Dyzelis arba dyzelis
Amerikietis. Tai pirmas įspūdis, pažvelgus į pirmą kartą Europos rinkai pristatomą "Ford Edge". Automobilis, kuriam galioja lietuviška patarlė – tiek pastačius, tiek paritus. Iš tikrųjų žvelgiant į naująjį "Ford" atrodo, kad jis kažkuo primena spurgą – putlus, suapvalintų formų kėbulas, su griežtomis chromuotomis priekinėmis grotelėmis ir žibintų apvadais.
Nors Europoje "Edge" yra naujiena, už Atlanto jis pažįstamas jau dešimtmetį. Pirmą kartą "Ford" kompanija šį automobilį pristatė dar 2006-aisiais. Juo buvo prekiaujama tik Amerikoje, tad žvilgtelėję į naudotų automobilių skelbimų portalus, nesitikėkite rasti kelių dešimčių parduodamų šio automobilio skelbimų. Man pavyko rasti vos du.
Tad, jei jus domina naudotas "Ford Edge", teks nusivilti – pasiūla itin menka. Bet ne apie naudotus automobilius. Į redakcijos rankas šįsyk pateko 2 l turbodyzelinis variklis su dviem turbinomis, išvystantis 210 AG, montuojamas tik su 6 laipsnių automatine pavarų dėže. Yra galimybė rinktis 2 l dyzelinį variklį su 180 AG ir 6 laipsnių mechanine pavarų dėže. Čia ir baigiame aptarti gamintojų siūlomą variklių gamą. Matyt, amerikiečiams ateityje reikės pagalvoti ir apie benzinu varomo "Edge" variantą, nes Europoje plečiantis nemeilės dyzeliniams varikliams bumui, gali tapti vis sunkiau pirkėjams įsiūlyti tokius automobilius.
Svarbios detalės
Metas sėsti į automobilį ir leistis į kelionę. Vos įsitaisius vairuotojo vietoje apima malonus jausmas – kokybei pinigų nepataupyta. Elektra valdomuose foteliuose patogiai gali įsitaisyti tiek mažo, tiek didelio ūgio vairuotojas, nebijodamas, kad už nugaros neliks vietos keleivių kojoms. Visi valdymo prietaisai aiškiai išdėstyti, o centrinio pulto viduryje įmontuotas ekranas, suskirstytas į keturias dalis. Kiekvieną iš jų palietus galima pasirinkti norimą sritį – radiją, navigaciją, klimato kontrolę ar pasiekti su multimedijos įranga susietą telefoną. Tiesa, visa sistema veikia šiek tiek uždelsdama, tad kartais kyla noras spustelėti dar kartą. Dėmesį pernelyg nuo kelio atitraukia ir gana mažos piktogramos, į kurias kartais sunku pataikyti. Jeigu čia vėl prisimintume lietuvių liaudies išmintį, tai patarlė, kaip pirštu į akį, tikrai netiktų (bet gal čia piršto, o ne akies problema?).
Jei jau prabilau apie tai, kas palieka keistą įspūdį, tai verta atkreipti dėmesį ir į garso aparatūros valdymą. Muzika automobilyje skamba tikrai gerai, bet mygtukai, esantys ant "Sony" magnetolos, primena to paties gamintojo muzikinį centrą, kurį galima įsigyti už pusantro šimto eurų netoli automobilių prekybos salono esančiame prekybos centro muzikinės įrangos skyriuje. Kaip automobiliui, kurio kaina prasideda nuo šiek tiek daugiau nei 43 tūkst. eurų, tai šiek tiek nesolidu, bet amerikiečiams tai būdinga. Sėdėdami "Tesloje" taip pat nesuprasite, kodėl kai kas atrodo padaryta atmestinai.
Tiesa, "Ford" salono kokybė abejonių nekelia. Net ir važiuojant žvyrkeliu jokių papildomų traškesių ir girgždančio plastiko garsų nebuvo. Beje, apie tylą salone. Šiame "Forde" montuojama "Active Noise Control" sistema. Salone esantys 3 jutikliai reaguoja į triukšmą salone ir per automobilio garso sistemą leidžia tam tikro dažnio variklio triukšmą slopinančias bangas. Atrodo, kad ji veikia, nes net ir stipriau paspaudos akceleratoriaus pedalą triukšmo lygis salone nelabai pakinta.
Bekelei – ne
Spustelėti "Ford Edge" akceleratoriaus paminą tikrai norisi. Nors automobilis, kaip amerikiečių gaminys, sveria nekukliai – neprikrauto automobilio svoris – 1 913 kg, o maksimali keliamoji galia – daugiau kaip 2,5 t, bandytasis 2 l turbodyzelinis variklis su dviem turbinomis 100 km/val. greitį pasiekia per 9,4 sek. Vidutinės degalų sąnaudos, gamintojo teigimu, turėtų siekti apie 5,8 l. Testo metu, įveikus skirtingu režimu kelis šimtus kilometrų, automobilis rodė 7 l dyzelino 100 km. Ir nors šis sunkiasvoris iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti nerangus, to apie jį nebūtų galima pasakyti važiuojant net ir labiau vingiuotu užmiesčio keliu – automobilio pakaba tvarkosi kuo puikiausiai. Čia pagyrų reiktų nepagailėti vairo mechanizmui ir puikiai kelio nelygumus sugeriančiai pakabai.
Visi "Ford Edge" į Europą atkeliauja su keturių varomųjų ratų transmisija. Tiesa, užpakaliniai ratai į pagalbą priekiniams atskuba tik tada, kai sistema užfiksuoja, kad priekiniai prasisuko, tad bandyti šį 2 t su pora keleivių sveriantį automobilį įvilioti į bekelę nesiryžau. "Ford Edge" montuojama keturių varančiųjų ratų sistema paprasčiausiai užtikrinčiau leis jaustis tiems, kuriems snieguotą žiemą namo tenka važiuoti prasčiau valomu keliuku ar vasarą nuvažiuoti į sodybą, kurios link veda labiau smėlėtas keliukas. Beje, išvykoms "Ford Edge" taip pat neblogas variantas. Nulenkus užpakalines sėdynes (tai padaryti padės elektriniai varikliukai: jums tereikės pakilus elektra valdomam bagažinės dangčiui spustelėti du mygtukus) bagažinės tūris padidėja nuo 600 iki 1 847 l.
Sunku pasakyti, ar "Ford Edge" ras kelią į europiečių širdis, tačiau Senajame žemyne visada buvo tų, kurie mėgo amerikietiško stiliaus automobilius. Tad galbūt būtent tokio jie ir laukė.
Naujausi komentarai