„Lietuviai tradiciškai mėgo prabangesnes automobilių markes ir būdavo linkę rinktis senesnį, bet geresnės klasės automobilį. Tačiau automobilių technologijos smarkiai pažengė į priekį ir šiuo metu didžioji dauguma gamintojų gali pasiūlyti inovacijas ir komfortą. Pastebime, kad lietuvių požiūris po truputį taip pat keičiasi – vis daugiau gyventojų renkasi įsigyti ne jau naudotą, o naują automobilį“, – sako Tomas Pulikas, „Swedbank“ Vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Remiantis apklausos duomenimis, automobilio prekės ženklui didesnį dėmesį teikia jaunesni gyventojai (18–25 metų amžiaus), taip pat mažesnes pajamas gaunantys respondentai.
Automobilių lizingo ir paskolų automobiliams duomenys atskleidžia, kokie prekės ženklai lietuviams patinka labiausiai. Remiantis banko duomenimis, skolintomis lėšomis įsigyjantys naujus automobilius lietuviai pernai dažniausiai rinkosi „Toyota“, „Nissan“ „Kia“, „Škoda“, „Volkswagen“. Naudotų automobilių lyderių penketuke rikiavosi šie prekės ženklai: „Volkswagen“, „Toyota“, „Volvo“, „Nissan“, „Škoda“.
Svarbiausia − kaina, išlaikymo kaštų nesureikšmina
Pasak T. Puliko, svarbiausiu kriterijumi gyventojai visose Baltijos šalyse laiko automobilio kainą. Sumai, reikalingai įsigyti automobilį, didžiausios reikšmės teikia lietuviai (84 proc.). Kaimyninių šalių gyventojams latviams ir estams kaina kiek mažiau svarbi – atitinkamai 80 proc. latvių ir 77 proc. estų ją nurodo kaip svarbų kriterijų.
Tuo metu kasdienes automobilio eksploatavimo išlaidas lietuviai iš Baltijos šalių gyventojų sureikšmina mažiausiai. Jas, kaip reikšmingą kriterijų, nurodo 27 proc. lietuvių, kai tuo metu Latvijoje ir Estijoje automobilio išlaikymo lėšos yra svarbios, atitinkamai, 31 ir 36 proc. gyventojų.
Trečiasis pagal svarbą kriterijus lietuviams renkantis automobilį yra jo amžius − jį tarp svarbiausių išskiria 46 proc. gyventojų. Automobilio klasę ir dydį vertina 25 proc. lietuvių, o automobilio ridą svarbiu aspektu laiko 17 proc. automobilių pirkėjų Lietuvoje.
Beje, automobilio ridai latviai ir estai dėmesio skiria žymai daugiau. Rinkdamiesi automobilį jo nuvažiuotą atstumą svarbiu laiko 30 proc. estų ir 24 proc. latvių.
Naudotam – beveik 6, naujam 17,5 tūkst. eurų
Banko duomenys rodo, kad šalies gyventojai pernai metais lizingu rinkosi įsigyti brangesnius ir naujesnius automobilius.
„Vidutinė automobilio lizingo suma šių metų pirmą pusmetį siekė 17,5 tūkst. eurų. Palyginus su pernai metais, ji išaugo 15 proc. Naudotam automobiliui įsigyti gyventojai dažniau renkasi paskolą automobiliui. Vidutinis tokios paskolos automobiliui dydis mūsų banke šiais metais išlieka stabilus, lyginant su pernai metais, ir siekia beveik 6 tūkst. eurų“, − komentuoja T. Pulikas.
Reprezentatyvų Baltijos šalių gyventojų tyrimą 2019 m. „Swedbank“ užsakymu atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu buvo apklausti 1007 respondentai Lietuvoje, 1004 respondentai Latvijoje ir 1003 Estijoje. Tyrimo rezultatai reprezentuoja šalių gyventojų nuo 18 iki 75 metų nuomones ir vertinimus.
Naujausi komentarai