Pereiti į pagrindinį turinį

Amerikietiškas ristūnas – lenktynių trasoje

2019-02-27 09:54
DMN inf.

Lietuvos lenktynininkai mėgsta europietiškus, kartais japoniškus automobilius. Mažesnio darbinio tūrio variklius turinčių automobilių klasėse dominuoja "Honda", tarp galingesnių – BMW modeliai. Sparčiai populiarėja racionaliai įkainoti ir itin greiti TCR klasės automobiliai. Tačiau "Dynami:t Energy" komanda šį sezoną į lenktynes pasikinkys mūsų čempionatuose dar nematytus amerikietiškus ristūnus ir važiuos "Chevrolet Corvette" superautomobiliu.

"Facebook" nuotr.

Kitoks suvokimas

Amerikiečiai turi kiek kitokį suvokimą apie sportinius automobilius nei mes, europiečiai. Europiečiams yra svarbu nedidelis automobilio svoris, puikios valdymo savybės, manevringumas ir tik tada variklio galia.

Amerikoje – atvirkščiai. Raumenys svarbiausi. Ne veltui sportiškos amerikietiškos transporto priemonės vadinamos "muscle car" – raumeningaisiais automobiliais. Pagrindiniai bruožai – milžiniško darbo tūrio varikliai ir technologiškai atsilikusios važiuoklės, sunkiai susitvarkančios su ta galia. Kad ir kaip JAV automobilių gamintojai patobulėjo, atrado nepriklausomas galines važiuokles ir išmoko reguliuoti pakabas, kad automobiliais būtų galima ne tik itin greitai įveikti ketvirtį mylios, bet ir lėkti posūkiais, mitas dėl prastai valdomų mašinų iš už Atlanto vis dar gajus. Tačiau "Dynami:t Energy" ekipa, lenktyniaudama Baltijos šalių trasose su "Chevrolet Corvette" modeliu, yra pasiruošusi šį mitą sugriauti.

Atidžiai domėjosi

"Aklai šio modelio nepirkome, ilgai domėjomės. Nustebome pamatę, koks jis gali būti greitas lenktynių trasose. Įvairiuose testuose šie modeliai neatsilieka nuo pačių greičiausių "Porsche", – pasakoja lenktynininkas Mantas Matukaitis ir pradėjo aiškinti plačiau.

Aklai šio modelio nepirkome, ilgai domėjomės. Nustebome pamatę, koks jis gali būti greitas lenktynių trasose.

"Pradėjus domėtis giliau, pamatėme, kad tai tikrai puikiai lenktynėms subalansuotas modelis. Jis yra lengvas, turi aliuminio kėbulą. Variklis įmontuotas žemai, taigi jis turi žemą svorio centrą, be to, jėgainė turi sauso karterio sistemą, kuri neleidžia alyvai taškytis ir išlaiko puikų variklio tepimą esant bet kokioms situacijoms. Degalų bakas jau iš gamyklos yra su pertvaromis, tai užtikrina sklandų degalų tiekimą varikliui greituose posūkiuose. O dar čia priekinėje ašyje yra dvigubų šakių pakaba, tad "Corvette" atrodo puikiai paruošta lenktynių trasai jau gamykloje", – išaiškino lenktynininkas. Pavyzdžiui, kultinės britų televizijos laidos apie automobilius "Top Gear" bandymų trasoje ji buvo greitesnė net už "Pagani Zonda".

Meistrams darbų netrūks

"Dynami:t Energy" komandos garaže atsirado antra pagal galingumą "Corvette Z06" versija. M.Matukaitis sako, kad būtent ši versija labiau tinka lenktynėms, nes galingiausia "ZR1" modifikacija yra gerokai sunkesnė, be to, turi daugiau sudėtingų komponentų, kuriuos prieš važiuojant į trasą reikėtų stipriai modifikuoti.

Komandos turimai amerikietiško superautomobilio versijai šiemet tebus sumontuota būtiniausia saugumo įranga ir amortizatoriai. Šie modeliai patikimi it garo variklius turintys garvežiai, tad mažinti visų automobilio komponentų atsparumą nebūtų protinga. Nors tai nėra galingiausias automobilis, galios jam netrūksta. Vis dėlto tai amerikiečių kūrinys, tad ir variklis, kaip ir priklauso – milžiniškas it atominis reaktorius, palyginti su europiniais standartais: po gaubtu 7 litrų V8 motoras, pasiekiantis 512 AG ir 637 Nm sukimo momentą.

"Dynami:t Energy" komandos meistrai automobilio paruošimo darbais bus užsiėmę iki gegužės mėnesio. Automobiliui reikia įstatyti naują variklį, sumontuoti visą saugumo įrangą ir surasti 12 sportinių 12-os colių pločio ratlankių – komanda važiuos plačiausiomis padangomis čempionate. Gegužės 18 d. pirmosiomis "Ring Challenge" varžybomis Kačerginės Nemuno žiede prasidės lenktynių sezonas. Su "Chevrolet Corvette" "Dynami:t Energy" komanda lenktyniaus Lietuvos žiedinių lenktynių čempionate ir "Aurum 1006 km" lenktynėse Palangoje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų