Reikia daug ką įvertinti
Buhalterinės ir teisės paslaugas teikiančios įmonės „Eureka“ apskaitos skyriaus vadovės, vyr. buhalterės Erikos Skarupskės teigimu, įsigijus automobilį įmonės vardu, reikia įsivertinti, kad kas metus teks mokėti taršos mokestį. Lietuvoje jo dydis priklauso nuo degalų tipo ir sunaudoto kiekio.
Kai kuriais atvejais yra ir lengvatų: nuo minėto mokesčio atleidžiami M1 ir N1 kategorijų automobiliai, kurių pirmos registracijos data ne ankstesnė kaip ketveri metai, M2, M3, N2, N3 kategorijų transporto priemonės, kurių pirma registracijos data ne ankstesnė nei treji metai, ir biodegalus naudojančios transporto priemonės.
„Žvelgiant iš papildomų išlaidų pusės, dėl automobilio ir jo apskaitos gali išsipūsti buhalterinių paslaugų kaina. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad yra apribota PVM atskaita perkant lengvąjį automobilį. Susigrąžinti PVM už įsigytus elektromobilius (yra papildomų sąlygų) ir lengvuosius automobilius galima tik tuo atveju, kai jie skirti nuomai, keleiviams pervežti už atlygį arba vairavimo mokymų paslaugoms teikti“, – sakė E. Skarupskė.
Gali kilti neaiškumų
Anot specialistės, įmonei įsigijus transporto priemonę, pagausėja darbų: reikia rengti degalų nurašymo aktus, o kartais net pildyti kelionės lapus.
Be to, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) didelį dėmesį skiria įmonėms, turinčioms transporto priemonių parką: tikrina, ar teisingai deklaruota PVM atskaita, ar automobilis nenaudojamas asmeniniams poreikiams, o jei taip yra, ar tinkamai tvarkoma apskaita.
E. Skarupskės teigimu, daugiausia klausimų ir neaiškumų kyla būtent tuomet, kai norima įmonės automobilį naudoti asmeninėms darbuotojo reikmėms.
Įmonei įsigijus transporto priemonę, pagausėja papildomų darbų, be to, padidėja ir VMI dėmesys.
„Tokiu atveju reikia skaičiuoti pajamas natūra darbuotojui, kuris naudoja transporto priemonę. Nuo pajamų natūra yra sumokami mokesčiai kaip nuo darbo užmokesčio (GPM ir „Sodra“). Jei asmeniniams poreikiams automobilį nori naudoti mažosios bendrijos narys, jam taip pat skaičiuojamos pajamos natūra, tik čia narys jau gali rinktis, ar mokesčius mokėti kaip nuo pelno paskirstymo (būtų tik GPM), ar kaip nuo asmeniniams poreikiams paimtų lėšų (GPM ir „Sodra“)“, – detalizavo pašnekovė.
Visi vyr. buhalterės išvardyti mokesčiai ir procesai – tik viena medalio pusė. Niekur nedingsta ir įprasti darbai, kuriuos reikia atlikti turint savo automobilį: sezoninis padangų keitimas, planinės techninės apžiūros, draudimas.
Jeigu pasirinkta transporto priemonė nebeturi garantinės apsaugos, galima tikėtis ir su gedimais susijusių išlaidų. Tai kainuoja ne tik daug nervų ir pinigų, bet ir trikdo įmonėje nusistovėjusius procesus. Kol automobilis tvarkomas servise, darbuotojų gyvenimas iš dalies susijaukia.
Viena išeičių – abonementas
Vertinant, kokia papildoma našta įmonėms dažnai tampa jų transporto priemonė, pasaulinėje ir Lietuvos rinkose atsiranda vis patrauklesnių pasiūlymų turėti reikalingą automobilį nepatiriant didžiosios dalies sunkumų.
Pavyzdžiui, Lietuvoje bendrovė „WeFleet“ siūlo automobilių abonemento paslaugą.
Įmonei prireikus automobilio, užtenka išsirinkti iš siūlomų transporto priemonių asortimento tinkamą modelį, nuotoliniu būdu pasirašyti sutartį ir jau kitą dieną jis gali būti pristatytas į biuro kiemą.
Be to, įmonė per mėnesį gaus tik vieną fiksuotos sumos sąskaitą už automobilį. Tokiu būdu visus su automobilio naudojimu susijusius rūpesčius ir netikėtas išlaidas tvarko šią paslaugą teikianti bendrovė: techninės apžiūros, sezoninio padangų keitimo, pagalbos kelyje ir kasko draudimo. Įmonei teliks pasirūpinti degalais.
„Manau, kad klientui tai daug paprastesnis būdas, nes jam atkrinta rūpesčiai dėl transporto priemonės priežiūros“, – reziumavo E. Skarupskė.
Naujausi komentarai