Pranašumai skiriasi
Didžiulį miesto visureigių populiarumą visų pirma lėmė jų universalumas. Idealiu atveju vienas automobilis turi tikti visiems gyvenimo atvejams: važinėti kasdieniu maršrutu nuo namų iki darbo, savaitgalio išvykoms ir poilsinėms kelionėms, o prireikus – transportuoti ir didesnius krovinius.
Pageidautina, kad jis būtų saugus, komfortiškas ir kad jo pravažumo pakaktų ir sudėtingesnėmis žiemos sąlygomis. Visus šiuos kriterijus atitinka tik didesnio pravažumo keturračiai.
SUV modeliai vilioja visų segmentų pirkėjus ir nesunku suprasti kodėl. Pavyzdžiui, automobilis „Škoda Karoq“ 100 km sunaudoja tik kiek daugiau nei 4 l benzino. Naujos kartos „Kia Sportage“ montuojama elektronikos valdoma pakaba užtikrina komfortišką važiavimą, o 620 l „Hyundai Tucson“ bagažinės talpos užtenka ir persikraustant, tad kitiems kėbulų tipams tiesiog nelieka vietos.
Kasdieniai patogumai
Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis pažymėjo, kad perėjimas prie SUV modelių yra tarsi naujas transporto industrijos raidos etapas.
Anot rinkos eksperto, tai lemia ir besikeičiantys vartotojų įpročiai, kai vis dažniau atsisakoma tiesioginės nuosavybės teisės ir pasirenkama ilgalaikė nuoma ar kito tipo panaši paslauga. Tokiomis sąlygomis SUV modeliai įgyja pranašumą dėl savo universalumo.
Už bazinės komplektacijos „Volkswagen Tiguan“ sumokėjus beveik 32 tūkst. eurų, automobilyje nebus netgi galinio vaizdo kameros.
„Tai tarsi kompromisinis variantas: SUV modelis visuomet bus universalesnis už bet kurio kito kėbulo tipo automobilį. Galbūt jis nėra idealiai pritaikytas konkrečiai užduočiai, tačiau tuo pat metu gerai tinka visiems gyvenimo atvejams“, – pagrindinę miesto visureigių populiarumo priežastį įvardijo pašnekovas.
Rinkos ekspertas pridūrė, kad kasdien vairuoti tokį SUV ar miesto visureigį yra paprasčiau nei kitokio tipo modelį, o tai labai vilioja pirkėjus. Dėl didesnės prošvaisos ir aukštesnio kėbulo lengviau atlikti kasdienius pasikartojančius veiksmus.
„Į tokį automobilį patogiau įlipti ir iš jo išlipti, aukštesnė sėdėsena taip pat užtikrina geresnį matomumą, ne taip baisu pastatyti automobilį arti bortelio kieme ar stovėjimo aikštelėje, galbūt mažiau akina kitų transporto priemonių šviesos ir t.t. Šie iš pažiūros maži dalykai žmonėms yra svarbūs“, – pastebėjo M.Buzelis.
Specialistas neatmetė galimybės, kad ilgainiui naujų automobilių rinkoje visiškai dominuos vien miesto visureigiai. Pasak eksperto, populiariausių gamintojų modelių gamose jau dabar išsiskiria būtent tokie automobiliai.
Pranašumai: SUV tipo automobiliai pasižymi itin talpia bagažine ir erdviu salonu. / Gamintojų nuotr.
Didesnė likutinė vertė
Miesto visureigiai geriau išlaiko vertę antrinėje rinkoje. M.Buzelio teigimu, šiuo atveju matematika labai paprasta: didesnė likutinė vertė lemia mažesnes išperkamosios nuomos įmokas. Šiuo atžvilgiu su miesto visureigiais negali konkuruoti jokio kito kėbulo tipo automobiliai.
„Taip, žmonės dažnai renkasi SUV modelius, nes turi galimybę sutaupyti mokėdami mažesnes mėnesines įmokas, taip pat daugiausia tai lemia didesnė būtent tokių automobilių paklausa antrinėje rinkoje“, – apie ekonominę naudą kalbėjo rinkos ekspertas.
Pašnekovas pastebėjo, kad neslopstantis miesto visureigių populiarumas keičia automobilių išvaizdą. Gamintojams orientuojantis į didesnio pravažumo automobilių dizainą, skirtingų segmentų modeliai tampa panašūs vienas į kitą.
Matas Buzelis. / V. Pilkausko nuotr.
„Vis sudėtingiau tiksliai įvardyti, kurie nauji modeliai yra SUV tipo, o kurie – ne. Šiuolaikinių elektromobilių kėbulo tipai apskritai atrodo tarsi naujai sukurti. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.4“ savo proporcijomis primena hečbeką, tačiau jo ratai gerokai didesni ir pats automobilis – aukštesnis“, – apie nykstančias ribas dėstė M.Buzelis.
Komplektacija skiriasi
Naują automobilį kiekvienas pirkėjas komplektuoja pagal individualius poreikius, tačiau, siekiant kuo mažesnio nuvertėjimo, M.Buzelis rekomenduoja rinktis svarbiausias naujas sistemas turinčias versijas. Geriausi tokios įrangos pavyzdžiai – didesni multimedijos ekranai, greičio palaikymo sistemos, parkavimo davikliai, kameros ir beraktis užvedimas.
„Dar geriau, jei, tarkime, greičio palaikymo sistema yra adaptyvi, t.y. gali fiksuoti atstumą iki priekyje važiuojančios transporto priemonės ir, prireikus, pristabdyti. Toks automobilis iškart tampa patrauklesnis pirkėjams, nes tai labai praverčia kelionėse. Arba, pavyzdžiui, dabar nieko nestebina galinio vaizdo kamera, tačiau 360° panoraminis vaizdas – malonus pranašumas“, – komentuoja pašnekovas.
Į tokį automobilį patogiau įlipti ir iš jo išlipti, aukštesnė sėdėsena taip pat užtikrina geresnį matomumą.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad rinkoje siūlomų naujų modelių kainodara yra labai skirtinga. Už bazinės komplektacijos „Volkswagen Tiguan“ sumokėjus beveik 32 tūkst. eurų, automobilyje nebus netgi galinio vaizdo kameros ir beraktės durų atidarymo ir užvedimo sistemos. Už tai tektų papildomai atverti piniginę.
Kitoje šio spektro pusėje yra tokie modeliai kaip „Hyundai Tucson“, kuriuose, pradedant nuo 26 tūkst. eurų, montuojama visa aukštesnį komforto lygį užtikrinanti įranga, įskaitant 10,25 colio skaitmeninį prietaisų skydelį, „Bi-LED“ priekinius žibintus, belaidį išmaniųjų telefonų įkrovimą ir automatinę dviejų zonų klimato kontrolę.
Naujausi komentarai