Pereiti į pagrindinį turinį

Antroji "Audi" improvizacija Q tema

2008-12-31 09:00
Antroji "Audi" improvizacija Q tema
Antroji "Audi" improvizacija Q tema / Aliaus Koroliovo nuotr. Giminystė: naujasis "Audi Q5" išorės dizainu primena vyresnįjį brolį – Q7 modelį.

Kvietimas susipažinti su naujuoju padidinto pravažumo "Audi" modeliu Q5 skambėjo intriguojamai: "Aplink Lietuvą vos per tris valandas – tik su naujuoju "Audi Q5". Čia viskas įmanoma – aplankysime visus keturis kraštus: Aukštaitiją, Suvalkiją, Dzūkiją ir Žemaitiją." Kauno "Audi" centro vadovo Vytauto Švedo sumanymas buvo iššifruotas pažvelgus į kelio knygą: siekdami pademonstruoti visas "Audi Q5" važiavimo ir valdymo galimybes, bandymams organizatoriai pasirinko Lietuvos liaudies buities muziejų Rumšiškėse.

Žvitrus bet kokiame kelyje

Jau nuvažiavus kelias dešimtis kilometrų "Audi Q5" įrodė esąs išties sportinis ir universalus automobilis, skirtas ne tik važiuoti mieste ar magistralėmis, bet ir įveikti protingumo kriterijus atitinkančią bekelę.

Nors klampiose pelkėse jo išbandyti neteko, važiavimas keliu su žvyro ar akmens skaldos danga nepaliko abejonių. Lyg tyčia per kelią perbėgęs šernų būrys dar sykį leido įsitikinti, kad sėdime prie saugaus automobilio vairo – trijų naujutėlaičių Q5 kolona apsnigtame kelyje sustojo atsipirkdama šiek tiek padidėjusiu adrenalino kiekiu vairuotojų kraujyje. ABS ir ESP sistemos vertos pagyrų.

Beje, jau bazinės komplektacijos įrangos sąraše yra ekstremalioms sąlygoms skirta nusileidimo nuokalne kontrolės sistema, puikiai deranti su nuolatine keturių ratų pavara "quattro".

Nors kelionė žvyrkeliu pateisino su "Audi Q5" sietus lūkesčius, gerosios "parketinio" visureigio savybės labiausiai atsiskleidžia asfaltuotame kelyje. Nedidelėje aikštelėje slalomo viražus automobilis įveikė idealiai klusniai, buvo manevringas. Tiesa, reikia pasirinkti tinkamą "Audi drive select" sistemos režimą iš siūlomų trijų – komfortiško, subalansuoto mišraus arba sportinio. Paspaudus vieną mygtuką elektronika sureguliuoja amortizatorių ir vairą: automobilis pasidaro minkštesnis arba kietesnis. Atitinkamai vairo sistemos ypatybės keičiamos pagal pasirinktą programą ir greitį.

"Audi" būdingas stilius

Naujojo "Audi Q5" nesumaišysi su jokiu kitu visureigiu. Nebent su vyresniuoju jo broliu Q7. Sportiška elegancija dvelkiančios išorės formos atspindi "Audi" gamintojų dizaino koncepciją. Automobilio priekyje puikuojasi išraiškingi žibintai, įrėžti abiejose naujųjų "Audi" vizitine kortele tapusių masyvių grotelių pusėse. Papildomai gali būti įrengti ksenono ir šviesos diodų (LED) dienos šviesos žibintai. Naujosios LED technologijos už papildomą kainą gali būti įmontuotos ir į galinius žibintus.

Žiūrint iš šono, dėmesį patraukia dideli ratai ir iškilios ratų arkos. Elegantiškas stogo nuolydis pabrėžia grakštų į kupė panašų stilių. Plačios užpakalinės durelės – aliumininės, kaip ir variklio gaubtas, – primena "Audi Q7".

Salono erdvė, apdailos detalių kokybė ir bendras stilius, kaip ir kituose "Audi" produktuose, tiesiog nepriekaištingi.

Pigiausias – dyzelinis modelis

"Audi Q5" komplektuojamas su vienu iš trijų variklių: benzininiu (2,0 TFSI) arba turbininiu dyzeliniu (2,0 TDI arba 3,0 TDI). Visi trys agregatai – tiesioginio įpurškimo su turbininiais kompresoriais, išsiskiriantys veržlumu ir degalų ekonomija.

Pigiausias pirkėjams siūlomas variantas – 131 tūkst. litų kainuojantis automobilis su dvilitre TDI "širdute" ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.

Kituose dviejuose modeliuose pritaikyta pažangi technologija "S tronic" – septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija. Ji pavarą automatiškai perjungia vos per tam tikrą sekundės dalį, o vairuotojas taip pat gali pavaras reguliuoti prie vairo esančiomis svirtelėmis.


"Audi Q5 2,0 TDI quattro" vizitinė kortelė

Kėbulo tipas 5 durų visureigis

Sėdimų vietų skaičius 5

Aukštis (mm) 1653

Plotis (mm) 1880

Ilgis (mm) 4629

Važiuoklės bazė (mm) 2807

Svoris (kg) 1730–2310

Variklio darbinis tūris (cm3) 1968

Degalai dyzelinas

Cilindrų skaičius 4

Galia (kW(AG) / p/min.) 125(170)/4200

Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 350/1750–2500

Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė

Degalų bako talpa (l) 75

Varantieji ratai visi

Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,5

Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,7

Bagažinės tūris (l) 540/1560

Kaina (Lt) nuo 131 724

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų