Menki skirtumai
Anksčiau, artėjant paskutiniajam raliui Druskininkų ir Lazdijų apylinkėse, būdavo beveik aišku, kuris sportininkas gali pretenduoti į čempiono karūną. Šįsyk aiškumo nėra.
Pirmoje LARČ įskaitoje, kurioje sportininkai važiuoja galingiausiais automobiliais, į ralio nugalėtojų ir sezono čempionų taurę pretenduoja net keturi ekipažai: Vaidotas ir Žygimantas Žalos, Martynas Samsonas ir Mindaugas Varža, Giedrius Notkus ir Dalius Strižanas bei latviai Janis Vorobjovas ir Andris Malniekas.
Pirmoje rikiuotės vietoje esantį V. Žalą nuo ketvirtoje esančio J.Vorobjovo skiria vos 16 taškų. Dar didesnė intriga antroje ir trečioje čempionato įskaitose. Antroje kol kas pirmauja puikų važiavimą šį sezoną demonstruojantis Gintautas Šlepikas ir Audrius Pivoras, tačiau jiems ant kulnų lipa ekipažas iš Rusijos Aleksandras Gorelovas ir Igoris Skuridinas. Atsikvėpti neleis ir Karolis Šiugždinis su Stasiu Taraile, nors jie nuo klasėje pirmaujančio ekipažo ir atsilieka 39 taškais.
Situacija įtempta ir trečioje LARČ įskaitoje, kurioje sportininkai varžosi priekiniais ratais varomais automobiliais, pirmauja Jonas Pipiras ir Ričardas Baubinas, tačiau nuo jų vos 5 taškais atsilieka latviai Danila Belokonas ir Tomas Freibergas.
Intrigos yra ir galiniais ratais varomų automobilių įskaitoje. Nors čia užtikrintai pirmauja Egidijaus Valeišos ir Povilo Reiso ekipažas, gali užvirti rimta kova dėl to, kurie sportininkai atsidurs antroje vietoje, nes skirtumas tarp Sauliaus Trapuilos ir Karolio Raišio – vos 15 taškų. Dar daugiau intrigos mažiausiai modifikuotais automobiliais važiuojančių sportininkų klasėje. 104 taškus turi sukaupęs Tomas Mickus ir Vytis Pauliukonis, tačiau nuo jų vos dviem taškais atsilieka Virginijus Daudžvardis su Dainiumi Sviderskiu.
Kova finaliniame LARČ etape svarbi ir tuo, kad visi taškai yra dauginami iš didesnio koeficiento. Taigi šis etapas svarbus ir tiems, kurie nori pagerinti savo pozicijas čempionato lentelėje, ir tiems, kurie sezono geriausiasiais nori vadintis be jokių abejonių.
Nemažai pakeitimų
Pasak LARČ finalinio etapo Druskininkuose ir Lazdijuose organizatoriaus Jono Balčiūno, šiemet ralis bus visiškai kitoks nei per pastaruosius penkerius metus. Pirmiausia dėl to, kad sportininkai varžysis vieną dieną, o naktiniai ruožai, kuriuos anksčiau sportininkams tekdavo įveikti penktadienį, šiemet lauks šeštadienio vakarą ir būtent juose paaiškės, kurie sportininkai galės džiaugtis sezono greičiausiųjų vardais.
"Tokius pasikeitimus lėmė daug faktorių – patys sportininkai paprašė, kad paskutinysis čempionato etapas būtų mažiau varginantis, o gamtos išdaigos birželį Pietų Lietuvoje mus privertė rimtai pasukti galvas, kokias naujas trasas dalyviams paruošti", – "Kauno dienai" sakė J. Balčiūnas.
Jis neslėpė, kad šiemet itin pasiges legendiniu tapusio naktinio greičio ruožo prie Grūto parko. "Miškininkai keliukus, kuriuose anksčiau lėkdavo sportiniai automobiliai, išlygino taip, kad ten dabar savotiška miško autostrada, tad sportininkams ten nebūtų nieko įdomaus", – pasakojo pašnekovas.
Vienur patyrus praradimų, kitur galima rasti aukso kalnų. J. Balčiūnas džiaugiasi, kad pavyko suformuoti naują greičio ruožą – jis itin patiks žiūrovams.
"Man, kaip senam ralio vilkui, smagu, kad suformavome itin žiūrovams mielą greičio ruožą – vienoje vietoje stovėdami jie galės matyti, kaip artėdamas ralio automobilis įveikia ne vieną trampliną. Įspūdžiai turėtų būti nepakartojami", – pasakojo J. Balčiūnas.
Neleis atsikvėpti
LARČ besivaržantys sportininkai, kaip niekada anksčiau, šiemet itin atsakingai ruošiasi lenktynėms. Dukart šiame ralyje nugalėjęs V. Žala nesiėmė prognozuoti, kas gali nugalėti Dzūkijoje. "Sezonas buvo kupinas netikėtumų, o konkurencija LARČ labai išaugo. Itin aukštą tempą šiemet demonstruoja M.Samsonas, tačiau jiems pagalius į ratus vis kiša techniniai gedimai, todėl ne visada jie nugalėdavo. Nepaisant to, vidutinis greitis yra svarbus elementas siekiant galutinio rezultato, tačiau Druskininkuose prireiks ne tik greičio, bet ir stabilumo bei sėkmės", – neslėpė V. Žala.
Pasak jo, net ir visame ralyje pirmavęs ekipažas gali prarasti aukštas pozicijas, jeigu suklys naktiniame greičio ruože. V. Žalai pritarė ir G. Šlepikas. Jo tvirtinimu, sportininkai, susikrovę nemenką persvarą, gali ją lengvai iššvaistyti naktį. G. Šlepikas teigė, kad būtent toks ralis ir turi būti. "Profesionalūs sportininkai turi būti pasiruošę važiuoti bet kokiomis sąlygomis: naktį, per rūką ar dulkes. Tik važiuodamas sudėtingomis sąlygomis sportininkas gali pademonstruoti savo profesionalumą", – "Kauno dienai" sakė G. Šlepikas. Naktį, pašnekovo tvirtinimu, kelias atrodo visiškai kitaip – ta pati kelio atkarpa gali atrodyti labiau vingiuota, išryškėja kiekvienas kelio nelygumas ar net menkiausias tramplinas, todėl sudarant trasos stenogramą reikia pasižymėti net mažiausias smulkmenas, o šturmanas turi itin daug darbo.
"Nors dabar esu savo klasės lyderis, tačiau žinau, kad reikės atremti konkurentų atakas – A.Gorelovas neleis atsipalaiduoti iki pat finišo. Manau, kad gerą važiavimą pademonstruos ir Linas Vaškys", – apie nelengvą čempionato finalą mintimis dalijosi G.Šlepikas.
Reikės sėkmės
Kovingai nusiteikęs ir antrą vietą penktoje LARČ įskaitoje kol kas užimantis V. Daudžvardis. "Pirmos vietos, kurią pavyko iškovoti praėjusiais metais, tikrai lengvai nepaleisiu, juolab kad skirtumas tarp manęs ir T. Mickaus visiškai minimalus. Esu nusiteikęs kovingai, svarbu, kad technika nesugestų", – kalbėjo V. Daudžvardis. Lenktynininkas neslėpė, kad pasikeitusi didžioji dalis ralio greičio ruožų parodys, kurie sportininkai važiuoja meistriškiau, kurie geriau susirašys ralio stenogramas, o ne kurie geriau atsimena trasas. G. Šlepikas atkreipė dėmesį, kad Druskininkuose vyksiančio LARČ finalo trasos ypatingos dėl savo dangos. "Jos yra gana minkštos ir smėlėtos, todėl pravažiavus pirmiesiems automobiliams lieka gilios provėžos, atsiveria medžių šaknys kelyje, iš po smėlio išnyra akmenys, kurie bet kada gali pramušti ratą ar kitaip apgadinti automobilį, todėl atsargumą šiame ralyje galima pamiršti tik po finišo išjungus variklį", – mintimis dalijosi G. Šlepikas.
Šį sezoną itin patobulėjęs ir į galingiausią LARČ įskaitą perėjęs Deividas Jocius pritarė G. Šlepikui. Jo teigimu, priešpaskutinis čempionato etapas Elektrėnuose parodė, kad nugalėtoju gali tapti bet kuris iš pirmojo penketuko. "Manau, kad Druskininkuose laukia įtempta kova, nes ant aukščiausiojo apdovanojimų laiptelio nori užlipti ne vienas ekipažas", – reziumavo D.Jocius. Sportininkas paskutiniam etapui gerina ir automobilį – bus sumontuotas naujas amortizatorių komplektas, kai kurios kėbulo detalės bus pakeistos lengvesnėmis ir taps panašesnės į konkurentų. Lenktynininkas atkreipė dėmesį, kad lygesnė kova paskutiniame etape bus ir dėl atsiradusių naujų greičio ruožų. "Skrieti naujomis trasomis lenktynininkams visada smagiau, nes visų galimybės suvienodėja", – tikino D.Jocius. Tiesa, sportininkas pernai pirmą kartą važiavo "Rally Classic" Druskininkuose ir demonstravo puikų rezultatą – savo įskaitoje užėmė pirmą vietą, o bendroje įskaitoje liko trečias.
Tempo nemažins
Antroje vietoje galingiausiais automobiliais važiuojančių sportininkų klasėje esančio M.Samsono šturmanas M.Varža teigė, kad paskutiniame LARČ etape yra pasiryžę nemažinti tempo ir pasikliauti sėkme. "Šiemet mums jos kartais pritrūkdavo. Ypač buvo liūdna Elektrėnų ralyje, kuriame jau pirmame greičio ruože patyrėme avariją, tačiau nesame nusiminę ar nusiteikę važiuoti lėčiau. Darysime viską, kad šį ralį laimėtume", – likus kelioms dienoms iki starto Druskininkuose kalbėjo M.Varža.
Paklaustas, ar po visos dienos greičio ruožų naktiniuose stengsis važiuoti atsargiau, M. Varža tvirtino, kad tokia taktika ekipažui svetima. "Mes nebijome sudėtingų sąlygų – slidu ar naktis. Svarbu, kad važiavimo sąlygos būtų visiems vienodos. Naktį nesirengiame važiuoti atsargiau", – sakė lenktynininkas. Pasak jo, vienintelis dalykas, kuriam ekipažas skirs daugiau dėmesio – stenograma. "Atsižvelgiame į tai, kad važiuosime tamsoje, tad daugiau dėmesio skiriame detalėms, pasižymime daugiau papildomos informacijos", – apie pasiruošimą naktiniams greičio ruožams pasakojo vienas iš šio sezono lyderių ekipažo narių.
Kalbėdamas apie pasibaigiantį sezoną M. Varža vylėsi, jog visi pagaliau patikės, kad jo ir M. Samsono ekipažo sėkmė – ne kažkuo ypatingas automobilis, bet geras ir darnus vairuotojo, šturmano ir komandos darbas. "Su Martynu mes pažįstami daugiau kaip aštuoniolika metų, degame didele aistra raliui ir abu mėgstame konstruoti, todėl visada sukuriame ką nors netradicinio, kas patinka mums patiems ir žiūrovams", – apie šiemet ralio trasose žiūrovų labai laukiamą pačių sukonstruotą "BMW M3X" kalbėjo sportininkas. M. Varža atviravo, kad sėsdamas į lenktyninį automobilį vis dar jaučia nerimą. "Bijau ne dėl to, kad nepasitikėčiau Martynu. Važiuodamas su juo jaučiuosi ramiau nei pats vairuodamas, tačiau vis dar bijau suklysti skaitydamas trasos stenogramą, nes važiuojant tokiais greičiais, kokiais trasomis skriejame mes, net menkiausia klaida gali brangiai kainuoti", – pokalbį baigė M. Varža.
Naujausi komentarai