- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statistikos departamento duomenimis, 2023 m. pradžioje Lietuvoje veikė 100 tūkst. mažų ir vidutinių įmonių. Norint efektyviai dirbti daugeliui verslų reikia vienos ar kelių transporto priemonių, tačiau iškyla dilema: pirkti ar nuomotis?
Reikia daug ką įvertinti
Buhalterinės ir teisės paslaugas teikiančios įmonės „Eureka“ apskaitos skyriaus vadovės, vyr. buhalterės Erikos Skarupskės teigimu, įsigijus automobilį įmonės vardu, reikia įsivertinti, kad kas metus teks mokėti taršos mokestį. Lietuvoje jo dydis priklauso nuo degalų tipo ir sunaudoto kiekio.
Kai kuriais atvejais yra ir lengvatų: nuo minėto mokesčio atleidžiami M1 ir N1 kategorijų automobiliai, kurių pirmos registracijos data ne ankstesnė kaip ketveri metai, M2, M3, N2, N3 kategorijų transporto priemonės, kurių pirma registracijos data ne ankstesnė nei treji metai, ir biodegalus naudojančios transporto priemonės.
„Žvelgiant iš papildomų išlaidų pusės, dėl automobilio ir jo apskaitos gali išsipūsti buhalterinių paslaugų kaina. Taip pat nereikėtų pamiršti, kad yra apribota PVM atskaita perkant lengvąjį automobilį. Susigrąžinti PVM už įsigytus elektromobilius (yra papildomų sąlygų) ir lengvuosius automobilius galima tik tuo atveju, kai jie skirti nuomai, keleiviams pervežti už atlygį arba vairavimo mokymų paslaugoms teikti“, – sakė E. Skarupskė.
Gali kilti neaiškumų
Anot specialistės, įmonei įsigijus transporto priemonę, pagausėja darbų: reikia rengti degalų nurašymo aktus, o kartais net pildyti kelionės lapus.
Be to, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) didelį dėmesį skiria įmonėms, turinčioms transporto priemonių parką: tikrina, ar teisingai deklaruota PVM atskaita, ar automobilis nenaudojamas asmeniniams poreikiams, o jei taip yra, ar tinkamai tvarkoma apskaita.
E. Skarupskės teigimu, daugiausia klausimų ir neaiškumų kyla būtent tuomet, kai norima įmonės automobilį naudoti asmeninėms darbuotojo reikmėms.
Įmonei įsigijus transporto priemonę, pagausėja papildomų darbų, be to, padidėja ir VMI dėmesys.
„Tokiu atveju reikia skaičiuoti pajamas natūra darbuotojui, kuris naudoja transporto priemonę. Nuo pajamų natūra yra sumokami mokesčiai kaip nuo darbo užmokesčio (GPM ir „Sodra“). Jei asmeniniams poreikiams automobilį nori naudoti mažosios bendrijos narys, jam taip pat skaičiuojamos pajamos natūra, tik čia narys jau gali rinktis, ar mokesčius mokėti kaip nuo pelno paskirstymo (būtų tik GPM), ar kaip nuo asmeniniams poreikiams paimtų lėšų (GPM ir „Sodra“)“, – detalizavo pašnekovė.
Visi vyr. buhalterės išvardyti mokesčiai ir procesai – tik viena medalio pusė. Niekur nedingsta ir įprasti darbai, kuriuos reikia atlikti turint savo automobilį: sezoninis padangų keitimas, planinės techninės apžiūros, draudimas.
Jeigu pasirinkta transporto priemonė nebeturi garantinės apsaugos, galima tikėtis ir su gedimais susijusių išlaidų. Tai kainuoja ne tik daug nervų ir pinigų, bet ir trikdo įmonėje nusistovėjusius procesus. Kol automobilis tvarkomas servise, darbuotojų gyvenimas iš dalies susijaukia.
Viena išeičių – abonementas
Vertinant, kokia papildoma našta įmonėms dažnai tampa jų transporto priemonė, pasaulinėje ir Lietuvos rinkose atsiranda vis patrauklesnių pasiūlymų turėti reikalingą automobilį nepatiriant didžiosios dalies sunkumų.
Pavyzdžiui, Lietuvoje bendrovė „WeFleet“ siūlo automobilių abonemento paslaugą.
Įmonei prireikus automobilio, užtenka išsirinkti iš siūlomų transporto priemonių asortimento tinkamą modelį, nuotoliniu būdu pasirašyti sutartį ir jau kitą dieną jis gali būti pristatytas į biuro kiemą.
Be to, įmonė per mėnesį gaus tik vieną fiksuotos sumos sąskaitą už automobilį. Tokiu būdu visus su automobilio naudojimu susijusius rūpesčius ir netikėtas išlaidas tvarko šią paslaugą teikianti bendrovė: techninės apžiūros, sezoninio padangų keitimo, pagalbos kelyje ir kasko draudimo. Įmonei teliks pasirūpinti degalais.
„Manau, kad klientui tai daug paprastesnis būdas, nes jam atkrinta rūpesčiai dėl transporto priemonės priežiūros“, – reziumavo E. Skarupskė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams4
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas8
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...