Antradienį Europos Parlamentas patvirtino taisykles, kurios įpareigos gaminti ekologiškesnius autofurgonus. Leistinos naujų lengvųjų komercinių transporto priemonių anglies dvideginio (CO2) išlakos 2020 m. sumažės nuo šiuo metu galiojančios 203 g/km ribos iki 147 g/km. Šios taisyklės, jau suderintos su ES Taryba, taisyklės taip pat nustato patikimesnę išmetamo CO2 kiekio matavimo procedūrą.
147 g/km yra maksimalus CO2 išlakų vidurkis, kurio nuo 2020 m. negalės viršyti ES registruoti lengvųjų komercinių transporto priemonių gamintojai. Šis vidurkis bus skaičiuojamas įvertinus visus gaminamus modelius, todėl gamintojai turės į rinką tiekti pakankamai „švarių“ modelių ir taip atsverti labiau teršiančius. Naujosios taisyklės bus taikomos tiems gamintojams, kurie per metus pagamina daugiau nei 1000 transporto priemonių, kurių svoris be krovinio neviršija 2,61 t, o su kroviniu – 3,5 t.
Kartu 2018 m. nustos galiojusi „ypatingųjų kreditų“ sistema, kuri leidžia mažiau nei 50 g/km CO2 išmetančioms transporto priemonėms suteikti didesnį svorį apskaičiuojant CO2 išlakų vidurkį.
EP atkreipia dėmesį į šiuo metu veikiančias automobilių CO2 išlakų įvertinimo spragas, kurios gamintojams leidžia deklaruoti tokius suvartojamų degalų ir išmetamo CO2 kiekius, kurių praktiškai neįmanoma pasiekti kasdieninio vairavimo sąlygomis. Europarlamentarai siekia, kad dabartinė bandymo procedūra kuo greičiau būtų pakeista Jungtinėse Tautose derinama nauja pasauline lengvųjų automobilių bandymų procedūra. Europos Komisija įsipareigojo artimiausiu metu pradėti taikyti šią procedūrą.
Rezoliucijai pritarė 552 EP nariai, nepritarė 110, o susilaikė 12. Dėl naujųjų taisyklių jau sutarta su ES Taryba, todėl nebeliko kliūčių joms įsigalioti.
Naujausi komentarai