Įpusėjus rudeniui ir pasirodžius pirmosioms šalnoms vairuotojai naktimis ir rytais jau turi nuvalyti apšalusius langus, pašildyti automobilio saloną. Kiemuose jau girdimos pirmosios automobilių „simfonijos“, keliančios klausimą, ar ne laikas įsigyti naują akumuliatorių. Pasak automobilių žinovų, jei vairuotojai nori važiuoti saugiai ir tvarkingai – laikas paruošti automobilį šaltajam metų laikui.
„Dyzeliniams automobiliams būtinai reikia patikrinti pakaitinimo žvakes, akumuliatorių. Vertėtų pasikeisti ir kuro filtrą, nes būtent tai yra dažniausios problemos, kodėl kartais neįmanoma užvesti automobilio. Benzininiams varikliams priežiūros reikia mažiau“, – lygina V. Kudarauskas.
Automobilių žinovo teigimu, prieš šaltąjį sezoną nereikėtų pamiršti ir tokių elementarių darbų kaip langų plovimo skysčio pakeitimas iš vasarinio į žieminį – net ir rudenį rytai jau būna šalti, todėl, negalėdami nuvalyti langų, vairuotojai susiduria su matomumo problemomis. Vertėtų pasitikrinti ir stiklų valytuvų būklę – ar šie dar nenusidėvėję.
Vertėtų apžiūrėti ir šviesos prietaisus – saulė kyla vėlai, o leidžiasi anksti ir būtent tuo metu gatvėse būna daugiausia automobilių. Prieblandoje ar tamsoje tvarkingai veikiančios automobilių šviesos padės vieniems kitus kelyje pastebėti geriau.
„Padangos – vienas iš dalykų, su kuriuo delsti nederėtų. Nelaukite pirmojo sniego. Vasarinės padangos praranda savo darbines savybes esant žemesnei temperatūrai nei 7 laipsniai. Jei šlapia, sukibimas prastėja, o stabdymo kelias – gerokai pailgėja. Žieminės padangos tokiomis sąlygomis veikia kur kas geriau. Nemažai vairuotojų visus metus važinėja su žieminėmis padangomis, todėl jiems patarčiau patikrinti, ar likęs protektoriaus gylis dar tinkamas naudoti“, – pataria ekspertas.
Kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama važinėti su vasarinėmis padangomis.
Anot žurnalisto, renkantis padangas geriau įsigyti naujas, bet pigesnes, nei naudotas, bet geresnio gamintojo. Naudotos padangos riedėjo su kitu automobiliu ir dėvėjosi pagal to automobilio ratų geometriją – uždėtos ant kito automobilio jos gali dirbti ne taip, kaip priklauso. „Nors protektoriaus gylis dar gali būti geras, kitas automobilis buvo su kitokia ratų geometrija, o tai tikrai neleidžia išnaudoti viso padangų potencialo. Naujos padangos prisitaikys prie jūsų automobilio ir dėvėsis pagal jį“, – LRT.lt skaitytojams pataria V. Kudarauskas.
Kelininkai jau pradėjo žiemos sezoną
Per pirmąsias šaltas spalio naktis ant Vilniaus Liubarto, Žvėryno, Geležinio vilko, Karaliaus Mindaugo, Valakampių, Žirmūnų, Žaliojo ir Šilo tiltų išbarstyta daugiau nei 2 tonos šlapių druskų, neleidžiančių susidaryti ledo sluoksniui, teigia savivaldybės kontroliuojamos įmonės UAB „Grinda“ atstovai.
Žiemos darbams yra paruošti 39 šlapios druskos barstytuvai, 12 smėlio-druskos mišinio barstytuvų, 2 mini barstytuvai ir kita technika. Trijuose įmonės sandėliuose sukaupta daugiau nei 10 tūkst. tonų druskos (tiek telpa į 180 traukinio vagonų), žiemos pradžiai paruošta beveik 18 tūkst. kub. m smėlio-druskos mišinio.
Įmonės pranešime spaudai teigiama, jog druskų barstytuvai jau budi mieste, mat ledas ant tiltų ir viadukų formuojasi termometro stulpeliui nukritus vos viena padala žemiau nulio. Vairuotojai, nesuskubę pasikeisti vasarinių padangų, tokiose vietose neretai patenka į avarines situacijas.
Kelių priežiūros specialistai atnaujino gatvių valymo maršrutus. Pradėjus eksploatuoti naujas kelio atkarpas, daugiau dėmesio bus skiriama aplinkkeliams, taip pat didžiausio eismo intensyvumo gatvėms – Ukmergės, Geležinio vilko, Oslo gatvėms ir Savanorių bei Pilaitės prospektams.
Naujausi komentarai