Pereiti į pagrindinį turinį

Artėjant euro įvedimui, automobilių rinkoje – antirekordas

2014-10-29 10:51

Šalies autorinkoje – netikėtumai. Nuo liepos iki rugsėjo į šalį įvežta rekordiškai mažai naudotų automobilių, tačiau naujų automobilių parduota daugiau – užfiksuotas geriausias trečiojo ketvirčio rezultatas. Specialistai aiškina, kad tokie pokyčiai – ne tik dėl artėjančio euro įvedimo.

Artėjant euro įvedimui, automobilių rinkoje – antirekordas
Artėjant euro įvedimui, automobilių rinkoje – antirekordas / G.Savickio/BFL nuotr.

Šalies autorinkoje – netikėtumai. Nuo liepos iki rugsėjo į šalį įvežta rekordiškai mažai naudotų automobilių, tačiau naujų automobilių parduota daugiau – užfiksuotas geriausias trečiojo ketvirčio rezultatas. Specialistai aiškina, kad tokie pokyčiai – ne tik dėl artėjančio euro įvedimo.

Kaip rodo transporto skelbimų portalo Autoplius.lt, valstybės įmonės „Regitra“ ir „Autotyrimai“ duomenys, per trečiąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje įvyko 99,1 tūkst. naujų ir naudotų automobilių sandorių. Tai – 4,7 proc., arba beveik 5 tūkst., mažiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.

Trečiąjį šių metų ketvirtį į šalį įvežta 30 tūkst. naudotų automobilių. Tai yra ketvirtadaliu (25,5 proc.) mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. 2013-aisiais per tą patį laikotarpį į šalį buvo įvežta 40,2 tūkst. naudotų automobilių. O liepos–rugsėjo mėnesiais Lietuvoje buvo parduota 4,1 tūkst. naujų automobilių – 25,7 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu.

Vidaus rinką pagyvino nebenaudojami automobiliai

Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas aiškina, jog tai, kad sandorių skaičius stabiliai augo, o dabar – staiga nukrito, lėmė kelios priežastys.

„Pradėjus automatinio išregistravimo procedūras dėl negaliojančios techninės apžiūros ar draudimo, daug lietuvių nusprendė parduoti savo senus nebenaudojamus automobilius, ir tai pagyvino vidaus rinką. Be to, pasunkėjo naujai įvežtų naudotų automobilių registracija Lietuvoje ir verslininkai dar nespėjo prisitaikyti prie pasikeitusios tvarkos“, – duomenis analizuoja V. Daukšas.

Sumažėjus naujai įvežtų automobilių skaičiui, per tris mėnesius parduota 65,1 tūkst. automobilių, registruotų Lietuvoje. Tiek daug šalyje registruotų automobilių esą nebuvo parduota pastaruosius septynerius metus. Šių metų kovą šalyje buvo registruoti 1,924 mln. automobiliai, o spalį – 1,308 mln. – 32 proc., arba 616,5 tūkst., mažiau. Teigiama, kad nuo naujos tvarkos labiausiai nukentėjo seniausi automobiliai. 21 m. ir senesnių registruotų automobilių kiekis sumažėjo 67,4 proc.

Anot specialisto, automobilių pirkėjams baimės kelia ir artėjantis euro įvedimas.

„Tikėjomės, kad Lietuva paseks kaimyninės Latvijos pavyzdžiu ir prieš euro įvedimą automobiliai bus „šluojami“, bet taip neįvyko. Kita vertus, tai nėra drastiškas kritimas, nes automobilių atsirado vidaus rinkoje. Latvijoje prieš eurą automobilius aktyviai pirko, naudotų automobilių pardavimai ten augo trečdaliu, jie net važiavo į Lietuvą įsigyti naudotų automobilių. Po euro įvedimo pirkimas sulėtėjo“, – komentuoja V. Daukšas.

Spėjama, kad įsivedus eurą naudotų automobilių kainos šiek tiek didės, nes brangs ir tam tikros paslaugos. Pavyzdžiui, Latvijoje po valiutos pakeitimo pabrango servisų paslaugos. „Oficialiai skelbiama, kad kainos nesikeičia, tačiau atvažiavus į servisą jaučiamas kainų pokytis. Tą ypatingai pastebi žmonės, kurie supranta, kiek kainuoja automobilių remontas“, – portalui LRT.lt teigė specialistas.

Tačiau drastiško naudotų automobilių kainų pokyčio, pasak V. Daukšo, baimintis nereikia, nes „yra daug lietuvių, kurie nori vežti automobilius iš Vokietijos, Prancūzijos, Italijos.“

Naujų ir naudotų automobilių kainos augo

Kaip rodo duomenys, vidutinės naudotų automobilių kainos liepos–rugsėjo mėnesiais siekė 10,7 tūkst. litų. Lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, vidutinė naudotų automobilių kaina paaugo 1,4 proc.

„Daugiausiai brango dyzelinu varomos transporto priemonės. Pavyzdžiui, 1–5 metų senumo dyzeliniai automobiliai dabar pardavinėjami už 32,8 tūkst. litų, tai yra 3,6 proc. (1,2 tūkst. Lt) daugiau nei praėjusiais metais“, – skaičiuoja V. Daukšas.

Perkamiausi Lietuvoje – 11–15 metų senumo automobiliai, tarp populiariausių naudotų automobilių modelių dominuoja vokiškos transporto priemonės. Lietuvoje populiariausiu naudotu modeliu išlieka „Volkswagen Passat“, antroje vietoje – „Opel Zafira“.

Vidutinė naujo automobilio kaina Lietuvoje šiuo metu siekia 72,8 tūkst. litų, tai yra 2 tūkst. litų daugiau nei praėjusiais metais. Geriausiai Lietuvoje parduodamų naujų automobilių viršūnėje liepos–rugsėjo mėnesiais atsidūrė „Fiat 500“. Latvijoje geriausiai perkamu nauju automobiliu tapo „Škoda Yeti“, Estijoje lyderio poziciją išlaikė „Škoda Octavia“.

„Šį ketvirtį naujų automobilių nupirkta už 299,2 mln. Lt. Tai 67,7 mln. daugiau nei tuo pačiu metu pernai. Viena iš priežasčių, kodėl auga būtent naujų automobilių pardavimai – artėjantis euro įvedimas“, – situaciją rinkoje vertina V. Daukšas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų