Apklaustieji šalies gyventojai teigė, kad dažnai norimą matyti gamtos vaizdą jiems užstoja kiti objektai. Tyrimas rodo, kad 48 proc. lietuvių bent pro vieną iš būsto langų žvelgia į kaimyninius pastatus, 22 proc. – į gatvę, o 17 proc. mato automobilių aikšteles.
Tačiau ne visiems gyventojams žaluma asocijuojasi su geriausiu vaizdu pro langą, kadangi, tyrimo duomenimis, 25 proc. apklaustųjų nurodė, kad mieliau rinktųsi būstą su miesto panorama, o 10 proc. – su atviru kraštovaizdžiu.
„Darnu Group“ pardavimų ir nuomos vadovas Mykolas Čiplys teigia, kad pastaruoju metu sostinėje pirkėjų elgsena keičiasi, daugėja norinčiųjų įsigyti būstą, kuris leistų atitrūkti nuo miesto šurmulio ir būti arčiau gamtos.
„Gera nekilnojamojo turto vieta, tradiciniu požiūriu, suvokiama dvejopai ir priklauso nuo pirkėjų preferencijų ir jų gyvenimo būdo. Senamiestis ir centrinė miesto dalis, galinti pasiūlyti plačią paslaugų infrastruktūrą ir patogumą naviguojant mieste bei netoli jos esančios gamta turtingos teritorijos, siūlančios ramesnį ir bendruomeniškesnį gyvenimą pakankamai uždarame rate žmonių“, – pranešime cituojamas M. Čiplys.
Nekilnojamojo turto agentūros „Capital“ ekspertas Mantas Mikočiūnas teigia, kad Vilniuje butai su geru vaizdu dažnai kainuoja 7–20 proc. brangiau už butus, pro kurių langus matosi automobilių aikštelė ar gatvė.
„Bendrai Vilniaus situacija dar gana gera, nes tai žalias miestas. Tačiau kvartalinėje statyboje dažnai aiškiai nustatytos sklypo ribos lemia užstatymo tankį. Jei nusiperki būstą kvartalo viduryje, aplinkui matysi tik pastatų sienas. Kiek kitaip yra rajonuose toliau nuo miesto centro, kur žemės sklypai didesni, todėl galima sukurti erdvesnes gyvenamąsias zonas su daugiau žalumos“, – pranešime cituojamas M. Mikočiūnas.
Tačiau atliktas tyrimas parodė, kad mokėti brangiau už būstą dėl gamtos vaizdo pro langus, apklaustiems gyventojams nėra kliūtis. 39 proc. apklaustųjų teigė, kad sutiktų mokėti 5 proc. daugiau būsto vertės už norimą vaizdą pro namų langus, o 10 proc. daugiau – mokėtų ketvirtadalis Lietuvos gyventojų.
Tyrimą bendrovės „Darnu Group“ užsakymu šių metų gegužės mėnesį atliko „Sprinter tyrimai“. Jo metu buvo apklausta 1015 Lietuvos gyventojų.
Naujausi komentarai