Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių

2017-08-22 19:43
LRT

„Vairuoti šį automobilį ne šiaip smagu – jį vairuojant apima ypatingas jausmas. Tai kaip kelionė laiku – valdydamas įprastą šiuolaikinį automobilį tokio malonumo nepatirsi“, – taip, keliaudamas savuoju „Fiat 500“, Italijoje meiliai vadinamu „Cinquecento“, sako žurnalistas Alberto Borgini. Šešiasdešimtmetį švenčiantis automobilio modelis dėmesį pelno savo paprastumu, tačiau valdyti tokį automobilį gali būti ne taip paprasta.

Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių
Automobilis, privertęs italus nulipti nuo motorolerių / Scanpix nuotr.

Šis mažas automobiliukas techniniu požiūriu išsiskiria paprastumu. Vos 13-os arklio galių senovinis „Fiat 500“ neturi net vairo stiprintuvo, o ir bėgiams perjungti reikia įgūdžių.

„Perjungiant į žemesnę pavarą, visuomet taip: reikia dukart nuspausti sankabą, paspausti droselinę sklendę, nes greičių pavara nėra sinchronizuota. Iškart supranti, ką reiškė vairuoti prieš daugelį metų. Svarbu pačiam tai pajusti, paragauti“, – sako A. Borgini.

1957-aisiais sukurtas automobilio modelis pakeitė italų visuomenę – į rinką jis buvo išleistas kaip šeimos automobilis. Keturių asmenų šeima su visa manta galėjo gana patogiai keliauti po Italiją.

„Fiat 500“ buvo pirmoji galimybė italams persėsti nuo motorolerio į tikrą automobilį“, – pastebi šios mažytės transporto priemonės gerbėjas Carlo Giuliani.

Miniatiūrinį automobilį prieš šešis dešimtmečius sukūrė Dante Gicosa. Inžinierius jau buvo sukonstravęs jo pirmtaką „Topolino“, tačiau tikrosios sėkmės sulaukė 1957-aisiais pristatęs „Fiat 500 Nuova”.

„Galiu važiuoti paskui „Ferrari“, sustoti mieste, bet vaikai apžiūrinės tik mano automobilį. Jame yra kažkas vaikiško. Niekada neperpratau, ką jie mato, žiūrėdami į Fiat 500”, – sako C. Giuliani.

Plačiau – LRT KULTŪROS laidoje „Euromaxx“.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų