- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Verdant diskusijoms dėl vairuotojų įspėjimo apie vadinamuosius trikojus, Seimo nariai Andrius Mazuronis ir Kazys Starkevičius kreipėsi į susisiekimo bei vidaus reikalų ministrus Jaroslavą Narkevičių ir Ritą Tamašunienę. Jie ragina papildyti Kelių eismo taisykles nuostatomis, kurios įpareigotų Kelių policiją informuoti eismo dalyvius apie tai, kad kažkurioje vietoje vyksta greičio stebėjimas mobiliaisiais prietaisais.
„Pagrindinis greičio stebėjimo tikslas yra ne baudų surinkimas, o tai, kad atitinkamuose kelio ruožuose būtų užtikrintas saugus eismas, tokiu būdu siekiant sumažinti avaringumą keliuose bei sužalotų asmenų skaičių keliuose. Todėl mobilių greičio matuoklių ženklinimas keliuose yra tiesiog būtinas. Šiuo metu, kai nėra tokių ženklinimų, kaip tik didėja avaringų situacijų skaičius, nes vairuotojai, pamatę mobilius matuoklius, skubiai stabdo ar keičia važiavimo kryptį, kas didina avaringumą ir prieštarauja pagrindinei tokių prietaisų naudojimo paskirčiai – saugus eismas“, – Eltai sakė Seimo narys Andrius Mazuronis.
Seimo narys, buvęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius mano, kad šiuo klausimu turėtų labai aiškiai pasisakyti teisininkai.
„Kai buvau susisiekimo ministru ir buvo skelbiamas „Stop – karui keliuose“, mes norėjome, kad prieš stacionarius greičio matavimo prietaisus nebūtų montuojami perspėjamieji kelio ženklai. Tada mums teisininkai išaiškino, kad tokie įspėjamieji ženklai turi būti pastatyti artėjant prie greičio matavimo prietaisų. Buvo argumentuota tuo, kad, jeigu vairuotojai bus nubausti ir kreipsis į teismą, jie greičiausiai teismą laimėtų. Aš linkęs pritarti, kad ir prieš tuos kilnojamus greičio matavimo prietaisus būtų įspėjamieji ženklai, bet į tą klausimą turėtų labai aiškiai atsakyti teisininkai. Teisininkų išvados yra būtinos“, – Eltai sakė A. Butkevičius.
Seimo vicepirmininkė Irena Šiaulienė mano, kad yra svarstytinas siūlymas kelio ženklais įspėti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus.
„Manau, kad toks siūlymas yra svarstytinas dalykas. Įspėti ar neįspėti – tai yra diskusijų objektas“, – sakė I. Šiaulienė.
Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos (NSGK) pirmininkas „valstietis“ Dainius Gaižauskas įregistravo Administracinių nusižengimo kodekso pataisą, kurioje siūloma kelio ženklais informuoti vairuotojus apie automatinę greičio kontrolės sistemą – vadinamuosius trikojus, primena ELTA.
Siūloma nustatyti, kad administracinių nusižengimų, susijusių su transportu ir kelių ūkiu, įrodymai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis nedalyvaujant pareigūnui galėtų būti renkami tik esant Kelių eismo taisyklėse numatytam informaciniam ženklui „Automatinė eismo kontrolė“.
Šiuo metu pagal Kelių eismo taisykles informacinis kelio ženklas „Automatinė eismo kontrolė“ yra privalomas tik kelio ruožams, kuriuose yra įrengti (stacionarūs) nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas22
Penktadienį Palangoje atidarytas didžiausias Vakarų Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parkas. ...
-
Ką būtina žinoti visiems vairuotojams: labai svarbu, kurioje vietoje padaryta žala
Vasara yra stichijų metas, kai vyksta įvairios audros: liūtys, kruša, lūžta medžių šakos ir nukenčia automobiliai. ...
-
Klaipėdos senamiestyje – įspūdingas istorinių automobilių šou2
Klaipėdos senamiestyje šiandieną šurmuliuoja automobilių mėgėjai. Istorinių automobilių muziejaus „Memel Automuseum“ atidarymo proga senamiestyje vyksta senovinių automobilių paradas. ...
-
Baikerių paradas: Kaunas prisipildė motociklų gausmo52
Šeštadienį Rotušės aikštė, o paskui ir visas miestas trumpam prisipildė motociklų gausmo. ...
-
Avarijos riziką lemia ir variklio tūris2
Neseniai vairuotojo pažymėjimą įgijusiems vairuotojams dažnai patariama rinktis automobilį su silpnesniu varikliu, nes jį bus lengviau vairuoti. Vis dėlto galingesni automobiliai yra daug lengviau valdomi ir pasižymi geresne stabdžių sistema. ...
-
Įmonių parkas: nuo kuklių „Dacia“ iki „Ferrari“
Nepaisant pastaraisiais metais griaudėjusių skandalų dėl išlaidavimo, Lietuvos bendrovės vis dar nevengia pirkti prabangių automobilių. Jų garažuose stovi brangiausi „Porsche“ modeliai ar netgi prašmatnieji „Ferrari&ldq...
-
Keleivių vežėjai stengiasi, bet rūpesčių vis dar per akis
Pastaruoju metu šalies keleivių vežėjai įsigijo per 40 tolimojo susisiekimo autobusų, pritaikytų žmonėms su individualiais poreikiais. Tačiau infrastruktūros pokyčiai – ne visada vežėjų kompetencija. ...
-
Prie vairo – geriau basomis nei su šlepetėmis3
Eismo nelaimės įvyksta dėl prastų oro sąlygų, prie vairo sėdinčio asmens neatidumo, o kartais ir dėl transporto priemonės techninio gedimo. Tačiau incidento priežastimi gali tapti ir netinkamai pasirinkta vairuotojo avalynė. ...
-
Sakai, vabzdžiai ir paukščiai: ne visi žino, kokią didelę žalą jie daro automobiliui5
Įvairūs nešvarumai, o ypač musės gali pridaryti žalos automobiliais šiltuoju metų laiku. Apie galimą žalą LNK reportaže pasakojo specialistas Vytautas Danius. ...
-
Ypatingos lenktynės: lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buv...