Pereiti į pagrindinį turinį

Japoniška "ekoliucija"

2009-02-18 09:00
Japoniška "ekoliucija"
Japoniška "ekoliucija" / "Hondos" nuotr. Gražu: hibridinio automobilio išorė byloja apie giminystę su vandeniliniu "FCX Clarity".

Atrodo, kad po daugiau nei 20 metų trukusių eksperimentų kuriant aplinkai draugiškas transporto priemones, "Honda" pagaliau atsisuko veidu į paprastus automobilininkus. Prieš porą savaičių surengtas antros kartos hibridinio modelio "Insight" pristatymas išsklaidė bet kokias abejones dėl jo galimybių konkuruoti tiek su tradiciniais keturračiais, tiek su kitų gamintojų hibridinėmis mašinomis. "Insight" funkcionalus, gražiai atrodantis, palyginti nebrangiai kainuojantis ir iš tiesų nemažai sutaupyti padedantis automobilis.

Sevilija, Ispanija

Svajotojų automobiliai

Tokijo gatvėse ir JAV Kalifornijos valstijos keliuose jau prieš penkerius metus buvo galima važinėtis "Hondos" nuomojamais automobiliais su vandeniliniais varikliais. Pernai pristatytas prabangus "FCX Clarity" – tikras technikos stebuklas, tačiau kainuojantis tiek, kad balsu tą skaičių baugu ištarti net ir patiems jo krikštatėviams.

Žemišku automobiliu, sušvelninančiu degalų kainų kirčius ir mažiau teršiančiu atmosferą, turėjo būti 1999-aisiais pasirodęs hibridinis "Insight". Tačiau japonai vėl pasiklydo savo vizijose ir neišsprendė nė vienos minėtų problemų. Pirmos kartos "Insight" turėjo aliuminio kėbulą ir vien todėl buvo nepadoriai brangus. Be to, šiame automobilyje buvo tik dvi sėdimos vietos (visą galinę dalį užėmė akumuliatoriai) ir dydžiu su kompaktiniais kabrioletais galinti varžytis bagažinė. Nors šita mašina galėjo pasigirti itin mažu išmetamo CO2 kiekiu (80 g kilometrui), užmiestyje pirmasis "Hondos" hibridas "gerdavo" tiek pat ar net daugiau benzino, kaip ir tradicinės, tik triskart pigesnės transporto priemonės.

Dėl šių priežasčių "Insight" neišpopuliarėjo net didžiausių aplinkosaugininkų stovykloje, nedavė jokios grąžos investuotojams ir tik padidino skeptikų, abejojančių pačia hibridinio automobilio idėja, būrį.

Antras dublis

Nors pirmasis "Hondos" bandymas varžytis hibridinių mašinų ringe nebuvo sėkmingas, šios įmonės strategų entuziazmas nė kiek neatlėgo. Ispanijoje surengtame antros kartos "Insight" pristatyme jie tikino, kad šio modelio ir jo pirmtako bendras tik pavadinimas.

"Mes padarėme didžiulį "ekoliucijos" šuolį. Pirmojo "Insight" gaminimas ir eksploatacija leido sukaupti solidų žinių bagažą apie hibridines technologijas. Todėl antros kartos modelis bus gerokai efektyvesnis ir – tai itin svarbu – gerokai pigesnis", – sakė "Hondos Europe" technikos departamento vadybininkas Fabianas Ottmannas.

Jo teigimu, pasiūlyti hibridinį automobilį už protingą kainą buvo vienas pačių svarbiausių uždavinių, suformuluotų naujojo "Insight" konstruktoriams. Nors per pristatymą "Hondos" atstovai negalėjo tiksliai pasakyti, kiek ši mašina kainuos, sprendžiant iš viešumon patekusių informacijos nuotrupų galima spėti, kad "Insight" atsieis maždaug tiek pat, kiek "Honda Civic". Kiti šaltiniai minėjo 18 500 JAV dolerių, o tai iš tiesų gerokai pigiau, nei prašoma už pagrindinį konkurentą "Toyotą Prius". Kaip bus iš tiesų, turėtų paaiškėti balandį.

Su pirmtaku naujasis automobilis "Honda Insight" yra sunkiai palyginamas. Jei ligi šiol gamintas dviduris hibridas negalėjo pasigirti nei dailia išvaizda, nei funkcionalumu, tai naujasis 5 durų hečbekas ne tik siūlo gerokai daugiau erdvės keleiviams ir jų mantai (bagažinės tūris – 408 l), bet ir puikiai atrodo. Elegantiško automobilio išorėje – nemažai užuominų apie giminystę su vandeniliniu "FCX Clarity".

Tas pats pasakytina ir apie "Insight" saloną. Nors čia dominuoja kietas plastikas ir prabanga net nekvepia, naujasis "Hondos" hibridas nusipelno pagyrų už gerą ergonomiką, puikią triukšmo izoliaciją ir akiai mielą stilių.

Taupymo algoritmas

Prieš sėdant prie "Insight" vairo reikėtų įsidėmėti, kad benzininis šio automobilio variklis pasiskolintas iš mažylio "Honda Jazz". 1,3 l darbinio tūrio agregatas pasiekia viso labo 88 AG pajėgumą, todėl net pridėjus 14 elektrinio motoro "arklių", tikėtis dinamiško važiavimo neverta. Bepakopę transmisiją (variatorių) turintis hibridas iki 100 km/val. greičio įsibėgėja per 12,6 sek. Apniukusią dieną atrodo, kad lėčiau vyksta tik Lietuvos sveikatos apsaugos reforma. Tiesa, iki gamintojo žadamo maksimalaus 186 km/val. greičio "Insight" įsibėgėja be didesnio vargo.

Kur kas geriau šiame automobilyje jausis ekonomiško važiavimo mėgėjai. "Honda" deklaruoja, kad vidutinės degalų sąnaudos 100 kilometrų – 4,4 l. Mūsų ekipažui šio rodiklio pasiekti nepavyko, tačiau išsukus iš greitkelio prietaisų skydelyje netrukdavo pradėti "skleistis" simbolinės eko gėlės. T. y. "Insight" instaliuota ekologiško važiavimo pagalbos sistema (angl. – "Ecological Drive Assist System"), vairuotoją girdavo už degalų ekonomiją.

"Hondos" atstovai tikino, kad tai pirma tokia sistema pasaulyje, jungianti tris skirtingas funkcijas – "Econ Mode" režimą, kuris kontroliuoja variklį, transmisiją ir kitus pavaros komponentus bei pagalbos vairuotojui sistemą, dėl kurios vairuotojas gali sumažinti degalų sąnaudas. Atsižvelgiant į važiavimo stilių prietaisų skydelis nušvinta skirtingomis spalvomis ir informuoja apie variklio apkrovimą bei važiavimo ekonomiškumą. Atlikti tyrimai parodė, kad nenaudojant šio sistemos, degalų sąnaudų skirtumas tarp taupiausiai ir neracionaliausiai važiuojančių vairuotojų siekia maždaug 21 proc. Įjungus elektroninę taupymo sistemą šis skirtumas sumažėja iki 12 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų