Pristatytas pigiausias pasaulyje automobilis „Tata Nano
Praėjusią savaitę „Auto Expo 2008“ parodoje, vykusioje Naujajame Delyje (Indija), šios šalies automobilių gamintojas „Tata“ pristatė pigiausią pasaulyje automobilį „Nano“. Šiemet pradedamas gaminti keturratis kainuos tik 2500 JAV dolerių (apie 5900 litų). Panašiai tiek atsieina viena „Lexus“ komplektacijos dalis – DVD grotuvas. O pasižvalgę po buitinės technikos parduotuves už 6 tūkst. litų nusipirktume neblogą televizorių.
Vieni liko sužavėti šia naujiena, kiti tik smagiai juokiasi iš 33 arklio galių variklio varomo „vabalo“. Tačiau kompanijos vadovas Ratanas Tata šio savo „kūdikio“ atsiradimą prilygino žmogaus išsilaipinimui Mėnulyje.
„Mačiau, kaip šeimos važiuoja ant dviejų ratų: tėvas vairuoja motorolerį, vaikas stovi priešais, žmona sėdi už vyro ir ant rankų laiko kūdikį. Tai mane privertė susimąstyti, ką galima pakeisti, kad šeimos keliautų saugiai, patogiai ir bet kokiu oru. O svarbiausia – kad tai būtų įperkama“, – „Nano“ atsiradimo istoriją pasakojo verslininkas.
Jokių stebuklų
Viena greičiausiai augančių pasaulio automobilių rinkų vadinamoje Indijoje yra 1,1 mlrd. gyventojų, ir pagal šį rodiklį ją lenkia tik Kinija. Apie 70 proc. žmonių įsikūrę kaimuose ir dirba žemės ūkyje, tačiau pastaraisiais dešimtmečiais šalyje ėmė sparčiai augti urbanistiniai centrai. Prie to žada prisidėti ir „Tata Nano“, pakrikštytas „žmonių automobiliu“. „Tikiuosi, kad ši mašina pakeis Indijos žmonių susisiekimo įpročius. Turime daugiau nei milijardą gyventojų, ir dauguma jų neturi galimybės keliauti. „Tata Nano“ daugeliui šeimų atvers naujas galimybes“, – įsitikinęs R.Tata.
Patogumas, saugumas, pravažumas bet kokiomis oro sąlygomis, ekonomiškos kuro sąnaudos, maža aplinkos tarša. Taip optimistiškai pristatoma ši kuklių gabaritų pusę tonos sverianti transporto priemonė. Jos ilgis – 3,1, plotis – 1,5, aukštis – 1,6 metro. Automobilio gale įmontuotas dviejų cilindrų 0,6 litro benzininis variklis, kurio degalų sąnaudos 100 kilometrų bus apie 5 litrai.
Laukiate ko nors įdomesnio už keturių durų, keturių laipsnių pavarų dėžės automobilį su vairu, stogu ir atsarginiu ratu? „Tata“ gali pasiūlyti šiek tiek patobulintą versiją su rūko žibintais, oro kondicionieriumi, elektriniu langų valdymu ir centriniu užraktu.
Keis stereotipus
„Tata Motors“ yra didžiausia Indijos automobilių gamintoja, kurios pelnas 2006 m. siekė 7,2 mlrd. JAV dolerių. Indai bičiuliaujasi su „Fiat“ gamintojais Italijoje, yra jų atstovai šalyje, o ateityje ketina bendradarbiauti naujuose projektuose.
„Žmonių automobilį“ penkerius metus kūrė 500 specialistų komanda, atliko daugybę tyrimų visame pasaulyje. Tačiau griežtai nuspręsta kurti ir gaminti būtent Indijoje. Tai tarsi atsakas skeptikams, besišaipantiems, kad vienintelė transporto priemonė, kurią įstengia pagaminti indai – tai dramblių traukiami vežimai.
Iš koncepcinio modelio virtęs serijiniu „Nano“ tikisi sulaukti ne tik Indijos gyventojų dėmesio.
Šios šalies gamintojai įsitikinę, kad jų produktas bus rimtas konkurentas visame pasaulyje.
Pirmiausia mini automobilis bus parduodamas savo gimtinėje, kur kasmet planuojama nuo konvejerio paleisti po 250 tūkst. egzempliorių. Manoma, kad „Nano“ pirkėjais taps tie, kurie ruošiasi įsigyti pirmą savo automobilį. Brangių transporto priemonių neįperkantys kitų pasaulio kampelių gyventojai gali ruoštis šviesesnei ateičiai: per ketverius metus „Nano“ rinka prasiplės į Lotynų Ameriką, Pietryčių Aziją ir Afriką.
„Nano“ bus perpus pigesnis negu iki šiol buvę rekordininkai – Indijos gamintojų „Maruti 800“ ir Kinijos „QQ3Y Cherry“ kainuoja apie 5 tūkst. JAV dolerių.
Tiesa, prieš „Nano“ pristatymą konkurentų kompanija „Bajaj“ pasiūlė kitą 35 AG mažylį „Lite“. Kol kas tai koncepcinis kūrinys, į kelius jis turėtų išriedėti kitąmet ir kainuoti 3 tūkst. JAV dolerių (apie 7 tūkst. litų). Šio gamintojai tvirtina nesivaikantys pigumo rekordų ir daugiau dėmesio skiriantys ekonomijai bei ekologijai.
Teršia mažiau už kitus
Šie itin pigūs automobiliai į neviltį varo aplinkosaugininkus.
R.Tata įsitikinęs, kad jo kompanijos kūrinys nesukels gamtos katastrofos Indijoje. Jis sako, kad pirmiausia reikia sumažinti motorinių dviračių ir motorolerių, jų šiemet bus parduota apie 8 mln. „Tatos“ atstovai tvirtina, kad indiškas automobilis atitinka „Euro 4“ ekologinius standartus ir jų keturračiai motorai aplinką teršia mažiau negu dviratės transporto priemonės.
„Jei „Nano“ šalyje sukels chaosą, už tai būsiu atsakingas aš. Vis dėlto manau, kad tam yra ir daugiau priežasčių. Klausimas toks: kiek pritrauksime naujų klientų ir kiek atsiras tokių, kurie nulips nuo motorolerių ir persės į šį pigų automobilį. Dabar negalime tiksliai į tai atsakyti, bet privalome daryti tai, ko reikia visuomenei. Argi galime jiems uždrausti turėti nuosavą transportą?“ – retoriškai klausė verslininkas.
Naujausi komentarai