- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojo Gerimanto ūkyje kasdien pūpsi trys baltarusiški traktoriai. Vyras jais patenkintas. Tačiau traktoriai genda, juos reikia remontuoti, o detalių pasirinkimas vis mažesnis. Dėl ES sankcijų beveik neįmanoma gauti detalių iš gamyklos Baltarusijoje, praneša LNK.
„Pavieniams ūkininkams tai bus labai rimtas iššūkis. Jų technika, deja, bus priversta stovėti patvoryje ir ūkininkui teks ieškoti paslaugų iš kaimynų, kurie turi tvarkingą techniką“, – pažymėjo Lietuvos ūkininkų sąjungos primininkas Raimundas Juknevičius.
Žemės ūkio ministerija ramina, esą negalima įvežti pagamintų traktorių, detalių jiems – be problemų.
„Detalėms ir susijusiems padargams sankcijų tikrai nėra, jie gali būti vežami ir prekiaujama Lietuvoje“, – sakė žemės ūkio ministro patarėjas Daivaras Rybakovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau Finansinių nusikaltinų tyrimų tarnyba ir Muitinės departamentas kalba kitaip – su traktorius gaminančia įmone ES verslui dėl sankcijų reikalų turėti draudžiama.
„Mes galime paimti teorinį modelį ir paklausti savęs: o kaip būtų, jeigu ta detalė būtų parduodama kito ūkio subjekto. Tuomet reikėtų imti konkrečią detalę ir tikrinti pagal prekės nomenklatūros kodą, ar ji patenka į sankcionuojamų sąrašą“, – akcentavo Muitinės departamento atstovė Lina Laurinaitytė.
Traktorių detales galima įsivežti ne visas.
„Pagal Europos Komisijos reglamentą, dalis detalių pagal prekių nomenklatūros kodą patenka į sankcionuojamų sąrašą, o dalis – ne“, – situaciją komentavo L. Laurinaitytė.
Be to, pasak verslininkų, Lietuvoje veikiantys bankai su Baltarusija nebedirba, todėl ką nors iš ten atsivežti nepavyktų net ir labai norint.
Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje.
„Pasistengėme atsivežti kuo daugiau prekių, žinodami, kad užsidarys. Likučių turime kuriam laikui, bet visą tiekimą mes perorientuojame į kitas šalis“, – kaip sukasi iš padėties, pasakojo „Lytagros“ komercijos direktorius Vaidotas Povilaitis.
Ūkininkai kiniškų dalių pirkti nenori. Teigia, kad nors jos pigios, bet iš jų jokios naudos.
Tam tikras baltarusiškų traktorių dalis, be Kinijos, dar gamina ir keli Ukrainoje veikiantys fabrikai. Tačiau jas importuojanti įmonė nėra tikra, ar galės Lietuvą detalėmis aprūpinti artimiausiu metu.
„Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje“, – sakė V. Povilaitis.
Vienai baltarusiškais traktoriais prekiavusiai įmonei dėl ES sankcijų tenka nutraukti veiklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Per piką Pilies žiede – dar didesnis chaosas: pakeistos eismo tvarkos dalis vairuotojų nepastebi10
Penktadienį Pilies žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, nubraižyta ištisinių linijų, tačiau dalis vairuotojų važiuoja kaip seniau, sukeldami chaosą. Daugiau automobilių rikiuojasi ir Šv. Gertrūdos gatvėje, mat tik iš &...
-
Balandį Lietuvos naudotų lengvųjų automobilių rinka išaugo daugiau nei 10 proc.
Balandį naudotų lengvųjų automobilių įregistruota 10,2 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Sarkazmas keliuose: kiek reikia skubančių vairuotojų sankryžai užblokuoti?12
Spūstys jau tapo kasdienybe. Sąmoningumas padeda visiems sveikiems ir greičiau grįžti namo. Tačiau taisyklių paiso ne visi. ...
-
Pilies žiede pakeista eismo tvarka: vairuotojai masiškai kerta naujas ištisines linijas48
Jonavos gatvės žiedinėje sankryžoje pakeista eismo tvarka, tad atvažiuojant nuo Kauno pilies įvažiuoti į žiedinę sankryžą nepavyks, čia naujai nubraižyta ištisinė juosta. Patekti į šią žiedinę sankryžą iš Senamiesčio ...
-
„Vairuokite kaip moterys“: neigia ilgus metus gyvavusį mitą, kad vyrai vairuoja geriau1
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje ske...
-
Apie elektrinių paspirtukų vairuotojus: sunku komentuoti, kas vyksta žmogaus galvoje1
Automobilių srautai tuneliuose dažnai būna didžiuliai, greitis – taip pat. Kaip tokiame sraute atsidūrė paspirtukininkas – žino tik jis vienas. Bet jis griuvo, dėl to susidūrė trys automobiliai, sulėkė tarnybų pajėgos. Paspirtuk...
-
Sumokėti už neapmokėtą parkavimą gavus „geltonąjį lapelį“ reikės kitaip: ką svarbu žinoti?
Kiekvieną mėnesį Vilniuje už neapmokėtą automobilių parkavimą išrašoma apie 13–14 tūkst. vadinamųjų geltonųjų lapelių. Šis skaičius jau kurį laiką nesikeičia. Nuo gegužės 15 d. sumokėti už neapmokėtą parkavim...
-
Apie Lietuvos meistrus: po remonto net oficialūs atstovai nemato, kad automobilis buvo „daužtas“13
Kaip galima apsaugoti save ir netyčia nenusipirkti automobilio, kuris atrodo idealios būklės, bet patekus į eismo įvykį paaiškėja, kad automobilis yra praktiškai dalimis subyrėjęs, LNK reportaže pasakojo „Carvertical“ atstov...
-
Ženklai draudžia net stabtelėti, bet gatvelė tapusi stovėjimo aikštele33
Į redakciją kreipėsi Kauno senamiesčio gyventojai, neapsikentę ženklų nepaisančių ir automobilius parkuojančių, kur jiems patogiau, vairuotojų. ...
-
Svarbu vairuotojams: tikslinama informacija dėl eismo pakeitimų ties IX fortu11
„Via Lietuva“ informuoja, kad Kaune, kelyje ties IX fortu, atliekami eismo organizavimo pakeitimai. Kadangi šioje vietoje siekiama padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, joje bus įrengtas naujas kelio...