Šalčiai – ne kliūtis
Automobilio švaros palaikymas šaltuoju metų laiku apipintas mitais. Vienas dažniausių įsitikinimų – esą automobilio geriau neplauti esant neigiamai lauko temperatūrai. Mat dėl vandens ir šalčio poveikio gali stipriai prišalti varstomos dalys – durys, variklio dangtis ar valytuvų šluotelės.
Švaros paslaugų ekspertai tikina, kad, pasitelkus kelias gudrybes, galima išvengti nemalonių šalčio išdaigų.
„Automobilį galima plauti esant beveik bet kokiai lauko temperatūrai“, – įsitikinęs įmonės „Švaros broliai“ vadovas Algirdas Plečkaitis.
Jokiu būdu nederėtų pilti karštų skysčių ant prišalusių dalių.
Anot jo, viskas, kas yra ant kelio skystu pavidalu, važiuojant patenka ant automobilio kėbulo, tad kuo lauke šalčiau, tuo daugiau ledo ir purvo sankaupų prilimpa. Automobilis apauga nešvarumų varvekliais, kuriuose yra didelė druskos koncentracija, galinti pažeisti ne tik dažus, bet ir metalines dalis, ypač dugne.
Pašnekovo įsitikinimu, automobilį plauti žiemą nesudėtinga, jei vadovaujamasi pagrindiniais apsisaugojimo nuo užšalimo principais.
„Plaunant savitarnos arba tunelinėse plovyklose vairuotojams svarbiausia imtis veiksmų, kad automobilis neapledėtų. Išvažiavus iš plovyklos patartina atverti visas varstomas automobilio dalis – dureles, bagažinę, degalų pylimo bako dangtelį ir leisti ant guminių tarpinių patekusiam vandeniui sušalti. Pakanka palaukti 3–5 minutes, kol vandens sankaupos suledės ir uždarius varstomas dalis nebebus kam prišalti. Visas šias dalis galima sausinti ir šluoste, taip pasiekiant tą patį rezultatą“, – patarė A. Plečkaitis.
Padeda vaškavimas
Rimtesnio užšalimo rizika kyla, kai temperatūra nukrinta iki –10 °C.
Rimtesnio užšalimo rizika kyla, kai temperatūra nukrinta iki –10 °C. Tuomet vanduo šąla akimirksniu ir gali pridaryti problemų. Esant maždaug 5 °C temperatūrai, vanduo šąla lėtai, nubėga savaime ir susidariusi plona ledo plėvelė vairuotojams didesnių sunkumų nesukelia.
„Automobilių vaškavimas įeina į kiekviena plovimo programą tiek švaros centruose, tiek tunelinėse plovyklose, tačiau savitarnos plovyklų naudotojams pravartu nepamiršti jos pasirinkti papildomai. Vaškavimas suteikia ne tik spindesio, bet ir padaro automobilio kėbulą slidesnį. Dėl šios savybės prie kėbulo mažiau kimba kelio apnašos ir krituliai. Atitinkamai mažiau jų prišąla, tad jos lengviau nusivalo“, – kalbėjo „Švaros brolių“ automobilių švaros centrų vadovas.
Specialisto žodžiais, pašalinti sniegą nuo kėbulo pirmiausia būtina dėl saugumo – nuo automobilio pustomas sniegas blogina iš paskos važiuojančių vairuotojų matomumą.
Gali pažeisti dažus
Dar blogiau, kai sušalę sniego ir ledo luitai atsiskiria ir krinta ant kelio. Šios, atrodytų, smulkmenos gali net sukelti avarinę situaciją ar apgadinti iš paskos važiuojančias transporto priemones.
Reguliarus sniego valymas užtikrina ir lengvesnę automobilio priežiūrą.
„Važiuodami apsnigtu automobiliu darome meškos paslaugą ne tik kitiems eismo dalyviams, bet ir patys sau. Juk, įšilus salonui, ima šilti ir kėbulo dalys, ant kurių esantis sniegas aptirpsta. Vėliau susidaręs vanduo priledėja prie kėbulo, dėl to susidaro sunkiai nuvalomas ledo ir sniego sumuštinis“, – perspėjo A. Plečkaitis.
Paprasčiausias būdas pašalinti ledo sankaupas – nuvykti į savitarnos plovyklą ir nuskalauti šiltu vandeniu. Stipriai apledėjusio automobilio plauti automatinėse plovyklose nepatariama, kadangi šepečiais stumdomas didžiulis kiekis ledo gali pažeisti dažų ar lako sluoksnį.
Gudrybė: po plovimo patartina atverti dureles, bagažinę, degalų pylimo bako dangtelį ir leisti ant guminių tarpinių patekusiam vandeniui sušalti./ Elijaus Kniežausko nuotr.
Ne jėga, o protu
Stiklai žiemą gali apledėti net ir neplaunant automobilio. Žiemą įprastai šildome automobilio saloną, kai kartu įšyla ir stiklai. Kelionei pasibaigus stiklas kurį laiką išlaiko šilumą, o ant jo iškritęs sniegas ima tirpti ir sušąla į ledą.
Kad taip nenutiktų, rekomenduojama išjungti priekinio lango apipūtimą kelionei artėjant į pabaigą. Stiklo temperatūra dar kelionės metu priartės prie lauko temperatūros, todėl ant pastatyto automobilio krintantis sniegas netirps ir vėliau nevirs ledu.
Radus apledėjusį stiklą, geriausia paleisti variklį ir palaukti keletą minučių, kol automobilis šiek tiek pašils.
„Nuo pašildyto stiklo dėl temperatūrų skirtumo ledas labai lengvai nusivalys. Jei atliktume eksperimentą su dviem automobiliais, kurio vienas vairuotojas kantriai palaukia penkias minutes, o kitas puola gremžti ledo iškart, pamatytume, kad abu jie galutinį rezultatą pasiektų panašiu metu. Nekantrus vairuotojas dargi rizikuoja gremždamas pažeisti dažų ar lako sluoksnį“, – aiškino A. Plečkaitis.
Apledėjus automobilio vairuotojo durelėms, ekspertas pataria patikrinti kitas dureles – galbūt kažkurios atsidarys lengviau.
„Nors ne per vairuotojo dureles įlipti ir nėra itin patogu, įlipus į automobilį galima, variklį paleidus, palaukti, kol sušils salonas ir durelės atsidarys lengviau. Nerekomenduojama durelių lupti per jėgą, kadangi yra rizika pažeisti gumas ar net nulaužti rankenėlę ir prisidaryti papildomų rūpesčių. Jokiu būdu nederėtų pilti karštų skysčių ant prišalusių dalių. Dėl temperatūrų skirtumo gali sutrūkinėti gumos, būti pažeistas dažus dengiantis lakas, jis gali sueižėti. Karštam vandeniui patekus ant stiklo, jis gali įtrūkti“, – dėstė pašnekovas.
Naujausi komentarai