- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prie dešiniąja kelio puse organizuojamo eismo įpratusiems lietuviams kelionės automobiliu tokiose šalyse kaip Didžioji Britanija, Airija, Malta ir Kipras – didelis iššūkis. Nemokėjimas greitai adaptuotis prie eismo pokyčių tautiečiams kelia stresą, kuris lemia pavojingų situacijų, kartais pasibaigiančių ypač skaudžiomis avarijomis, susidarymą.
Europos bendrovės ERGO Lietuvoje duomenys rodo, kad kasmet minėtose šalyse, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, fiksuojama daugiau nei šimtas incidentų, susijusių su lietuvių vairuojamomis transporto priemonėmis.
Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, didžioji dauguma tautiečių avarijų kairėje eismo pusėje įvyksta dėl tos pačios priežasties – žmonės prie vairo elgiasi taip, lyg keliautų po Lietuvą ar kitas valstybes, kur eismas vyksta pagal jiems įprastą principą.
R. Bieliauskas atskleidžia, kad šiemet jau užfiksuota 19 atvejų, kai į avarijas Didžiojoje Britanijoje bei Airijoje pateko vairuotojai iš Lietuvos. Nukentėjusiesiems jau išmokėta ar dar bus atlyginta nuostolių už daugiau nei 85 tūkst. eurų.
Praėjusiais metais minėtose šalyse iš viso fiksuota 111 incidentų, kurie buvo susiję su Lietuvos piliečiais – jiems buvo arba dar bus išmokėta daugiau nei 884 tūkst. eurų.
Avarijos – beveik kas savaitę
Eismo organizavimas kairiąja kelio puse savo istoriją skaičiuoja jau daugiau nei tūkstantį metų, tačiau šiandieniniame pasaulyje apie 90 proc. visų kelių važiuojama dešiniąja kelio puse.
Vis tik Didžioji Britanija bei Airija liko konservatyvios ir eismą organizuoja pagal senovėje nusistovėjusią tvarką. Taip pat eismas kairiąja puse vyksta Kipre ir Maltoje, o šios šalys dažnos lietuvių atostogų kryptys.
Pasak R. Bieliausko, šis konservatyvumas daugeliui Europos gyventojų kiša pagalius į ratus, kadangi kaskart apsilankius minėtose šalyse, svetimšaliams vairuotojams ganėtinai sunkiai sekasi perprasti ten galiojančią sistemą. Draudimo eksperto teigimu, tą liudija ir klientų pranešimai apie įvykusias avarijas.
„Didžioji Britanija bei Airija, o paskutiniu metu Malta ir Kipras – lietuvių ypač mėgstamos valstybės, kuriose tautiečiai neretai keliauja automobiliais. Deja, jie kartais pervertina savo jėgas ir prisitaikyti prie eismo pokyčių sugeba ne iš karto.
Beveik kiekvieną savaitę gauname pranešimų apie lietuvių avarijas Jungtinėje Karalystėje ar Airijoje ir ši tendencija išlieka jau ne vienerius metus“, – pasakoja R. Bieliauskas.
Draudimo ekspertas priduria, kad eismas priešinga kryptimi iššūkiu tampa ne tik lietuviams – kitų valstybių vairuotojai, patekę į tokias situacijas, taip pat patiria stresą. Beje, tai galioja ir britams, kuriems tenka iššūkis vairuoti Lietuvos keliuose.
Svarbiausia – imti pavyzdį iš britų ir neskubėti
Keliavimas automobiliu suteikia gerokai daugiau laisvės bei galimybių, ypač – atostogų metu. Vis tik lietuviai, norintys pažinti Didžiąją Britaniją, Airiją ar kitą šalį, kur eismas vyksta priešinga kryptimi, neišvengiamai susiduria su problemomis.
Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti.
R. Bieliausko įsitikinimu, per daug bijoti priešinga puse vykstančio eismo nereikėtų, tačiau svarbu atkreipti dėmesį į keletą niuansų.
„Pati svarbiausia taisyklė, kuria reikia vadovautis, yra niekada niekur neskubėti. Tik gerai apgalvojus visus savo sprendimus ir netgi juos numačius į priekį, galima gerokai sumažinti neprognozuojamų ir ne pačių maloniausių incidentų tikimybę.
Beje, nežinant, kaip teisingai manevruoti ar pakliuvus į keblią padėtį eisme, į pagalbą galima pasitelkti kitus vairuotojus, pavyzdžiui, važiuoti paskui juos ir protingai atkartoti jų atliekamą manevrą“, – sako R. Bieliauskas.
Ne ką mažiau svarbu suvokti ir pačius priešingo eismo principus. Bene daugiausiai problemų, pasak draudimo eksperto, kelia įprastos ir žiedinės sankryžos, taip pat – kelių sankirtos.
„Problemų gali kilti ir lygiareikšmėse sankryžose, todėl prieš tai derėtų atlikti namų darbus. Negalima aklai vadovautis principu, kad viskas tose šalyse, kur eismas vyksta kairiąja puse, yra priešingai nei Lietuvoje.
Pavyzdžiui, Jungtinėje Karalystėje taip pat galioja dešinės rankos taisyklė. Tad prieš kelionę vertėtų pasidomėti konkrečios valstybės eismo taisyklėmis“, – patarimais dalijasi R. Bieliauskas.
Ekspertas pabrėžia, kad šalyse, kur eismas vyksta kita kelio puse, derėtų laikytis kuo arčiau kairiojo važiuojamosios dalies krašto ir nepamiršti nuolat stebėti dešinį transporto priemonės veidrodėlį, jei važiuojama kairiausia eismo juosta.
R. Bieliauskas taip pat primena, kad ne tik D. Britanijoje, Airijoje, Kipre bei Maltoje automobilių eismas vyksta kairiąja kelio puse – tokia tvarka galioja ir Australijoje, Japonijoje, Indijoje, Naujojoje Zelandijoje.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
„AutoTyrimai“: naujų lengvųjų automobilių balandį – 15 proc. daugiau
Naujų lengvųjų automobilių Lietuvoje balandį įregistruota 15 proc. daugiau nei prieš metus, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?9
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...