuotojams patarė pasirinkti ne leistiną, o saugų greitį, važiuoti taip lyg visada būtų slidu ir stebėti kelio dangą.

„Jeigu nutiko taip, kad automobilis pradėjo slysti, svarbiausia nepanikuoti, laikyti mašinos priekinius ratus pasuktus į tą pusę, kur reikia važiuoti. Vairas yra svarbiausias įrankis, kovojant su slydimu. Automobiliuose su stabdžių antiblokavimo sistema, kai ratai nukreipti ten, kur reikia, galima švelniai stabdyti. Mašinose gali būti ir elektroninės stabilumo kontrolės sistemos (ESP). Transporto priemonei slystant, jos padeda. Svarbiausia tokiose situacijose vairuoti ir pasistengti sumažinti greitį“, – patarė vyresnysis specialistas.

G.Ramanauskas pabrėžė, kad labai svarbu, jog automobilis būtų tinkamai paruoštas žiemai. Ypač didelį dėmesį reikia skirti padangomis. Jos turi būti skirtos šaltajam sezonui.

„Žiemą keliai yra žiemiški. Nesvarbu, kad asfalto danga atrodo juoda, sausa. Kelias visada gali tapti slidžiu. Žiemą vasariškų kelių nebuvo ir nebus“, – įspėjo vyresnysis specialistas.

Kelius prižiūri skirtingai

Valstybinės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ tarnybos pastaruoju metu sulaukia skundų ir dėl pažliugusių žvyruotų kelių. Tačiau, anot G.Ramanausko, kol iš žemės neišėjo pašalas, sutvarkyti jų tinkamai neįmanoma. Gyventojams teks palaukti ir dar šiek tiek kęsti nepatogumus.

Vyresniojo specialisto nuomone, žiema dar parodys savo nagus: „Dar bus visko. Juk dar tik šaltojo metų laiko vidurys. Ne tik vasarį, bet ir kovą paprastai vyrauja žiemiški orai“.

G.Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad vyraujant šalčiams ir sningant gyventojams kyla įvairių klausimų dėl kelių priežiūros. Dalis žmonių piktinasi, kad kai kurie rajoniniai keliai tik valomi, bet nebarstomi.

Valstybinės reikšmės kelių priežiūra vykdoma pagal Lietuvos automobilių kelių direkcijos patvirtintą tvarką ir jai skiriamą finansavimą. Plačiau apie kelių priežiūrą žiemos metu galima susipažinti valstybės įmonės „Klaipėdos regiono keliai“ internetinėje svetainėje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų