- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kiekvienais metais nuo 2015-ųjų augusi Lietuvos automobilių rinka metų pradžioje sulėtėjo. Užsidarę Ukrainos vartai paliko randą šalies naudotų automobilių prekyboje ir panašu, kad žaizdos šiemet užgyti nebespės.
Ukrainos įtaka
Antrąjį ketvirtį Lietuvos automobilių rinkoje tęsėsi tendencijos, kurios pasitiko ir metų pradžią. Per 2019-ųjų antrąjį ketvirtį Lietuvoje įvyko 114,3 tūkst. automobilių sandorių arba 17,8 proc. mažiau nei tuo pačiu praėjusiųjų metų laikotarpiu. Autoplius.lt komunikacijos vadovo Mato Buzelio teigimu, pokyčius rinkoje labiausiai pajuto naudotų automobilių pardavėjai.
"Vasario mėnesį naudotų automobilių eksportas į Ukrainą sumenko net kelis kartus. Tai tęsiasi iki šiol – sumažėjusią naudotų automobilių paklausą jaučia ne tik šios srities verslininkai, bet ir nuosavus automobilius parduodantys privatūs asmenys", – teigia M.Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas pabrėžia, kad Lietuvoje registruotų automobilių savininkų keitimo operacijų skaičius per antrąjį šių metų ketvirtį smuktelėjo beveik dešimtadaliu – 9 proc., o nuolatinei registracijai į Lietuvą įvežamų naudotų transporto priemonių sandoriai sumenko net 17,3 proc.
Populiariausi – vokiški
Lietuviai daugiausiai rinkosi naudotus vokiškus automobilius, o iš užsienio šalių įvežė senesnes transporto priemones. Beveik tris ketvirtadalius importo rinkos sudarė dyzelinu varomi modeliai, nors šio degalų tipo rinkos dalis po truputį mažėja.
Balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais populiariausios 11–15 metų amžiaus grupės automobiliai sudarė net 45 proc. visos naudotų automobilių importo rinkos. Optimistiškai nuteikia tai, kad 1–5 metų iš užsienio įvežtų automobilių paklausa per metus paaugo net 4,5 proc. punkto (iki 13,5 proc.), o 16 – 20 metų senumo transporto priemonių sandorių skaičius sumenko 5,4 proc. punkto (iki 14,4 proc.). Tačiau visa tai, anot M.Buzelio, yra tik pirkėjų iš Ukrainos deficito padariniai.
"Lietuviai buvo pripratę prie ukrainiečių. Jie pirkdavo viską – ne tik vidutinės kainos ar brangesnius automobilius, bet ir tokias transporto priemones, kurių Lietuvoje remontuoti ir eksploatuoti buvo ekonomiškai nebetikslinga. Pavėlavo tie, kurie savo senus automobilius norėjo parduoti ne tik greitai, bet ir už gerą kainą", – šių metų pokyčius akcentuoja automobilių rinkos ekspertas.
Kainų pokyčiai
Vidutinė naudoto automobilio rinkos kaina dėl padidėjusios naujesnių ir sumažėjusios senesnių automobilių sandorių proporcijos paaugo iki 4,3 tūkst. eurų. 2018 m. antrąjį ketvirtį šis rodiklis siekė 3,6 tūkst. eurų.
Naujų automobilių registracijų skaičius antrąjį ketvirtį viršijo visus lūkesčius. Per šį periodą šalyje užfiksuota daugiau tokio tipo sandorių nei per visus 2013-uosius metus – 14,6 tūkst. vnt. arba net 37,6 proc. daugiau nei per antrąjį praėjusių metų ketvirtį. Tačiau skubėti džiaugtis tokiais skaičiais neverta. "Būtų puiku, jeigu naujų automobilių rinka organiškai augtų tokiu tempu. Vis didesnė atsakomybė už butaforinį sandorių augimą atitenka reeksportui. Stebėdavomės, kaip per ketvirtį iš Lietuvos išvažiuodavo tūkstantis naujų automobilių. Vėliau srautas padidėjo iki 1,5 tūkst. modelių, o štai per pirmąjį 2019-ųjų ketvirtį iš Lietuvos dingo beveik 5 200 naujų automobilių. Reeksporto dydis pasiekė 45 proc. visos naujų automobilių rinkos. Negana to, ir toliau matome šio reiškinio augimo tendencijas", – naujų automobilių rinkos augimo priežastį įvardijo M.Buzelis.
Neskaitant reeksportuojamų automobilių markių, antrąjį šių metų ketvirtį lietuviai pirmenybę teikė naujiems "Toyota" modeliams, kurių užregistruota 1 687 vnt. (beveik penktadaliu daugiau nei prieš metus). Antroje vietoje – tautos pamėgti "Volkswagen" su 1 369 užregistruotais modeliais (5,3 proc. daugiau nei 2018-ųjų antrąjį ketvirtį). O į trečią poziciją išsiveržė prancūziškos "Renault" markės automobiliai, kurių parduota 750 vnt. – beveik trečdaliu daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?6
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas26
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...
-
Keturračiai – ne vien pramogoms2
Vis daugiau entuziastų nukabina šalmą nuo vinies ir rangosi į motociklininko kostiumą, tačiau nebūtinai kiekvienas iš jų renkasi dviratį plieninį žirgą. Specialistai pastebėjo, kad Lietuvoje vis labiau populiarėja keturračiai motoci...