Bankrutavo per metus
Automobiliai – neatsiejamas kiekvieno į pasaulį išleidžiamo filmo ar serialo elementas. Tačiau kartais, vietoe to, kad būtų tik nereikšminga siužeto detalė, jie tampa pagrindiniais herojais.
Per kino industrijos gyvavimo 100-metį ekranuose pasirodė milijonai transporto priemonių, bet tik vienetai jų į istoriją įsirašė taip ryškiai, kad net tapo tų filmų simboliais. Portalas autoplius.lt pabandė pasižvalgyti į šį margą ratuotų aktorių būrį.
Neįprastai į viršų atsidarančios durys ir kėbulas, pagamintas iš nerūdijančio plieno, – ko gero, nė vienas automobilis nesisieja su skraidymu ir kelionėmis laiku taip, kaip „DeLorean DMC-12“. Pastarasis buvo naudojamas kaip laiko mašina garsiojoje trilogijoje „Atgal į ateitį“. Dėl šio filmo jis tapo vienu geriausiai atpažįstamų modelių kino istorijoje.
Tiesa, realybėje modelis nebuvo toks sėkmingas. Johnas DeLoreanas, anksčiau dirbęs automobilių pramonės gigantui „General Motors“, dar 8-ajame dešimtmetyje paskelbė apie planus kurti naują, visiškai kitokį automobilį. Tačiau atrodo, kad naujasis kūrinys buvo pernelyg kitoks – brangus ir techniškai nepatikimas. Tai didžiąja dalimi ir lėmė šio gamintojo nesėkmę. Vos pradėjus automobilio gamybą 1981-aisiais, kompanija „DeLorean Motor Company“ vos po metų paskelbė bankrotą, o jos įkūrėjas J. DeLoreanas buvo suimtas už narkotikų gabenimą.
Inovacijos: 1982 m. gamybos „Pontiac Trans Am“ filme jau tais laikais turėjo dirbtinį intelektą ir kalbėjimosi su D. Hasselhoffu funkciją. „Scanpix“ nuotr.
Pardavė už milijoną
Jeigu reikėtų išsirinkti patį svarbiausią „Dingti per 60 sekundžių“ filmo elementą, beveik nėra abejonių, kad dauguma pasakytų, jog tai 1967 metų gamybos „Ford Mustang Shelby GT500“. Nuostabaus grožio elegantiškas plėšrūnas su 5,7 l darbinio tūrio benzinine V8 formos širdimi. Šis galiūnas padėjo sukurti vieną garsiausių pabėgimo nuo teisėsaugos scenų kino industrijos istorijoje.
Nuo to momento „Eleonora“ tapo daugybės vairavimo asų svajone. Originalus „Shelby GT500“, kuris ir pasirodė žymiajame filme, 2013 m. buvo parduotas už 1 mln. JAV dolerių.
Panaši šlovė laukė ir vieno šiuolaikiškiausių kino automobilių – „Chevrolet Camaro“. Jis pasirodė keliuose „Transformerių“ franšizės filmuose. Įvairiose dalyse šmėkščiojo 1977 m. pagamintas „Camaro“, 1967-ųjų gamybos „Camaro SS“. Tačiau 2018 m. išleistoje „Bumblebee“ dalyje matomas „Chevrolet Camaro“ yra santykinai naujas – 2016 m. gamybos. Nenuostabu, kad dažnas automobiliams neabejingas lietuvis, išgirdęs žodžius „Transformeriai“ ar „Bumblebee“, dažniausiai vis tiek pagalvoja apie geltoną „Camaro“ su juodomis juostomis per vidurį.
Nuostabaus grožio elegantiškas galiūnas padėjo sukurti vieną garsiausių pabėgimo nuo teisėsaugos scenų kino industrijos istorijoje.
Pergyveno aktorius
Iš vaikystės daugeliui turbūt prisimenamas kalbantis automobilis KITT, kurį lietuviškai tiesiog vadindavome „Kitas“. Tai modifikuotas 1982 m. gamybos „Pontiac Trans Am“.
Serialas „Knight Rider“, arba sutrumpintai KITT, JAV televizijos ekranuose pasirodė 1982 m. ir išgyveno keturis sezonus. Mūsų šalies ekranuose jis pasirodė tik apie 2000-uosius, tačiau nuo pat pradžių pritraukė žiūrovų minias.
Serialo populiarumą kėlė ir tuomet jau pasaulinio garso aktoriumi tapęs Davidas Hasselhoffas, kuris vaidino KITT vairuotoją. Automobilis po serialo pasirodymo 9-ajame dešimtmetyje JAV tapo tikra popkultūros ikona.
Kitas susižavėjimą užkariavęs ratuotas aktorius – „Betmobilis“. Bėgant metams „Betmeno“ filmuose keitėsi daug dalykų – pagrindiniai aktoriai, įvairios scenos ir siužeto linijos. Tačiau vienas dalykas nesikeitė niekada – pagrindinė herojaus keliavimo į naktinius iškvietimus transporto priemonė. Šio šedevro formos bėgant metams stipriai keitėsi, tad sunku pasakyti iš kokių automobilių sulipdytas „Betmobilis“ matomas paskutinėse dalyse.
Pirmasis, ikoniškasis, „Betmeno“ automobilis buvo 1955 m. pagamintas „Lincoln Futura“. Šis modelis, ko gero, mažai kam girdėtas. Mat tai koncepcinis modelis, kurio serijinei gamybai žalia šviesa taip ir neužsidegė.
Kaina: 1965-ųjų „Aston Martin DB5“, kuriuo važinėjo agentas 007, vertinamas daugiau kaip 6 mln. eurų. „Scanpix“ nuotr.
Kiek likę – nežinia
Elegantiškiausias pasaulio agentas Džeimsas Bondas per 25 išleistas filmų dalis vairavo daug įvairių automobilių. Dažniausiai – britiškąjį „Aston Martin“, o bene daugiausia kartų matytas šio gamintojo modelis – DB5. Būtent šio modelio vaizdinys asocijuojasi su Agentu 007.
Pirmą kartą DB5 buvo parodytas 1964 m. išleistoje dalyje, pavadintoje „Auksapirštis“. Bėgant metams DB5 pasirodė dar ne viename Džeimso Bondo filme, įskaitant paskutinį, – „Mirtis palauks“, išleistą 2021 m.
Jei matėte nors vieną „A komanda“ serialo seriją, o galbūt ir filmą, tikrai atsiminsite, kaip atrodo tų linksmų vyrukų furgonas, kurį vairuoja pikčiurna Mr.T. Tai 1983 m. pagamintas „GMC Vandura“. Sidabrinės ir juodos spalvų kėbulas, juodi ratai ir raudona juosta ant kėbulo byloja, kad teisingumo vykdyti atvažiuoja ne standartiniai teisėtvarkos sargai. „GMC Vandura“ buvo gaminamas nuo 1964 iki 1996 m. Jis buvo toks ikoniškas, kad modelis bėgant metams beveik nepasikeitė. Per 32 gamybos metus buvo atlikti vos keli pakeitimai tik tam, kad automobilis atitiktų kintančius saugumo standartus.
„Ecto-1“ dar kitaip vadinamas „Cadillac Miller Meteor“. Tai ypač retas „Cadillac“ modelis, kurį išgarsino populiarioji filmų franšizė „Ghostbusters“. 1959 m. šių „Cadillac“ modelių buvo pagaminta vos 25 vienetai. Tik du iš 25 buvo panaudoti filmams. Vienas – pirmai „Vaiduoklių medžiotojų“ daliai, antras – antrajai. Kiek šių modelių likę šiandien ir kokia būtų vieno jų kaina, sunku nuspėti. Tačiau vien šio modelio kopija 2021 m. Las Vegase buvo parduota daugiau kaip už 220 tūkst. JAV dolerių.
Realybė: filme „Atgal į ateitį“ išgarsėjusio „DeLorean DMC-12“ automobilio masinė gamyba baigėsi bankrotu. „Scanpix“ nuotr.
Nuo Byno iki keistuolio
„Mini Cooper“ – Didžiosios Britanijos gamintojų klasika. „Mini“ taip ryškiai įsirašęs į automobilizmo istoriją, kad net amžiaus automobilio rinkimuose užėmė antrąją vietą po „Ford Model T“. Todėl nenuostabu, kad šis modelis pasirodydavo ir garsiuose filmuose – nuo Pono Byno kelionių ar keistuolio Ostino Powerso kovų su piktadariais iki įspūdingų pabėgimų nuo policijos. Vienas garsiausių tokių pabėgimų vyko su trijų skirtingų spalvų „Mini Cooper“ filme „Itališkas apiplėšimas“. „The Italian Job“ turi dvi versijas. Viena jų pasirodė 1969 m., kai pabėgimo scenoje dalyvavo senieji „Mini“. Antra versija išleista 2003 m., todėl šiame filme pagrindiniais herojais tapo po 2000 m. gaminti „Mini Cooper“ modeliai.
Tai ypač retas „Cadillac“ modelis, kurį išgarsino populiarioji filmų franšizė „Ghostbusters“.
1969-ųjų gamybos oranžinis „Dodge Charger“ su konfederatų vėliava ant stogo, dar žinomas, kaip „Generolas Ly“, yra vienas ikoniškiausių amerikietiškų raumenų stiliaus automobilių kino istorijoje. Šis ratuotis buvo vienas pagrindinių herojų 1979–1985 m. rodytame „The Dukes of Hazzard“ seriale ir tokiu pat pavadinimu 2005 m. išleistame filme. Ryškiaspalvis ir galingas automobilis puikiai tiko į porą maištaujančiam ir jaunam kunigaikščių palikuoniui.
Tokių į istoriją įsirašiusių automobilių yra ir dar daugiau. Tai transporto priemonės, kurios bėgant dešimtmečiams tapo kultūrų, filmų ir realių žmonių gyvenimo ikonomis. Jos įkvėpė ir ne vieną mūsų šalies automobilių entuziastą, kolekcininką ir kino mėgėją.
Naujausi komentarai