Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilis revoliucionierius į Lietuvą nesiveržia

2016-04-14 17:00
Scanpix nuotr.

Svajonių automobilio karūną jau gali matuotis "Tesla Model 3" – vos paskelbus apie kitąmet prasidėsiančią jo gamybą, "Tesla Motors" sulaukė 325 tūkst. užsakymų. Šiuo metu pasaulyje perkamiausias elektromobilis yra kitas šio gamintojo modelis – "Tesla Model S". Jų yra ir Lietuvoje.

Populiariausiųjų trejetuke

"Regitros" duomenimis, šių metų balandžio 8 d. Lietuvoje buvo registruoti 223 elektra varomi automobiliai. Per kiek daugiau nei tris pirmuosius metų mėnesius jų skaičius Lietuvoje išaugo 30 proc. – nuo 157 sausio 1 d. iki 223 balandžio 8 d. Praėjusiais metais elektromobilių parko dalis Lietuvoje ūgtelėjo 21,6 proc., tačiau vis dar nesudaro itin ženklaus automobilių parko skaičiaus.

Daugiausia Lietuvoje registruota "Nissan" markės elektromobilių – net 119, antroje vietoje – VW (23), trečioje vietoje – du elektromobilių gamintojai – "Chevrolet" ir "Tesla". Jų mūsų šalyje registruota po devyniolika. Kitų gamintojų elektra varomų automobilių yra vos vienas kitas.

Įsigyti daugiausia Lietuvoje registruotų "Nissan" markės elektromobilį nėra sunku: pakanka užsukti į gamintojo atstovybę, sutarti dėl kainos, atsisveikinti su maždaug 30 tūkst. eurų – ir gali važiuoti. Su VW – taip pat viskas paprasta, o "Chevrolet" jums pristatys "Opel" atstovai. Jei nuspręsite labiau paišlaidauti ir užsimanysite "Teslos", pasistengti teks labiau. Artimiausiose kaimyninėse šalyse šio gamintojo atstovybės nėra. Tad jo teks ieškoti kažkur toliau nei Lenkijoje arba kitapus Baltijos jūros. Pirmąjį elektromobilį "Tesla" Lietuvoje įsigijo ir jį įregistravo verslininkai Jankauskai. Jų "Tesla" į Lietuvą atkeliavo tiesiai iš JAV. Kiek daugiau nei dvi savaites šios markės automobiliu važinėjantis verslininkas Tomas Jančys ją parsigabeno iš gamintojo atstovybės Nyderlanduose.

Trūkumų nemato

Automobilio paieškos užtruko apie keturis mėnesius. "Nuo Kalėdų iki Velykų", – juokėsi T.Jančys.

Pirmiausia svajonių automobilio verslininkas pradėjo ieškoti internetiniuose Norvegijos automobilių pardavimo skelbimų portaluose, vėliau persikėlė į didžiausią Europos automobilių turgų mobile.de. Vis dėlto paieškos čia buvo bevaisės, nors parduodamų automobilių netrūko.

"Svarbiausia man buvo, kad automobilis turėtų garantiją ir juo galėtų pasirūpinti oficalūs "Teslos" servisai", – "Kauno dienai" pasakojo elektromobilio savininkas. Šios markės elektromobilius galima susikomplektuoti ir užsisakyti tiesiog internetu, užsukus į oficialią gamintojo svetainę. Būtent joje užpildžius oficialią užklausos formą, su T.Jančiu susisiekė "Teslos" pardavimo vadybininkas Nyderlanduose, kuris pasiūlė įsigyti parodomąjį automobilį. Jį T.Jančys dabar ir vairuoja.

Visus automobilius "Tesla" parduoda tiesiogiai, o garantinį aptarnavimą atlieka taip pat tik įmonės specialistai. Franšizės šios markės elektromobilio priežiūrai nėra parduodamos, tad net ir kvalifikuočiausi specialistai negali tapti oficialiais serviso atstovais. Artimiausi oficialūs "Tesla" servisai yra Vokietijoje arba Švedijoje. "Atėjus laikui savo automobilį vežame garantiniam aptarnavimui, tačiau per tuos dvejus eksplotacijos metus taisyti nieko nereikėjo. Buvo pakeisti tik stabdžių diskai", – pasakoja pirmojo "Tesla" elektromobilio Lietuvoje vienas iš savininkų Tomas Jankauskas. Jis pripažino, kad, net ir praėjus dvejiems metams nuo įsigijimo, įmonės automobilių parke tai populiariausias automobilis.

"Turime ne vieną prabangų ir galingą automobilį, tačiau "Tesla" – vienareikšmiškai populiariausia", – teigė T.Jankauskas.

Jis sakė pastebėjęs, kad didžiausias šio automobilio pranašumas įveikiant didžiulius atstumus – komfortas, kurį sukuria itin tylus važiavimas.

"Su kitokiu automobiliu nuvažiavęs iš pajūrio į sostinę jautiesi pavargęs, nors iš pirmo žvilgsnio automobilio garso izoliacija puiki. Su "Tesla" to niekuomet nebuvo", – vairavimo patirtimi dalijosi pašnekovas.

Jis pabrėžė, kad elektromobilis labai stabilus kelyje dėl puikiai subalansuoto svorio centro, o elektrinio automobilio dinamika nepalieka abejingų. Dažnai, vertindami automobilio pagreitį, kalbame tik apie tai, kaip greitai jis pagreitėja nuo 0 iki 100 km/val., tačiau "Tesla" vienodai sėkmingai greitėja ir nuo 0 iki 100 km/val., ir nuo 100 iki 200 km/val.

Svarbiausia – ne komfortas

Vienas trūkumas, kuris, abiejų pašnekovų teigimu, labiau santykinis, nei pakertantis automobilio reputaciją, – salonui įrengti panaudotos medžiagos. "Šio elektromobilio medžiagų kokybė toli gražu nėra tokia, kokią galėtume rasti panašiai kainuojančiuose  prabangiuose "Mercedes-Benz", BMW ar "Audi" markės automobiliuose, tačiau šį automobilį besirenkantys žmonės galvoja apie kitus šio automobilio teikiamus pranašumus", – mintis dėstė T.Jankauskas.

Jo manymu, vidaus degimo varikliai jau atitarnavę ir neišvengiamai juos pakeis elektros variklis arba kiti alternatyvūs degalai.

"Daugiau kaip šimtmetį žmonija gyvena naudodama vidaus degimo variklį. Jis savo darbą jau padarė. Elektromobiliai dabar kuria savotišką revoliuciją automobilių pramonėje. Gamintojai dabar vis bando išspausti daugiau ekologijos ir ekonomiškumo iš vidaus degimo variklių, tačiau jau nebeliko ką spausti. Viskas padaryta. Pažvelkime į Norvegiją. Šalis, kuri turi didžiulių naftos klodų, yra didžiausia ne tik "Teslos", bet apskritai elektromobilių rinka visoje Europoje. Manau, kad, daugėjant elektromobilių ir "žalėjant" transporto priemonių parkui, pasaulyje pradėtų vykti įdomūs dalykai", – svarstė T.Jankauskas.

Jis neslėpė, kad kai bus sprendžiama, kokį kitą automobilį pirkti, tai bus "Tesla".

Automobilis telefone

Šiuo metu bendrovė daug investuoja į tai, kad atstumas, įveikiamas vienu baterijos įkrovimu, būtų vis didesnis, plečiamas ir "Teslos" įkrovimo stotelių tinklas. Viena tokių stotelių greitai turėtų atsirasti ir netoli Kauno. "Manau, kad, laikui bėgant, kiekvienas automobilių koncernas turės elektromobilį, tačiau "Tesla" bus pažengusi labai toli, tad neatmesčiau prielaidos, kad kiti gamintojai baterijas pirks iš "Teslos", – apie galimus ateities įvykius mąstė pašnekovas.

Iš bendro automobilių srauto9 labai neišsiskirianti "Tesla" visiškai kitokia pasirodo vos atidarius jos dureles. Tiesa, joms atidaryti rakto neprireiks – automobilį galima atrakinti tiesiog telefonu. Kiekviena "Tesla" susieta su savininko mobiliuoju telefonu. Savininkas vos keliais bakstelėjimais telefono ekrane gali įjungti elektromobilio šildymo ar kondicionavimo sistemas, atidaryti stoglangį ar jį užvesti ir leisti savo "Tesla" pavažiuoti kitam vairuotojui bei stebėti jos kelionę savo telefone.

Automobilio salone labiausiai išsiskiria didelis liečiamas ekranas, kuriame galima kontroliuoti visas automobilio funkcijas. "Prie tokio įtaiso automobilyje reikia priprasti – iš pradžių nelengva atlikti net elementariausius veiksmus, pavyzdžiui, užprogramuoti radiją ar atidaryti stoglangį, tačiau viskas  išmokstama. Vis dėlto geriau mokytis nevairuojant", – pabrėžė T.Jančys.

Duomenys

Gamintojas praneša, kad "Tesla Model 3" kainuos apie 30 tūkst. eurų.

Iki 100 km/val. automobilis įsibėgės mažiau nei per 6 sek.

Teigiama, kad įkrautas elektromobilis sugebės nuvažiuoti 350 km.

"Tesla" automobiliai įkraunami superįkrovimo stotelėse, kuriose baterija įkraunama per pusvalandį. Lietuvoje ir kaimyninėse šalyse jų dar nėra.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų