Spalio pradžioje Lietuvoje pradedama prekiauti dyzeline "Subaru Foresterio" versija. 2 l darbinio tūrio "Boxer Diesel" varikliu varomas "Sport Utility Vehicles" (SUV) klasės visureigis yra tarp ekologiškiausių savo klasės keturračių.
Mažas degalų apetitas
Lietuvoje trečios kartos automobilis "Subaru Forester" pasirodė balandžio pabaigoje – tuomet mūsų šalyje vyko pirmasis tarptautinis šio modelio pristatymas. Pirma automobilio versija pasirodė dar 1997 m. ir greitai rado savo gerbėjų ratą. Antros kartos "Forester" pasirodė po penkerių metų – 2002-iais ir tapo populiarus vidutinės klasės visureigių segmente.
Išvertus iš anglų kalbos "Foresterio" pavadinimas lietuviškai skambėtų "miškininkas". Japonijos automobilių gamintojas "Subaru", kurdamas "Forester" dyzelinu varomą "Boxer Diesel" visureigį, atsižvelgė ne tik į gamtosaugininkų reikalavimus, bet ir į šiuo metu didžiausią vairuotojų galvos skausmą – brangius degalus.
2 l darbinio tūrio "miškininkas", pagal gamintojų technines charakteristikas, 100 km nuvažiuoja su 6,3 l dyzelino. Kelių valandų automobilio bandymai Vilniaus apylinkėse parodė, kad važiuojant normaliu režimu, per daug nesiplėšant, kuro ekonomiją galima padidinti ir dar labiau. Automobilis atitinka "Euro-4" standartą ir į aplinką išskiria 167 g/km CO2 dujų.
Pirkėjai Lietuvoje galės rinktis ir galingesnį, 2,5 l 230 AG išvystančiu turbininiu benzininiu varikliu varomą "Foresterį". Šis modelis gali pasigirti geromis dinaminėmis savybėmis – iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,1 sekundės, tačiau skirtingai nei 2 l jo dyzelinis brolis – ne toks ekonomiškas ir ekologiškas. Visureigis su 2,5 l varikliu bus parduodamas tik Baltijos šalyse. Vakarų rinkose šio modelio atsisakyta dėl pernelyg didelės taršos.
Pirmas "Boxer" variklis
Nuo šiol ir "Foresteryje" montuojamas įmonės "Subaru" inžinierių sukonstruotas pirmas pasaulyje "Boxer" tipo horizontalus opozicinis variklis. Dyzelinu varomas agregatas pristatytas prieš daugiau nei pusmetį ir toks motoras įmontuotas "Subaru" modeliuose "Legacy" bei "Outback", o metų pabaigoje toks likimas laukia ir "Imprezos".
Opozicinius benzininius variklius bendrovė "Subaru" gamina jau keturiasdešimt metų, tačiau skirtingai nuo šių tradicinių agregatų, kurių stūmokliai juda aukštyn ir žemyn, arba yra V formos, "Boxerio" dyzeliniame variklyje pritaikyti opozicinio variklio konstrukciniai principai – stūmoklis juda horizontaliai.
Dėl tokios konstrukcijos apsukos didėja skandžiai, sumažėja skleidžiama vibracija. Iki šiol šių pranašumų turėjo tik benzininiai varikliai, tačiau pirmą kartą jie galimi ir naujame dyzeliniame variklyje. Mažesnė inercija ir trintis, didelis sukimo momentas turėtų pakeisti net ir itin konservatyviai dyzelinių variklių atžvilgiu nusiteikusius vairuotojus.
Ne išimtis ir "Subaru Forester", kurio "Boxer Diesel" 2 l variklio maksimalus sukimo momentas – 350 Nm prie 1800–2400 apsukų per minutę. Automobilis turi 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę.
Palanki kainų politika
Nors šiemet Baltijos šalyse užfiksuotas 17 proc. naujų automobilių pardavimų nuosmukis, bendrovė "Subaru Nordic" gali pasigirti 14 proc. augimu. Lietuvoje naujo "Foresterio" modelio su "Boxer Diesel" varikliu sėkmę galima prognozuoti dėl palankios kainų politikos. Pigiausias "miškininkas" su 2 l dyzeliniu varikliu kainuos nuo 74,4 tūkst. litų.
Pažvelgus į mūsų šalyje parduodamų SUV visureigių kainų lentelę, tai – pigiausias šios klasės modelis. Artimiausią konkurentą – 1,9 l varikliu varomą "Suzuki Grand Vitarą" – kainuojantį 85 tūkst. litų, "Forester" lenkia net 10 tūkst. litų. O 2,5 l variklio benzininis "Subaru Forester" kainuos nuo 84,9 tūkst. litų.
Naujausi komentarai